תרבותניוזים חמים ברשת

"לזוז קדימה וישר, לא למטה למעלה…" סי היימן נותנת בראש בחצרות

בחמישי האחרון קיימה סי היימן מופע חצר לכבוד יום הולדתה ה- 59, כשלצד נגני הלהקה הסופר מוכשרים- אלעד שודלר, ג'נגו עמיר רוסיאנו ונועם פנחסוב, אירחה סי את היוצרת, דנה ברגר לערב ענק

עולם התרבות עדיין לא חוזר לעצמו, לצערנו, וכולם מחכים לאמנות שתמלא את האולמות והפארקים, אך יש אמנים שממשיכים לעשות גם בתקופה הקשה. בחמישי האחרון קיימה סי היימן מופע חצר לכבוד יום הולדת ה 59, כשלצד נגני הלהקה הסופר מוכשרים- אלעד שודלר, ג'נגו עמיר רוסיאנו ונועם פנחסוב, אירחה סי את היוצרת, דנה ברגר לערב ענק עם קהל רב שהצביע ברגליים.

סי היימן, מאיפה הגיע הרעיון? 

מופעחצר יום ההולדת 59 שלי, רוק׳נרולכחול, היה יוזמה שלי לייצר מקום לתרבות עם דגש פרגון שכונתי, הדר יוסף, שכונה עם אופי, מטרתו הייתה לאפשר עבודה ופרנסה למכלול האנשים המדהימים שמרכיבים מופע: אנשי הלהקה שלי: אלעד שודלר, ג׳נגו עמיר רוסיאנו ונועם פנחסוב, להנגיש את המופע לאוכלוסיית כבדי השמיעה והחרשים אשר סבלו כל תקופה הזו, עם המתורגמנית לשפת הסימנים הנפלאה לי דן, לאנשי הגברה, תאורה, ציוד שטח, מפיקים ואנשי הבמה שלי שכל כך מתגעגעים לחזור לשטח, וכמובן לארח את הזמרת יוצרת דנה ברגר. התקופה הזו מבלבלת אולי אפילו מקודמתה משום שבתקופת הסגר כשכולם היו סגורים התאפשרו מטעם העיריות מופעי מרפסות אבל עכשיו כשהכל כאילו פתוח אבל לא פתוח ומזג האוויר מאפשר להיות בחצרות נדמה שזו הופכת להיות התשובה האופטימאלית תחת תקן משרד הבריאות ובכל זאת לאפשר תרבות.

יומולדת שמח. צילום נמי כרמייומולדת שמח. צילום נמי כרמי
סי ודנה. צילום נמי כרמיסי ודנה. צילום נמי כרמי

על איזה מכל הדואטים שביצעת עם דנה במופע תרצי לספר? 

בחרתי את הדואט המרגש המשותף ״גן מאיר״ מילים ולחן: דנה ברגר, יצירת מופת שמאפשרת לשתי יוצרות אמיצות לשתף פעולה ולחוש כמו במשפט המדהים שכתבה דנה: ״בחרתי בחופש ללכת ממנו, שילמתי מחיר זאת זכותי להמשיך בדרכי״.

״גן מאיר״ מופעחצר סי היימן ודנה ברגר 11.6. צילום: טלי ברק

 

הייתה גם השמעת בכורה במופע? 

כן! מסע הקלטות האלבום העשירי שלי ״מחשבת מסלול מחדש״ התחיל את דרכו עם הסינגלים שראו אור בשנה הקודמת ״ככה פשוט״ ו״קו 24״ ובמופע החצר ביצעתי בהשמעת בכורה, את הסינגל הבא, השלישי במספר, ״למטה למעלה״, מילים ולחן: אלעד שודלר, שיראה אור בתחילת יולי בכל המדיות, ויצולם באיצטדיון המושבה בפתח תקווה כקליפ קורונה באיצטדיון ריק מאדם וידגיש את עוצמת התקופה. הקליפ מצולם ע״י צוות הדוקו של הבמאי אסף לביא הראל, שמתעד בחמש שנים האחרונות את חיי לסרט דקומנטרי שנמצא בעריכה סופית בימים אלו.

סי וצוות ה-דוקו, צילום: ערן וולפסוןסי וצוות ה-דוקו, צילום: ערן וולפסון

אני אצטט משפט מתוך פזמון השיר ״לזוז קדימה וישר, לא למטה למעלה, אם היית רואה אותי עכשיו, רואה אותי״. וזה אכן משקף את תחושותיי, פנינו קדימה, זהירים אבל אופטימיים.

"למטה למעלה" מתוך מופע חצר 11.6. צילום נמי כרמי

מה קורה קדימה? 

ניפגש שוב בחצר בהדר יוסף בתחילת ספטמבר עם ״שירים וסיפורים מבית אבא״ ועד אז …

המופעים הקרובים 4 שנים לאבא נחצ׳ה #שיריםוסיפוריםמביתאבא:

9.7 יום ה׳, יוזמת מועצה אזורית עמק יזרעאל ״חום יולי אוגוסט״ מיזם שרים בחצרות קיבוץ דברת בבית משפחת פז.

4.8 יום ג׳, ״הספריה העירונית״ קריית אונו, חוזרים בזהירות אופטימית למופעי ספרייה מול 100 איש בקהל עפ״י תקן ״התו הסגול״.  

״will you” מופעחצר 11.6/ צילום נמי כרמי
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות