כמה פיצוי נדרש לשלם נתן זהבי שקרא למאזין "סחלה, חולה נפש", בתכניתו "זהבי עצבני"?

עם סיום השידור פנה א', כך לדבריו, לתחנה וביקש שזהבי יתנצל. דבר שלא קרה. בנוסף תבע שהקלטת התכנית תורד מאתר התחנה – דבר שנעשה.

א' החליט לא לוותר הפעם לזהבי, עצבני או לא – הוא הגיש נגדו תביעה בסך 33,400 שקל, בטענה כי זהבי פגע בו, השתלח בו, הוציא דיבתו רעה, והדברים מהווים הוצאת לשון הרע, כי קולו כמאזין קבוע שעולה לשידור מוכר למאזינים רבים והתכנית נשמעת בין היתר גם על ידי מכריו.

זהבי מצידו, טען להגנתו כי המאזין-התובע בחר לעלות לשידור באופן אנונימי ולהטיח בו שקרים, וכי זו לא הפעם הראשונה שהמאזין הזה מנסה בצורה אובססיבית לפגוע בזהבי. זהבי טען כי המאזין עלה לשידור עם מטרה אחת – לפגוע בזהבי באופן אישי ולהציגו כשקרן באזני מאזיניו. וזהבי נתן את הטיעון הבא – מי שעולה לשידור בתכנית שלי יודע בדיוק איך ההתנהלות בתכנית ואיך אני מתנסח, כולל שימוש בנימות ובסגנון דיבור גסים. זהבי אף טען שהשידור הורד מאתר התחנה לאחר שהמאזין פנה במכתב והבהיר שהדברים היו פוגעניים כלפיו.

הרשמת הבכירה קרן מרגולין-פלדמן בבית הדין לתביעות קנות קבעה כי בדבריו של זהבי היה מן "הוצאת לשון הרע". היא פסקה כי העובדה שהמאזין עלה לשידור כאנונימי הכעיסה את זהבי כבר מהרגע הראשון וזה הושלך על דבריו.

היא עוד קבעה כי יש לשון הרע בדבריו של זהבי מהסיבה שזהבי אינו סמכות רפואית שיכל לקבוע שהמאזין "אינו שפוי וזקוק לאשפוז", כך לדבריו.

עם זאת, הרשמת צידדה בנימוקיו של זהבי לפיהם לתכנית קוראים "זהבי עצבני", לא בכדי. והמאזינים של התכנית מורגלים בשפה הגסה והבוטה של זהבי ויודעים מה מצפה להם.

לאור כל זאת קיבלה הרשמת הבכירה כי מדובר בהוצאת לשון הרע מצד זאבי כלפי המאזין, אלא שהיא קבעה פיצוי נמוך בהרבה ממה שתבע המאזין. במקום 33,400 שקל, המאזין יקבל מזהבי רק 500 שקל פיצוי.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות