האב ביקש לא לאפשר לאם לקבל את בנה, בגלל שהיא סובלת מדיכאון אחרי לידה. מה חשב על זה בית הדין הרבני?

אלא שהאם לא ויתרה ופנתה וערערה לבית הדין הרבני הגדול.

במסגרת מלחמת הגירושין בין בני הזוג, כל אחד מהם ביקש לקבל את המשמורת המלאה על הילד. האב, שהילד נמצא עמו ועם משפחתו מאז לידתו, טען שהאם אינה מסוגלת לטפל בבנה ואף מהווה עבורו סכנה שכן היא סובלת מדיכאון לאחר לידה.

בערעורה שהגיש בא כוחה עו"ד יגאל בן חיים, טענה האם, כי הודבקה לה תווית של אחת הסובלת מבעיות נפשיות עקב הדיכאון אחרי לידה, מבלי שבכלל יבחנו את יכולותיה כאמא והורה. עוד נטען כי החלטת בית הדין מביאה לכך שלמעשה הילד מתייתם מאמו בעודה בחיים, והריחוק ביניהם יוצר ניכור.

האב טען מנגד כי עקב מחלת גרושתו יש סיכון במתן הסדרי ראיה חופשיים ועל אחת כמה וכמה אין להעניק לה כל משמורת על בנם.

אלא שדייני בית הדין הרבני דחו את טענות האב והורו לשירותי הרווחה לבחון את יכולות ההורות של האם, ורק אז לקבל החלטה לגבי הסדרי המשמורת. הם הסכימו כי המצב הקיים הופך את הילד למעשה ליתום מאם, בעודה בחיים ויותר ניכור בין הבן לאם.

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות