‘תיווך מקרקעין במשפט הישראלי’: הספר שמסביר את כל מה שחשוב בעולם התיווך

הספר שכולל סקירה היסטורית של דיני התיווך, טרם חקיקת חוק המתווכים ועד לימינו אנו, כמו גם סקירת הדין המצוי וגם הצעת הדין הרצוי במקרים מסוימים, נכתב על ידי גיא יעקב ויצא לאור בהוצאת 'אוצר המשפט'

עורך דין ונוטריון גיא יעקב המתמחה בתחום הנדל"ן עמל במשך תקופה על ספר ייחודי בתחום הנדל"ן, שיקיף את כל נושא התיווך בישראל, וכך נולד הספר 'תיווך מקרקעין במשפט הישראלי- מבט עיוני ומעשי', הספר המקיף והעדכני ביותר שנכתב עד כה בישראל בתחום התיווך. הספר כולל סקירה היסטורית של דיני התיווך, טרם חקיקת חוק המתווכים ועד לימינו אנו, כמו גם סקירת הדין המצוי וגם הצעת הדין הרצוי במקרים מסוימים. 'תיווך מקרקעין במשפט הישראלי- מבט עיוני ומעשי' שיצא לאור בהוצאת 'אוצר המשפט' הוא בבחינת כלי עבודה לכל מי שמעוניין לעסוק בתיווך מקרקעין ולכל מי שמתעניין בתחום.

השנים האחרונות הינן בסימן של עסקות מקרקעין שבאופיין אינן רק עסקות "יד שנייה" אלא גם עסקות מורכבות כגון עסקות תמ"א 38, קבוצות רכישה, עסקות קומבינציה, עסקות רכישה מקבלן, שכירות מקרקעין ועוד. שינוי בחוקי המקרקעין לסוגיהם וחוקי התכנון הגבירו את הצורך בבירורים שונים טרם כניסת הצדדים לעסקות שונות. חובות הגילוי השונות החלות בין הצדדים חלות אף על מתווכים, הן מכוח עקרונות תום-הלב והן מכוח חוק המתווכים, התשנ"ו-1996 ותקנותיו. הוראות חוק זה אף מטילות על המתווכים בעת זו את הצורך בהקפדה יתירה על הוראות החוק כמו גם על הצורך בקבלת רישוי לשם עיסוק בתחום זה. על-כן, גם כיום, מתקיימים קורסי הכנה לבחינות רישוי לתיווך מקרקעין הכוללים אף דרישות בקיאות בדיני המקרקעין ועוד.

מחבר הספר, עו"ד גיא יעקב, שהוא בעל ניסיון רב בתחום הדרכה בקורסים אלה, הגיש חיבור המכיל ניתוח עיוני של הוראות הדין בעבר ובהווה, משפט השוואתי, מאות תמציות ההלכה הפסוקה וכן מבט מעשי. הספר מכיל את החומר הנדרש לצורך הנגשת נבחנים לבחינות הרישוי בתיווך מקרקעין ועוד.

הספר משמש כלי עזר חשוב ורב ערך בעבודתם של עורכי-דין, שופטים וכל מי שעיסוקו במקרקעין וכן מתווכים, סטודנטים וכל מי שעומד לקראת בחינות הרישוי בתיווך מקרקעין ולומד במסגרת קורסי הכנה.

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות