ניוזים חמיםתרבות

פרס סאסא סטון לספרות ילדים, שמתקיים זו השנה השלישית, מוקדש השנה לאחים כפיר ואריאל ביבס, שנמצאים בשבי חמאס בעזה

הסופרת והמאיירת אורית ברגמן זכתה בפרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023 על ספרה "שושנה חיפושית הזבל המשועממת"

פרס סאסא סטון לספרות ילדים, שמוענק זו השנה השלישית, מוקדש השנה לאחים כפיר ואריאל ביבס, שנמצאים עדיין בשבי חמאס בעזה. הנהלת סאסא סטון החליטה להקדיש עבורם את הפרס הייחודי, שכולו עבור קידום ספרות הילדים ולהעלאת המודעות להחזרת כל החטופים הביתה. הספר הזוכה לשנת 2023: "שושנה חיפושית הזבל המשועממת" מהוצאת אגם שכתבה ואיירה אורית ברגמן, ותזכה ב-35,000 ₪.
בפרס סאסא סטון למפעל חיים על סך 25,000 ₪ זכתה הסופרת והעורכת יונה טפר על תרומתה לספרות הילדים והנוער הישראלית. השנה הוחלט להעניק מענק כספי על מקוריות איורית על סך 25,000 ₪ לנטלי בלהסן על ספרה ״בארץ השמיכה״ מהוצאת כתר/ כנפיים.

הפרסים יוענקו בטקס שיתקיים ביום רביעי, 27.12.23, במסגרתו זוכת פרס סאסא סטון למפעל חיים לשנת 2021 , גלילה רון פדר עמית, תציג את הפרויקט המיוחד "מג'ינג'י לג'ינג'ים".

זו השנה השלישית בה ארגון סאסא סטון יעניק את "פרס סאסא סטון לספרות ילדים לסופרים ומאיירים מובילים בישראל. מטרות הפרס הינן תמיכה בספרות הארצית וקידום היצירה הישראלית בספרות הילדים. הפרס יחולק לסופרות ומאיירות אשר השפיעו לטובה על התרבות הישראלית. לאור המצב, ודווקא בתקופה זו בה עולם התרבות משותק, נציגת משפחת סטון, הגברת סוניה גומס דה מסקיטה, באמצעות ארגון סאסא סטון, בחרו להתגייס לקיים את הפרס להעלאת המודעות לשני הילדים הג'ינג'ים כפיר ואריאל ביבס, שעדיין מוחזקים בשבי חמאס יחד עם הוריהם, ועבורם מוקדש הפרס השנה. ארגון סאסא סטון (SASA Setton), מקדם את תחום החינוך לילדים מאושפזים ב-41 בתי חולים ברחבי הארץ, זה למעלה מעשור. פרס סאסא סטון לספרות ילדים בישראל הוקם על ידי הגב' הילדה סטון לזכרו של בעלה פיליפ סטון ז"ל.

הספר הזוכה בפרס סאסא סטון לספרות ילדים לשנת 2023 הוא "שושנה חיפושית הזבל המשועממת" שכתבה ואיירה אורית ברגמן. יוצרת הספר, אשר ראה אור בהוצאת אגם, תזכה בפרס כספי על סך 35,000 שקלים. הזוכה בקטגוריית פרס מפעל חיים היא הסופרת והעורכת יונה טפר, שתקבל פרס כספי על סך 25,000 שקלים. השנה גם הוחלט להעניק מענק כספי עבור מקוריות איורית בגין השימוש בטכניקה איורית חדשנית לנטלי בלהסן על ספרה שכתבה ואיירה "בארץ השמיכה" שראה אור בהוצאת כנפיים/כתר. בלהסן תזכה ב-25 אלף שקלים על יצירתה.

ועדת השופטים בפרס זה כללה את יו"ר הוועדה, עדי רובינשטיין, עיתונאי בתחום התרבות; ליהיא לפיד, הסופרת והמרצה; פרופ' שי רודין, חוקר ומרצה לספרות ילדים באקדמית גורדון חיפה; טל מרמלשטיין, עורכת המגזין שישבת של "ישראל היום";

סוניה גומס דה מסקיטה, נציגת משפחת התורמים: "בתקופה מורכבת זו, לא יכולנו לעמוד מנגד והרגשנו צורך לחבר את פרס סאסא סטון לספרות ילדים אל משפחת ביבס המרגשת שנכנסה לכולנו ללב. זו השנה השלישית בה נעניק את פרס סאסא סטון לספרות ילדים, שהפך למסורת לקידום תחום ספרות הילדים בתרבות הישראלית, וזה מתבקש לחבר את סיפורם של הילדים הג'ינג'ים- כפיר ואריאל ביבס, לפרס שלנו, שמי יתן ונצליח לסייע להעלות את המודעות להשבתם הביתה בהקדם. כל הספרים שהתמודדו בפרס יחולקו בתום התחרות לבתי הספר שבבתי החולים ברחבי הארץ, בעבור הילדים המאושפזים, וכן, הזוכים יקיימו מפגשים אישיים עם הילדים בבתי החולים. ברכות לזוכות הנהדרות, המשיכו בעשייתכן החשובה לקידום היצירה הישראלית, ואנו מחכים לראות את משפחת ביבס יחד עם כל יתר החטופים בבית בהקדם."

קרדיט צילום תמונת הזוכה אורית ברגמן: ליה ברגמן
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות