משרד האוצר נגד בעלי העסקים: סיבוב שני

אולם באוצר לא שמעו את המשפט "היזהר במה שאתה מבקש – זה עלול להתגשם..." – לקרן הוגשו עשרות אלפי בקשות בסכום כולל הגבוה משמעותית מסך של 8 מיליארד ₪ של הקרן. ומה עושה האוצר המהולל שלנו – נוהג כגנב בלילה ומשנה את תקרת הסכום של ההלוואה רק ל- 8% מהמחזור – כלומר ביטלו את הרף של 500 אלפי ₪. שינוי מהותי זה לא נמסר בשום הודעה ואנו קיבלנו את החדשות מהבנקים שלא אישרו יותר הלוואות בסכום מעל 8% מהמחזור.

כך, אם אני עסק עם מחזור שנתי של מיליון ₪, אוכל לקבל הלוואה בשיעור של 80 אלף ₪ בלבד !!!

נראה שהאוצר התאהב בסיפור של האיכר בעל החמור שקיצץ את מנת המזון של החמור עד שהפסיק להאכילו, ואז החמור מת מרעב. והאיכר (האוצר) בכה – "עד שהרגלתי אותו לא לאכול הוא מת"  – אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק. אולם, לאחר ההד שעשה המהלך הנ"ל, הגדילו למחרת באוצר את רף סכום ההלוואה ל- 16% מהמחזור, והתגאו בהטבה שהם נותנים לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים. כלומר, עסק קטן, עם מחזור של מיליון ₪, שסגרו לו את הפעילות עקב הקורונה, ועליו להמשיך לשלם את ההוצאות השוטפות של העסק, כשאין אופק לסיום המשבר, יוכל לקבל הלוואה בסכום מקסימלי בסכום של 160,000 ₪.

לסיום, ובנימה אישית, נראה שבאוצר והממשלה יושבים אנשים מנותקים ששנים התייחסו לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים כבנים חורגים וכנטע זר בעל חובות ללא כל זכויות. מעניין לברר כמה מהפקידים הנ"ל, שמשכורתם הדשנה ממומנת מכספי המיסים שמשלמים אותם בעלי עסקים או ממשלמי המיסים של משכורות העובדים שהם מעסיקים, שאין כל חשש שהמשכורת לא תשולם במועד כמו שעון – כמה מהם ניהלו בעברם עסק ועמדו בקשיים הנוראיים שמטילה עליהם המדינה.

זאת ועוד, כרואה חשבון המייצג מעל מאתיים עסקים קטנים ובינוניים מכל תחומי הכלכלה, אני מקבל בקשות מהרבה לקוחות לבטל את התשלומים לרשויות והם אף מבטלים את הוראות הקבע לביטוח לאומי. מדובר בבעלי עסקים נורמטביים – מלח הארץ, ששירתו שנים במילואים בקרבי, עבדו שנים רבות ושילמו את כל חובותיהם במועד ונשבר להם שבאסון כולל שכזה המדינה מתנערת מהם וזונחת אותם לגורלם. לפקידים שבאוצר ובממשלה אומר רק שמדובר במרד מיסים ובמדרון חלקלק שאת סופו אף אחד לא יכול לצפות.

בברכת חג פסח שמח לכולם,

יהודה משב, רו"ח

לעדכונים שוטפים, ניתן להצטרף לקבוצת הווטסאפ של המשרד  

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות