תרבות

אלבום שירים מיוחד ומרגש לזכרו של המוזיקאי, יוסי יוסף ז"ל, בו הוא עצמו מופיע בשירים שלא פירסם וכתב לצד אומנים כמו אייל גולן

יניב יוסף מצא דרך מיוחדת להנציח את אחיו הקלידן והיוצר המוכשר והמוערך יוסי יוסף ז"ל, שהלך לעולמו באופן פתאומי בגיל 46 בלבד. הוא מצא הקלטות של שירים אותם יצר ושר אחיו, הוא שיחזר ועיבד אותם וגייס לאלבום הראשון את חברו הזמר שימי רון והוציא אלבום שירים שכתב ושר יוסף במשך 20 שנה לפני מותו, כשלצידו מוקלט החבר שימי רון

 

כתבה מאת: ריקי בן בסט

 

בתחילת דצמבר 2019, הקלידן המוכר יוסי יוסף, שעבד עם גדולי הזמר המזרחי בישראל, נמצא בביתו באשדוד ללא רוח חיים. הוא נמצא על ידי חבריו, לאחר שלא הגיע להופעה עם ציון גולן עמו היה אמור להופיע באותו יום, ולאחר שלא ענה לטלפונים.

יוסף, שהיה מוסיקאי בחסד, הלך לעולמו בגיל 46 בלבד מדום לב. גדולי הזמר המזרחי ואנשי מוסיקה ספדו לו ועד היום מתקשים לעכל את מותו. לאחרונה, אחיו הקטן, המוזיקאי יניב יוסף החליט ליזום הנצחה מרגשת לאחיו.

לא הרבה ידעו שיוסי יוסף ז"ל מלבד היותו הקלידן הכי מוכשר ומוערך בעולם המוזיקה, הוא היה גם זמר ויוצר מוכשר. במשך 20 שנה הוא הקליט חומרים ושירים שהוא יצר וכתב עם אחרים, אך מעולם לא פרסם. אחיו יניב החליט להוציא את ההקלטות הגנוזות ולפרסם אטתן בכמה אלבומים.

המחרוזת הראשונה יוצאת בימים אלו ב"דואט" של יוסף עם מי שהיה אחד מחבריו הקרובים, הזמר שימי רון.

יוסי יוסף עבד במשך שנים עם ציון גולן, אייל גולן וזמרים נוספים וכונה "בעל אצבעות הזהב". מוזיקאים ואנשים רבים בתעשיית המוזיקה נפרדו ממנו בכאב עם לכתו.

חברו, אייל גולן, שהופיע איתו רק שבוע לפני מותו בקפריסין, נפרד ממנו בכאב: "יוסי יוסף חבר ואח יקר ,לפני 30 שנה בערך הכרתי אותך, בחור צעיר, אנרגטי ונגן בחסד עליון. התחברנו מיד והפכת להיות חלק בלתי נפרד מחיי היום ולילה שלי…אני זוכר שכיניתי אותך להקה של איש אחד, אין כלי נגינה שהחלטת שאתה רוצה לנגן עליו ולא הצלחת".

מחרוזת השירים שמתפרסמת בימים אלו, היא מתוך אלבום שיוסף התחיל להקליט לפני יותר מ-20 שנה, כשעוד היה שר וממלא מועדונים ואולמות ברחבי הארץ. יוסף עצר את ההקלטות עוד בהתחלה, לאחר שהחליט להפסיק לשיר ולהישאר מאחורי הקלעים מנגן על הקלידים ומלווה זמרים מהשורה הראשונה של הזמר הים תיכוני (בינהם אייל גולן, ציון גולן, להקת אתניקס בכל האלבומים ולעוד רבים וטובים).

יוסי יוסף נחשב לדעת רבים כמספר 1 על הקלידים בין הנגנים בארץ, אך לא כולם ידעו והכירו אותו כזמר ויוצר מוכשר במיוחד. באלבום שיוצא עתה ישנם 3 חידושים ו-6 שירים מקוריים, שכתב יוסף, ביניהם שיר שכתב עם חברו הזמר אייל גולן.

לאחר שיוסף נפטר והותיר רבים בהלם, החליט אחיו הקטן הקלידן והמוזיקאי יניב יוסף לא להישבר ולהמשיך את דרכו ולהנציח את אחיו. יניב לקח את כל ההקלטות שהוקלטו על ידי אחיו המנוח באולפני דוד רצון בגדרה (עוד במכשיר adat) והתחיל לערוך אותם.

הקלטות חלקן נפגמו עם השנים, אך יניב הצליח להציל ולערוך את רוב החומר. מכיוון שחלק מהשירים לא הוקלטו במלואם על ידי יוסי יוסף, ובגלל שחלק מהקלטות נפגמו, החליט יניב שהוא מסיים את העיבודים והחסר ומקליט זמרים לצידו, זמרים שיוסי היה מלווה במהלך השנים וכך להוציא את האלבום לזכרו כאלבום דואטים "יוסי וחברים".

כאמור, המחרוזת השירים הראשונה שיוצאת היא של יוסף עם חברו הטוב שימי רון, כשאתו יוצא קליפ וידאו מרגש של רון לצד תמונותיו של יוסי יוסף ז"ל.

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות