איך מתנהלים מול הגורם הכי קשה במדינת ישראל- ביטוח לאומי?

המלצות להתנהלות מול ביטוח לאומי. נסים וכהן ניסן. צילום זיו עמרהמלצות להתנהלות מול ביטוח לאומי. נסים וכהן ניסן. צילום זיו עמר

פנייה לביטוח הלאומי

ככלל, ההמלצה היא לפנות לביטוח הלאומי באמצעות עורך דין שמתמחה בתחום בכלל וספציפית בסיבת הפנייה לביטוח הלאומי. הפנייה צריכה להיות לענף הספציפי כך לדוגמא פנייה שקשורה לזקנה אינה מטופלת באותו ענף כמו פנייה הקשורה לסיעוד עקב מחלה ופנייה לענף נכות כללית אינה פניה לענף נכות מתאונות. לכל ענף יש את החוקים והכללים שלו והדברים מתנהלים בדרך ספציפית, וכדאי לשאול כבר מההתחלה את כל השאלות הרלוונטיות. יש חשיבות עליונה להגיש את התביעה לביטוח הלאומי תוך הזמן שהוגדר שהינו שנה, שאם לא כן יכול להיות מצב בו התביעה תידחה רק בגלל הזמן שעבר מאז המקרה (כמו תאונת עבודה וכדומה).

שמירת כל מסמך רלוונטי

בסופו של דבר הוועדות השונות עוברות על מסמכים רלוונטיים ועל פיהם הן מקבלות את ההחלטות שלהן. אלו יכולים להיות מסמכים רפואיים או מסמכים משטרתיים, ולכל אחד מהם יש משקל בתביעה. הדבר החשוב ביותר הוא לשמור את כל המסמכים הללו ולתייק אותם ולא לזלזל באף מסמך גם אם הוא נראה לא חשוב. קיבלתם קבלה כלשהיא על הוצאה שהייתה לכם שקשורה לתביעה? תשמרו אותה. קיבלתם חוות דעת רפואית כלשהיא שקשורה לתביעה? היא חשובה מאין כמוה. מומלץ אף לשמור בכמה עותקים את המסמכים הללו ואם אפשר גם בצורה דיגיטלית זה טוב עוד יותר (סריקה ושמירה)

להיערך לוועדות רפואיות

הוועדות הרפואיות אם כן הן אלו שקובעות בסופו של דבר מה יהיה גורל התביעה, האם זה שמבקש לקבל אחוזי נכות זמניים או קבועים יקבל אותם והאם זה שרוצה שמחלתו תוכל לו כמחלת מקצוע אכן יקבל את מבוקשו. הוועדה הרפואית היא אומנם לא סוף פסוק וניתן להגיש ערעור עליה וגם על הערעור אפשר לערער במידה ונפלה בו טעות משפטית, אך הדבר הנכון ביותר יהיה להתכונן לוועדה הרפואית. להבין איך צריך להתנהג מולה ומה צריך לענות בכדי לשכנע אותה. צריך כמובן להגיד את האמת ורק את האמת אך דברים יכולים להישמע אחרת כשהם נאמרים בצורות שונות. את ההכנה הזו כדאי מאוד לעשות עם עורך דין מוסמך בתחום, עורך דין שיש לו ניסיון מול הוועדות הרפואיות הללו ויוכל לתת טיפים חשובים בכדי להצליח בוועדה. אך למה צריך בכלל עורך דין בכדי להתנהל מול הביטוח הלאומי? איך בוחרים עורך דין כזה?

בחירת עורך דין לביטוח לאומי

הדבר הנכון ביותר בהתנהלות מול הביטוח הלאומי הוא לשכור את שירותיו של עורך דין. נקודה. נכון ששירותיו של עורך דין עולים כסף ונכון שזה יכול להיות שיקול אך אם מסתכלים קדימה, אם חושבים על התוצאות האפשריות עם או בלי עורך דין מבינים שהדבר הנכון ביותר הוא לשכור שירותים כאלו. עורך דין כזה מכיר את הביטוח הלאומי ואת הדרישות שלו, את הוועדות הרפואיות ואיך הן מתנהלות ואילו מסמכים צריך בשביל להצליח התביעה. אם אתם מחפשים עורך דין רלוונטי אתם צריכים אחד עם ניסיון ובעיקר אחד עם "קבלות" ממקרים דומים לשלכם בהם הוא הצליח.

ביטוח לאומי בישראלביטוח לאומי בישראל

לייעוץ והמלצות נוספות: 

משרד עורכי דין- נסים את כהן ניסן

law-offices.co.il

סניף חיפה: שדרות המגינים 39-41 חיפה

סניף גבעתיים: רח' תפוצות ישראל 6ב' גבעתיים

סניף חיפה: 04-8512612

סניף גבעתיים: 077-6040676

office@law-offices.co.il

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות