ניוזים חמיםחדשותתרבות

איך כרמל שאמה הורה שלא לתת לשאת דברים למייסד מוזיאון ר"ג, בפתיחה המחודשת, לטובת חברת הכנסת המקורבת אליו שרן השכל?

האם ראש עיריית רמת גן ממשיך לקדם אינטרסים של מקורבים אליו וזה תוך רמיסת אנשים ממייסדי מוסדות העיר ר"ג? קבלו מה קרה למייסד מוזיאון ר"ג, מאיר אהרונסון באדיבות שאמה והמוציא לפועל מצידו, רועי ברזילי

האם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ממשיך להשתמש במוסדות העיר כדי לקדם אינטרסים שלו עצמו ושל מקורבים אליו פוליטית ולמפלגה אליה הוא משתייך, מפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער? האם בעיני שאמה הכהן אין כל ערך לאנשים שיש להם זכויות רבות בעיר? תשפטו בעצמכם לאור הסיפור הבא:

ביום חמישי ה-23.12 נערכה פתיחה מחודשת של המוזיאון לאומנות ישראלית ברמת גן. הפתיחה המחודשת נערכה אחרי תקופה ארוכה של שיפוצים שעבר המוזיאון.

לקראת פתיחת המוזיאון המתחדש הוזמנו אורחים רבים וביניהם גם מייסד המוזיאון ומי שניהל אותו כ-30 שנה, מאיר אהרונסון. אהרונסון לפי ההזמנה המקורית שנשלחה היה אמור לנאום עם חניכת המוזיאון המתחדש, כמו גם ראש העיר כרמל שאמה הכהן. אלא שאז באה תפנית בעלילה, כפי שמספר אהרונסון ל"ניוזים מרכז":

"המוזיאון הזמין אותי לשאת דברים בפתיחה, בתור מי שיזם אותו, הרים אותו וניהל אותו הרבה שנים. מאוד שמחתי, כי גם הייתי שותף לתכנון הבניין החדש וגם שותף לבנייה עד לגמר השלד. שמחתי שהזמינו אותי לדבר. כעבור מספר ימים התקשר אליי רועי ברזילאי סגן ראש העיר ואמר לי שהוא מאוד מצטער להודיע לי ושראש העיר לא מוכן שאדבר בפתיחה".

 

שאלת אותו מדוע?

 

"הוא אמר לי מאחר ואתה תובע את העירייה בבית הדין לעבודה. זה בכלל לא קשור לכרמל שאמה, אני תובע פיצויי עבודה. אני תובע את העירייה ולא הנהלת העירייה. אחרי יומיים רועי ברזילי שינה גרסה והוא אמר שחברת הכנסת שרן השכל מגיעה לנאום ולכן אין מקום שגם אני אנאם".

למי שלא זוכר, שרן השכל היא חברת כנסת מטעם "תקווה חדשה", חברתו למפלגה של כרמל שאמה ומקורבת אליו.

אהרונסון שנדהם מכך מספר: "באותו רגע הודעתי וגם פרסמתי שאני לא מתכוון להגיע לטקס ולהתבזות. אני ייסדתי את המוזיאון והייתי בין המתכננים של השיפוץ שעבר. אם אין מקום שאשא דברים קצרים, אז החלטתי שאין לי מה להגיע לטקס הזה. אני לא מהאנשים שיתחננו לדבר. פרסמתי פוסט על ההזמנה המקורית שבה כתוב שאשא דברים וכתבתי כי אני לא אגיע מאחר וניתנה הוראה מראש העיר כרמל שאמה שלא אדבר".

יהודה רחנייב, אמן ואוצר אומנות ובעל תכנית רדיו על אומנות, אומר עוד: "זו תעודת עניות לעיר ולעומד בראשה בעיקר, שהוא לא מוצא מקום שמייסד המוזיאון ישא דברים ביום כזה ולו לרגע. אחרי שראש העיר הזה הוריד יצירה ועכשיו אסר על מייסד המוזיאון לשאת דברים, השלב הבא הוא יחליט מה יציג במוזיאון ומה לא".

למרות פניות לתגובת רועי ברזילי ודוברות עיריית רמת גן, שני הצדדים סרבו להגיב.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות