תרבותמקומיבת ים

זוכרים את כולם: נחנך אתר הנצחה בבת-ים לזכר יהודי אתיופיה

ביום ג', 20.2, נחנך לראשונה אתר הנצחה לזכרם של קהילת יהדות יוצאי אתיופיה בעיר בת-ים. האתר הוקם על ידי עיריית בת-ים בהובלת אגף חזות העיר ומוקדש להנצחת זכרם של אלפים מקהילת יהודי אתיופיה אשר נספו בדרכם לישראל בראשית שנות השמונים. 

החניכה התקיימה במעמד ראש העיר צביקה ברוט, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי יריב, סגן ראש העיר יהודה הרוש, משנה לראש העיר אורי בוסקילה, אנסטסיה סהר מחזיקת תיק הקליטה בעיר, הנהלת העיר, עובדי העירייה ותושבי העיר בני העדה האתיופית.

אתר ההנצחה הוקם בעלות של כ- 2 מיליון ש״ח, ומתפרס על כ- 3 דונם. במקום בוצעו עבודות הכוללות: בניית אנדרטה ייחודית, עבודות ריצוף נרחבות, התקנת תאורה חכמה ומצלמות, עבודות אספלט בעבור שבילי הגישה, עבודות תשתית, עבודות גינון והצבת ריהוט.

״וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל, וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר, וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם; וְהִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַר הַקֹּדֶשׁ, בִּירוּשָׁלִָם.״ (ישעיהו כ״ז)

בראשית שנות השמונים אלפים מקהילת יהודי אתיופיה, גברים ונשים, זקנים וטף קמו חרפו נפם כשקמו וצעדו אל ארץ אבותיהם, לציון ולירושלים, אל לא עמדו להם כוחם ועוז רוחם והם לא זכו להגשים את משאת נפשם- בירושלים.

בכל שנה, בתאריך כ"ח באייר, מציינים את יום הזיכרון לבני הקהילה האתיופית בכדי להגביר את המודעות לסיפור גבורתם עם עלייתם ארצה וכדי לחלוק כבוד לנספים אשר לא זכו לעלות לארץ ישראל.

ראש העיר בת-ים, צביקה ברוט: ״הקהילה האתיופית לימדה את עם ישראל כולו פרק חדש במהי ציונות ואהבת הארץ. אין דבר ראוי יותר מעיר שיש בה קהילה גדולה ובלתי נפרדת מאיתנו שיהיה מקום ברמה הכי גבוה שיש שיאפשר מעכשיו לעשות את הטקסים והאירועים בעיר באנדרטה זו בצורה מכובדת- כך נוכל להמשיך ולהראות לבני העיר ובעיקר לדור הצעיר את סיפורי הגבורה של אלו שלא זכו להגיע לארץ ישראל.״

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות