ניוזים חמיםתרבות

נשים מעצימות נשים- סי היימן, זמרת, יוצרת, מוסיקאית, שדרנית רדיו, יוצרת תוכן ושחקנית שמציינת בימים האלו 35 שנות יצירה, בראיון מיוחד לפרויקט נשים מעצימות 2023 ברשת ניוזים

"אישה שמוותרת על עלי הכותרת שלה למען גידול ילדים בסוף תמצא את עצמה עם ילדים גדולים וחלל או בור פנימי שתצטרך להדביק שנים אחר כך ולא בטוח שתוכל ..." סי היימן

ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך…

סי היימן, זמרת, יוצרת, מוסיקאית, שדרנית רדיו, יוצרת תוכן ושחקנית – מציינת בימים האלו 35 שנות יצירה מאז האלבום הראשון "סי היימן ולהקה מקומית" שנבחר בימים האלו ע"י מעריב- רז שכניק ותחנת הרדיו 103 כאלבום מופת. אני שייכת לזרם הזמרות שפרצו בסוף שנות ה 80, הוגדרתי תמיד כפורצת דרך ומנפצת תקרות זכוכית בעשיה וביצירה הנשית שלי. הייתי מיוצגת בשנים הראשונות על ידי גדולת המפיקות בארץ- טמירה ירדני ומשרד הבוקינג "כספית שיווק אומנים". בשנת 2000 עשיתי טוויסט של 180 מעלות בהיותי בהריון מתקדם כשחשתי שאיני מצליחה לבקוע דרך המערכות החוצה יותר כפי שרציתי אז… פתחתי משרד הפקות משלי "היימן הפקות בית חם למוסיקה והפקה"  ומאז אני מייצגת את עצמי, מפיקה  מקליטה וממנת את האלבומים שלי ובימים האלו חובקת את "האלבום העשירי" החדש שלי אותו כתבתי והפקתי ביחד עם אלעד שודלר וג'נגו עמיר רוסיאנו בתקופת הקורונה ושחררתי לאוויר העולם בספטמבר 2022.

סי היימן ״האלבום העשירי״ החדש בכל הפלטפורמות:

משרד ההפקות שלי מתחבר מאוד לאג'נדות של קידום אוכלוסיות "שונות ואחרות" ומשלב אנשים עם צרכים מיוחדים בעשייתו. המופעים שלנו מתורגמים כבר 20 שנה לשפת הסימנים ללא תמיכה של גוף זה או אחר אלא מתוך הרצון שלנו להנגיש מוסיקה כשפה בינלאומית לכולם.

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו? מה המשמעות שלו בעינייך?

עצם העובדה שמציינים את יום האישה והופכים אותו ליום מיוחד בשנה ולחודש בו מודגשת פעילות נשים בכל תחומי העשייה והיצירה (לראייה כתבה זו) מכוונת אותנו לתשובה לשאלתך, כן עדיין אין שיוויון מגדרי, תעסוקתי, שכרי וכו ולכן חשוב כן לציין כל להדגיש וכן כל שנה לתת כמה שיותר במה להישגים להתקדמות ואולי גם למה שלא מתקדם בתחום הזה. על מנת להציף אותו החוצה ללא פילטרים לראות את המציאות כפי שהיא ולרצות כל הזמן לשפר אותה .

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? איזה?

בשנים בהן שני בניי תומר ויהלי (היום 22 ו 32) היו צעירים היה קשה מאוד- גם החברה הביטה בצורה סקפטית על היכולת של אמא שהיא יוצרת ומנהלת קריירה עצמאית לנהל גם משק בית ולהיות אמא במשרה מלאה , גם הרצון הפנימי הביולוגי שלי משך אותי לכיוון של להיות להם אמא טוטאלית כמה שיותר בכל המובנים , לא רציתי להחמיץ את האושר שיש בלגדל את ילדיי. אבל אסור לשכוח, שאשה שמוותרת על עלי הכותרת שלה למען גידול ילדים בסוף תמצא את עצמה עם ילדים גדולים וחלל או בור פנימי שתצטרך להדביק שנים אחר כך ולא בטוח שתוכל … לכן תמצא הרבה יותר נשים היום שמגיעות לתפקידים ניהוליים או לפיקים בקריירה שלהן יותר לקראת גיל 45 – 50 מאשר בגיל 25-30, אין לי בעיה עם זה בחרתי לשלב את שניהם – כן היו שנים בהן שילמתי מחיר בחרתי שהמחיר יהיה קריירה פחות זוהרת מאשר משפחה מפורקת עם אמא מצליחה וילדים שנדחקו לצד. זו לא הייתה אפילו אופציה מבחינתי – אבל לעולם לא שמתי בצד את סי היוצרת – פשוט דרשתי מעצמי הרבה יותר – עבדתי בשעות שהילדים ישנו – מתחתי את היממה וכן זה לא היה פשוט. אבל תמיד חשתי גם כאמא חד הורית אז בחלק מהשנים כאשר גידלתי את בני תומר לבדי עד גיל 10 שלו אז התחתנתי ונולד לי יהלי.

היכולת לשלב מוציאה ומולידה ממני כוחות של גיבורת על חלל (-:

האם לדעתך יש שיוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתךצריך לעשות בנידון?

יש יותר ויותר נשים שבולטות במוסיקה – ברחבי העולם בטוח ובארץ גם בהקשר לקריירה נשית מצליחה,בדרך כלל הן זקוקות למישהו מאחוריהן- משרד אמרגנות גדול, משאבים כלכליים, או משפחה או בעל אמרגן וכו. יש עדיין המון לעשות בתחום ויש לשים לב שאם זה קורה להן בגיל צעיר בשלב מסוים נכנסת ילודה ומשפחה וזה מאט או משנה את הפורמט של נדודים, נסיעות, מעברי דירות וכו …אני חושבת שמבחינת הדגשת עשייה נשית בתחום שלי נדרשות מהמדיה יותר שעות של השמעת מוסיקה נשית, פסטיבלים של נערות רוק וזמרות יוצרות וכו, בגדול רוקנרול הוא עולם קשוח אני שורדת אותו בעוצמות אצילות ולא בחסד!!! כבר מעל 3 וחצי עשורים מבלי להיות גברית מדי או ממורמת חלילה, ועדיין שומרת על הצביון הנשי שלי ובוודאי שלא מחפשת את גרסת הקיפוח. בגדול, זה ענין אישי אבל המעטפת הכלל ארצית לזה יכולה להיות יותר מודגשת. שהרי אם הייתה לא הייתה שואל על שיוויון בתחום הזה .

האם יש פערי שכר בין גברים לנשים בתחום שלך?

אני לא חושבת. יכול להיות פער של סטטוס של "האם את בתקופה בקריירה שלך שהמחיר שלך גבוה" אבל פעם בין נשים לגברים אני לא חושבת שקיים בתחום שלי.

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

לקיבוץ, לפאריז, לתום, לסקרנות, לעולם שאז גיליתי ורציתי ושהפך כ"כ אלים מסוכן ואחר. לנערה שנסעה בטרמפים עם גיטרה ומפוחית על הגב לנואיבה וסיני וישבה שם על החוף מבלי לחשוש מכלום.

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?

היו לי ויש לי הרבה גיבורות, חלקן לצערי סיימו את חייהן מוקדם מדי אולי בגלל שעולם הרוק כ"כ טריקי מסוכן וטורף. האלילה הראשונה שלי הייתה אדית פיאף ואחר כך ג'ניס ג'ופלין, רונה רמון וטליה שפירא … מכולם שאבתי כוח גם מאיימי וויינהאוס… לפעמים אלילות משלמות בחייהן על האומץ לגעת באש ולא היה מי שישמור עליהן, הן הגיעו לזמן קצר לעשות שינוי ומתו מוות טראגי.

מה החלום שלך?

החלום שלי השנה שסרט הדוקו של אסף לביא הראל שצולם במשך כמעט עשור ונמצא בשבילי עריכה סופיים ייצא החוצה לאוויר העולם וירתק ויפתח לי אופקים חדשים, ויאפשר לאלפי המעריצים שלי להכיר ולראות את המסע הככ מרתק צבעוני ואמיץ שאני עושה בחיים שלי. בנוסף, להרחיב את העשייה שלי לאולמות ובמות גדולות יותר, להצליח להביא קהל רב יותר שיראה אותי בלייב, לקבל הזמנות לאירוחים גדולים ופה אני דווקא מציינת שמי שכן הזמינו אותי ובגדול הם דווקא הגברים שבחבורה… האם זה מיקרי או מסמן על משהו? בכל מיקרה זכיתי בשנה הזו להתארח אצל אביב גפן בראשון פארק לייב זאפא – ועם שלמה ארצי הענק בשוני חגגנו בענק לגיבור גדול שמלאו לו 35 שנה והפך ללהיט אייקוני, או כפי שקרא לו אביב "שיר חותמת, שיר סיגנצ'ר".

אני מחכה ומקווה שעולם התיאטרון, הסרטים והסדרות יגיע אלי וייתן לי במה ראויה לתפקיד גדול במחזמר, אני מקווה להיות שופטת באחת מתוכניות הריאלטי של המוסיקה, אני חושבת שהגעתי לגיל…חחח… שבו צברתי מספיק ניסיון ועדיין נשארתי נערת רוק נצחית, כדי להיות מצוינת ובולטת בערכיי מבית, בכזו תוכנית.

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?

שאני רכה,שיש לי לב רך שלא עומד בשום אי צדק, שאני לוחמת אור, שאני מצחיקה…שאפשר לשבת איתי בגינה שלי ולשתות לימונדה ולדבר על מופע סטנד אפ מצחיק ולזכות לחיקויים ממני… שאני יודעת לשרוק כמו בעולם של פעם עם שתי האצבעות בפה… שאני אוספת גמדים בגינה שלי ושיש לי פחד גבהים ממעליות שלא לומר מטוסים.

השלימי את המשפט: כדי שאישה תצליח בקריירה, היא צריכה….

קודם כל לא לפחד – לראות את עצמה מבחוץ לדמיין שסוס העץ הקטן עליו היא דוהרת הוא סוס פרשים ענק ושכולם רואים אותה ככה! וליהנות ולא להחמיץ חוויות כי הן לא חוזרות ותמיד להמשיך להגיד אהבה.

לוח הופעות- סי היימן 

12.3 מתארחת בערב ספוקן וורד, בהנחיית ליאת לב רן וגל ליבר, ב-20:00 ב״בריו״, יהודה מכבי 66 ת״א, כניסה חופשית!!

24.3 ב-21:00 ״רוקנרולכחול״ במלון הסקוטי טבריה, לפרטים והזמנות: 04-6710710

9.6, יום ו' 19:00 – ברוח התקופה חוזרים לחצרות מופעיומולדת להקה "רוק'נרולכחול" מארחת יוצרות מחשמלות: מזנון חברתי, בר אקטיבי, 35 שנה ליוצרת האמיצה והאלבום העשירי. 

לכרטיסים לחצו כאן 

הסינגל המחודש של "אין צדק" מילים ולחן אלעד שודלר
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות