ניוזים חמיםתרבות

סוחר סמים מבית טוב: הוא מתחרט על שהיה סוחר סמים, מצטער על הטראומה הקשה שגרם לאבא ואימא, מודה על האהבה הגדולה ויש לו הרבה מאוד דברים להגיד לרועי הצעיר. רועי ברקן של היום מספר על רועי ברקן של פעם

15 שנים אחרי התקופה הקשה הצליח רועי ברקן יחד עם סופרת הצללים יולנדה הירש סופר להוציא לאור את הספר "הדילר- סוחר סמים מבית טוב" שאבא כל כך רצה שייצא ושרועי קיווה שאבא יקרא ויהיה גאה בו. אבא יהודה נפטר לפני שקרא אבל רועי בטוח שאבא מביט בו מלמעלה כשהוא מלא בגאווה

רועי ברקן, איבד את אבא יהודה שנפטר מהקורונה בשנה האחרונה ועדיין מתקשה לדבר עליו בלשון עבר ומידי כמה ימים מעלה פוסט של כאב וגעגועים. אחד הדברים שכואבים מאוד לרועי בפרידה הקשה הוא שאבא לא הספיק לקרוא את הספר שהוציא כעת לאור ומספר על התקופה הקשה בחייו לאחר שנעצר בגין סחר בסמים ובזכות אביו ואימו נשלח לגמילה במוסד בבית שמש שם השיב לעצמו את חייו ועלה על דרך המלך חזרה לחיים נורמטיביים. הספר 'הדילר- סוחר סמים מבית טוב' אותו כתבה יחד עם רועי סופרת הצללים יולנדה הירש סופר, יצא לפני מספר שבועות ונמכר במהדורה מודפסת ובאון ליין.

רועי אחר. ברקן. צילום: דבורה דיזי לומברוזורועי אחר. ברקן. צילום: דבורה דיזי לומברוזו

סקס, שקרים, סמים וקרחנות

 

איך התחיל הסיפור ?

התחלתי לכתוב את הספר ברטורנו, מרכז גמילה שהייתי בו בבית שמש. נכנסתי אליו כחלופת מאסר כשנעצרתי בשנת 2007 על שימוש וסחר בסמים. הייתי עצור חודש באבו כביר ואז אבא שלי ז"ל בא ואמר לי 'תשמע, יש מוסד שנקרא רטורנו, דיברתי כבר עם המנכ"ל והם מוכנים לקלוט אותך" ואבא הסביר לי שזה האופציה היחידה שעומדת מולי. אחרי שהבנתי איזה טראומה עשיתי לאבא ואמא שלי זרמתי עם הרעיון ואמרתי לעצמי -אני בטוח שזה מה שיעשה להם טוב שאני אלך אז הסכמתי. גם עורך הדין שלי ייעץ לי ללכת כי זה כביכול מה שהיה אמור להקל בעונש שלי, מה שלא קרה בפועל בסופו של דבר. אז הגעתי למוסד גמילה וההתחלה הייתה לי מאוד קשה, משמעת משש וחצי בבוקר עד עשר וחצי בלילה וכל היום לשמוע סיפורים מאוד מאוד קשים מאנשים עד שאני לא חשבתי שאני אצליח לעמוד בזה, אבל בסופו של דבר ככל שעבר הזמן הצלחתי גם להיפתח יותר ולספר יותר על הדברים שקרו לי במהלך החיים וגם להתחבר יותר למקום שבאמת היה מקום מדהים. במהלך החודשיים שאני שם התחלתי בעצם לכתוב ספר/תסריט שנקרא "הדילר, סוחר סמים מבית טוב" וכתבתי איזה 30 40 עמודים ופתאום היה לי איזשהו מחסום ולא הצלחתי לכתוב יותר, אבל מה שכן, רשמתי לעצמי כל מיני נקודות של כל מיני סצנות, של כל מיני דברים שראיתי שם, כי ידעתי שמתישהו אני באמת אשב ואכתוב את הספר או שמישהו יעזור לי לכתוב את הספר ואז אזכר בכתוב ובמה שקרה שם. לקח הרבה מאוד שנים אחרי זה כדי לחזור לספר, זה היה בשנת 2007 וב2011 נפגשתי עם מישהי שעבדה אצל אבא שלי במשרד, פגשתי אותה בשבעה של אבא שלי וכמה שבועות אחרי זה נפגשנו במשרד שלי והיא אמרה לי שזה מה שהיא עושה, בין השאר היא סופרת צללים ואמרתי לה שיש לי סיפור שהתחלתי לכתוב אותו מזמן ומה שחסר לי זה מישהו שישב איתי ומישהו שיעבוד איתי והיא אמרה 'יאללה בוא נעשה את זה', קוראים לה יולנדה הירש סופר שהיא מדהימה ופשוט ישבה וכתבה את הסיפור ויצרה ספר מדהים שנמכר יפה בינתיים גם במהדורה הדיגיטלית וגם במהדורה המודפסת. הספר מדבר בעצם על השנים 2005 עד 2007 כשהחלק הראשון זה סקס, שקרים, סמים וקרחנות, החלק השני זה החלק של המעצר והחלק השלישי זה מה שהיה במוסד רטורנו, כשבין לבין יש סיפור אהבה גדול מאוד שלי ושל האקסית שלי שזאת האמא של הבת שלי וזה סיפור מאוד מעניין.

גאה בי. רועי ואבא יהודה. צילום: עידו ברקןגאה בי. רועי ואבא יהודה. צילום: עידו ברקן

אבא מביט בי מלמעלה בגאווה

 

מתי סיימת לכתוב אותו?

ממש לא מזמן, הספר עצמו יצא לאור לפני מספר שבועות.

מה שונה בסיפור שנכתב יחד עם סופרת צללים?  

זה מבוסס על הסיפור שלי והיא כתבה את זה. זה לא ספר אוטוביוגרפי, זה לא 100% מה שאתה קורא זה מה שקרה, אם זה לכמת את זה באחוזים אז 70% 80% זה באמת הדברים שקרו ועוד 20% זה כל מיני תוספות של הסופרת ושלי.

אבא הספיק לקרוא את הספר?

אבא לא הספיק לקרוא את הכל, לצערי. אבא מאוד אהב הטייטל של הספר ואני הקראתי לו כמה עמודים שכתבתי, הוא מאוד אהב את הספר והיה בעד זה מאוד, אני מקווה שהוא מסתכל מלמעלה וגאה שהספר יצא כי הוא ידע כמה זה היה קשה לי וכמה רציתי שהדבר הזה יצא וכמובן שהספר מוקדש גם לו וגם לאמא שלי, שתיבדל לחיים ארוכים, שעשיתי לשניהם לא מעט בלגנים ועכשיו הספר הוא דבר שאפשר להתגאות בו.

במבט לאחור איך אתה רואה את עצמך? את אותו רועי שהיה?

התהליך הוא באמת ארוך ותהליך מאוד מאוד גדול שאני עברתי עם עצמי, גם בפתיחות שלי וגם לדעת לדבר על הבעיות ולדעת מאיפה הגיע כל העניין של השימוש בסמים וכמובן להכות על חטא שהייתי סוחר סמים, זה בכלל דבר נוראי! עד היום קשה לי עם הדבר הזה, אתה רואה גם בספר את התהליך שעברתי גם שם ברטורנו, אתה רואה את התהליך שעברתי ואתה רואה שאני עכשיו מסתכל אחורה ואני בן אדם אחר לגמרי, במקום אחר לגמרי, במקום הרבה יותר שלו ורגוע, אני נמצא בטיפול פסיכולוגי כבר כמה שנים ובמקום טוב של זוגיות.

 

מאחורי הקלעים של העולם הלא זוהר. צילום אורי אליהומאחורי הקלעים של העולם הלא זוהר. צילום אורי אליהו

פשוט להגיד- 'תודה, אבל לא!'

 

מה היית אומר לאותו רועי אם היית יכול לדבר איתו?

קודם כל הייתי אומר לו להתרחק מהדבר הזה הנורא! יש את הסצנה הזאת בספר שפתאום אני יושב באיזה בר בתל אביב וחבר של חבר בא ופתאום אומר 'בואו נלך לעשות שורה בשירותים' ועד אז רק בסרטים ידעתי מה זה קוקאין, אני לא עישנתי בחיים סיגריה, ופתאום חשבתי לעצמי 'יאללה בוא פעם אחת ננסה', אז הייתי אומר לו שבנקודה הזאת, בנקודת הזמן הזאת, פשוט להגיד- 'תודה אבל לא!' ואז יש מצב גדול מאוד שכל הסיפור הזה לא היה קורה, אבל הגדולה היא לדעת לצאת מחוזקים ולדעת ללמוד מהטעויות שעשיתי וזה בהחלט מה שעשיתי, כל העניין של רטורנו, מוסד הגמילה, זו חוויה מטורפת שכמובן באה בסיטואציה לא נעימה, אבל אני אומר תודה לה' שהכרתי את המקום הזה ועברתי את מה שעברתי שם.

למה בעצם שאנשים יקנו את הספר?

הספר בא להראות שגם אם יש דבר בזוי כמו סוחר סמים, עדיין מדובר בבן אדם שעבר תהליך כמו שהוא עבר ועדיין הבן אדם עצמו הוא בן אדם טוב ושיש כאן סיפור באמת מטורף, כי הסיפור בין ההתחלה לסוף של הספר הוא 180 מעלות, זה מתחיל בזיונים ובשימוש ולאט לאט אתה רואה איך הדמות מתפתחת, אתה רואה איך אחרי שנעצרתי את הקשר שלי עם המשפחה והקשר שלי עם בת הזוג שלי, שמלווה את כל הספר, אתה לא יכול להוריד את הספר אפילו לשנייה כי כל הזמן קורים דברים, דברים מסמרי שיער שאתה פשוט לא יכול להוריד את הספר, אני חושב שהוא ספר מאוד מאוד מעניין, הוא בא להראות את כל התהליך שבן אדם עובר ולראות קצת מאחורי הקלעים של סוחר סמים מהצד של הסוחר, גם יש שם סיפורים מאוד מעניינים, מאחורי הקלעים של העולם הלא זוהר… הספר מאוד מעניין, יש מתח עם רומנטיקה וכאב ואהבה… 300 עמודים שאתה לא יכול להוריד את הספר לרגע, אם אני עם ההפרעות הקשות שיש לי הצלחתי לסיים את הספר הזה תוך כמה שעות אז זה חזק והתגובות מאנשים שקראו אותו מדהימות.

 

איך אפשר לקנות את הספר?

הספר יצא בהוצאה פרטית, אי אפשר להשיג את זה בחנויות, הם (הוצאות לאור) משאירים אחוז ממש קטן לסופר אלא אם כן אתה סופר גדול. החלטנו למכור באתר שאתה יכול להזמין עותק מודפס עד הבית או באתרים מיוחדים שמוכרים עותק דיגיטלי וכן, בחנויות פרטיות שלא קשורות לרשתות הגדולות.

 

לינק לרכישת הספר

 

עיצוב כריכה: מורן מאיר שלום ועידו ברקןעיצוב כריכה: מורן מאיר שלום ועידו ברקן
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות