בלעדי: רעידת אדמה בעיריית ר"ג: לבנת נזרי, מי שהייתה יד ימינו של ראש העיר כרמל שאמה, מגישה נגדו תביעת ענק על "התעללות לשמה, התעמרות, חדירה לפרטיות, שיימינג, השפלה", ושוטחת מעשים מטלטלים שעשה נגדה ראש העיר על בסיס שיטתי

750 אלף שקל, זה מה שתובעת לבנת נזרי, מראש עיריית ר"ג והעירייה. לבני, מי שהייתה אחד מהאנשים הקרובים ביותר לראש העיר מספרת על מסכת של התעמרות והתעללות שיטתית של ראש העיר בה ועל אירוע חמור ביותר שבראשו עומד ראש העיר ושתיים מהעוזרות הבכירות שלו. ואם לא די, מספרת נזרי על מה עושה ראש העיר במשאבי הציבור ואיך הוא משתמש בהם בצורה שלא נשמע כמותה "הרגשתי כאישה מוכה, כאישה שעברה אונס עם כל ההבדלים"

לבנת נזרי, מי שעמדה בראש מערך הדוברות של עיריית רמת גן ובמשך שנים הייתה יד ימינו וליוותה את כרמל שאמה הכהן – מוועדות בכנסת ועד למערכת הבחירות לראשות העיר ב-2018 והפכה לאחת מהאנשים הקרובים והחשובים במערך של שאמה בעיריית רמת גן – הגישה לפני מספר ימים תביעת ענק בסך 750 אלף שקל בבית הדין לעבודה האזורי נגד כרמל שאמה הכהן ועיריית רמת גן.

כך נכתב בכתב התביעה המטלטל שהגישה לבנת נזרי כנגד ראש העיר כרמל שאמה הכהן ועיריית רמת גן: "התובעת פשוט עברה התעמרות שיטתית ובתוך כך השפלות, ניכור, התנהלות פוגענית, חדירת יתר שחזרה על עצמה, האשמות שווא, גריעה מסמכויותיה ללא כל הצדקה וסיבה נראית לעין, חדירת יתר לפרטיותה ופשוט התעללות לשמה", וכך מוסיפה נזרי בתביעה כנגד שאמה הכהן כשהיא דורשת כי הוא עצמו יחוייב בתשלום הפיצויים: "הנתבע ניצל באכזריות את פערי הכוחות בינו לבין התובעת, את טוב ליבה ויתכן מבחינתו אף את היותה אישה….". 

מה הביא את אחד מהאנשים הקרובים ביותר לכרמל שאמה הכהן ומי שלדעת רבים "נשכבה עבורו על הגדר" פעמים רבות לאורך השנים, להגיע למצב בו היא מגישה תביעה עם דרישה לחיוב אישי של כרמל שאמה הכהן.

כזכור לבנת נזרי ליוותה את כרמל שאמה הכהן כדוברת הקמפיין בחירות שלו ועם בחירתו לתפקיד מונתה לראש אגף הדוברות וההסברה בעירייה. זמן קצר לאחר מכן הורחבו סמכויותיה ואף מונתה למנהלת אגף קש"ת ומאוחר יותר אף הגיעה לקבל את המינוי הבכיר למ"מ סמנכ"ל העירייה: "התובעת (נזרי)הייתה אשת אמונו המוחלטת של הנתבע, המוציאה והמביאה מלשכת ראש העיר…מסירותה של התובעת לתפקיד הייתה טוטאלית. כדוגמה בזמן שטרם אישרו בגזברות קידומים לפייסבוק ולאירועים שונים, שילמה התובעצת מכרטיס האשראי הפרטי שלה סכום של 60 אלף שקל".

תחילת ביצוע העוולות כלפי התובעת

 

על פי הנכתב בכתב התביעה שהגישה נזרי כאמור לבית הדין לעבודה, היא שוטחת מקרים שנראו כאילו נלקחו מספר פוליטי על סף הבדיוני, שהביאו אותה לקבלת ההחלטה להגיש כתב תביעה מטלטל נגד כרמל שאמה הכהן.

וכך מספרת נזרי בתביעתה על מקרה מטלטל בו "כיכב" ראש העיר כרמל שאמה הכהן ולצידו שתי דמויות בכירות בעירייה, כשעניינו נוגע לחייה הפרטיים של נזרי עצמה:

"בתאריך 29.8.20, כרמל שאמה הכהן בעודו ברכב העירייה עם נהגו האישי המועסק על ידי עיריית רמת גן
ושתי עוזרות שלו הלכו לווילה בסביון בשעות העבודה בעירייה "לחפש" דמות שהתובעת (נזרי) הייתה עמו בקשרי חברות. עוזרת ראש העיר נכנסה לביתו, לאחר שהפיצו תמונה של בחורה שנכנסה לביתו, צילמה תמונות מתוך הבית שלו עם בחורה אחרת בבריכה על מנת לחשוף לכאורה שהוא בוגד בתובעת (נזרי). מדוע? אלוהים יודע, אך מדובר בהתנהגות מחפירה, מבישה ופוגענית. מלבד הפצת תמונות בקבוצות שונות ועשיית "שיימינג", כותבת נזרי בתביעה ומספרת על מעשיו של שאמה הכהן: "כרמל שאמה הכהן העביר לנזרי אף את התמונות שצולמו בווטסאפ וצירף תכתובת (פוגענית)"…

נזרי מספרת בכתב התביעה כי האירוע ההזוי הזה שבו כיכב ראש העיר קרה ימים ספורים לפני קיום ועדת המכרזים שהייתה אמורה לתת לה מינוי קבוע לתפקיד סמנכ"ל העירייה. אלא שלבני לא התייצבה לוועדת המכרזים ורשמה לכרמל שאמה הכהן הודעה אישית בו כתבה כי במקום עבודה כזה אין ברצונה להתקדם.

נזרי תבעה כי תערך בדיקה של המקרה החמור ואכן עיריית ר"ג שכרה בודק חיצוני שהיה אמור לבדוק את המקרה החמור. אלא שלפי נזרי, עד לעצם היום הזה לא פורסמו כל מסקנות: "התובעת נהגה באיפוק גדול ובאיזון הראוי להערצה, נוכח מסירותה ונאמנותה לתפקיד והבהירה שכל מבוקשה הוא הבהרה כללית לכל עובדי העירייה מתוך תחושה שליחות מכיוון שחשה ששתיקתה היא כמושל נאנסת השותקת, עם כל ההבדלים כמובן.
 התובעת ביקשה את המינימום המתחייב במקרה שכזה ולפיו יש להבין שחייו האישיים של אדם הם מחוץ לתחום, ודאי כשהיא לא חטאה בדבר. וכך חוותה אלימות נפשית במקום עבודה את ליבה ואת דמה כשהעומד בראשו (כרמל שאמה) הוא אדם שליוותה במשך שנים תוך ויתורים אישיים גדולים.

"במהלך תקופה ארוכה, התהלכה התובעת כמו רוח רפאים, מבוישת ופגועה. כולם ידעו על המקרה והיא הפכה לשיחת העיר עם פוסטים מבישים ופוגעניים ברשת, ממש כמו אישה מוכה".

נזרי שוטחת בתביעה כי ברגע שגורמים בעירייה ראו את השיימינג לכאורה שעשה לה ראש העיר בחייה הפרטיים, הם חשו לדבריה "שדמי הותר" וכפי שהיא מסבירה בתביעה זה היה האות לכך שגורמים בעירייה הבינו כי גם הם יכולים להתעמר בה. נזרי כותבת דברים קשים בתביעה וחושפת את אופיו האמיתי לדבריה של ראש העיר כרמל שאמה: "מבחינת כרמל שאמה 'הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת' – אותו אדם שהקרבתי עבורו את חיי – פשוטו כמשמעו – היה שותף למעשה הנפשע כלפיי והיה שותף למעשה התעללות שחוויתי לאחריו. מדוע? כי זה אופיו של כרמל שאמה הכהן, הנוהג "להתהפך" על אנשים אפילו הקרובים לו ביותר, כשהוא מחליט משיקוליו חסרי תום הלב".

נזרי מספרת בתביעתה כי מסכת ההתעמרות של כרמל שאמה כלפי והשיימינג לדבריה רק גברו ממקרה זה:

"החל מהגשת התלונות, בעקבות הפגיעה החמורה בפרטיותה, סבלה התובעת מ"שיימינג" מצד בכירים בעירייה ורבה יותר מנראה שזו הייתה הנחייתו של כרמל שאמה עצמו". נזרי מביאה דוגמא של מקרה כשבן זוגה נהג ברכב שניתן לה על ידי העירייה וקרתה לו תאונה עם נזק משמעותי לרכב. נזרי, שבאותה עת הייתה בשלילה, מיהרה לדווח על כך לקצין הרכב בעירייה שאישר כי אכן בן זוגה הוא שנהג ברכב. התאונה דווחה כמתבקש למשטרה ולחברת הביטוח ובזמן התאונה נזרי לדבריה בכלל ישנה בביתה. אלא שלטענתה, כל זאת לא עצר את סמנכ"ל כח האדם בעירייה, אביחי בן שטרית להוציא מייל לגורמים שונים בעירייה ולטעון כי נזרי נהגה ברכב בזמן שלילה. נזרי ההמומה דרשה בירור בלשכת ראש העיר ודרשה כי יוצא מכתב הבהרה ותיקון ויובהר כי היא לא נהגה ברכב. אלא שמעולם לא הוצאה מכתב הבהרה ותיקון דבר ששוב גרם להכפשת שמה ללא עוול בכפה.

בתביעה הארוכה מסםרת נזרי איך במהלך החודשים האחרונים כרמל שאמה הכהן דאג "לכרסם" עוד ועוד בסמכויותיה ולדבריה להתעמר בה ממש. בתחילת פברואר לפני שנה קיבלה נזרי הצעת שותפות מהיועץ האסטרטגי רונן צור, אלא שאז כרמל שאמה הכהן הפעיל עליה לחץ להישאר בעירייה ולבטל את הסכם השותפות תוך שהוא מייצר לה מצג שווא שיחסי העבודה ביניהם יחזרו לימים הטובים.

אלא שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. במאי 2022 היא קיבלה זימון ללשכת מנכ"ל העירייה שהודיע לה שמאותו יום היא תעבוד בכפוף אליו – דבר שמעולם לא עשתה ולא הבינה את מהותו. לדברי נזרי, כל אותו זמן המשיכה ההתעמרות בה מצד בכירים בעירייה כשהשיא נרשם ב-13.12.22 בו הודיע לה המנכ"ל כי הוחלט לפטר אותה וכי היא תסיים את תפקידה ב-1.2.23. נזרי ההמומה לדבריה ניסתה לברר את מהות העניין עם ראש העיר, כשתוך יומיים היא מקבלת למייל שלה מכתב המודיע לה באופן לקוני על פיטוריה החל מתחילת פברואר, ללא כל שימוע. נזרי ההמומה ביקשה כאמור להיפגש עם ראש העיר, שהתחמק עד שנאות להיפגש עימה והבהיר לה כי הוחלט לפטר אותה כי "הסביבה הפכה לרעילה" ובאותה הזמנות הציע כי תעבור לתפקיד אחר והציע אף כי תמונה לראש המטה שלו. אלא שנזרי הבהירה לכרמל שאמה הכהן כי היא כבר פוטרה ולכן הצעתו לא תקפה בעליל. נזרי דרשה גם להיפגש עם היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד סהר פינטו שהבהיר לה כי הוא נפגש איתה רק מתוך חברות ואף הציעה לגשר בינה לבין ראש העיר והציע לה תפקיד חלופי.

אלא שנזרי בתביעתה מבהירה כי ההצעות האלו לא היו אמיתיות וניתנו רק כדי לחפות על כך שכל הליך הפיטורין שלה היה לא חוקי בעליל. לחיזוק טענתה, שוחטת נזרי איך כרמל שאמה הכהן שלח מקורב אליו בעירייה לאיים עליה הלכה למעשה, כי אם תגיש תביעה נגדו, הוא ידאג "להשחיר את פניה וישרוף את תדמיתה". את השיחה הזו נזרי הקליטה ומתעתדת לחשוף בבית המשפט.

כאמור, נזרי החליטה להגיש תביעה לפני מספר ימים נגד כרמל שאמה הכהן עצמו ועיריית רמת גן על "התעמרות, התעללות לשמה, השפלות, התנהגות פוגענית, ניכור, חדירת יתר לפרטיות כשסמוך לסיום תפקידה מספרת נזרי כי גורמים פרצו למחשב שלה בעירייה ומחקו קבצים ותמונות, אף כאלו פרטיות שלה. ובנוסף תובעת נזרי כמובן על פיטורין שלא כחוק וכדין.

את תגובת עיריית רמת גן לא קיבלנו עד כתיבת שורות אלו. לכשתגיע, תפורסם במלואה.

 

 

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות