ראשון לציון

הקו החום של הרכבת הקלה יגיע עד לנתב"ג

כזכור, ראשון לציון היא הרשות היחידה בישראל שביקשה וקיבלה ממשרד התחבורה אור ירוק לקחת את המושכות לידיה ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום. בעירייה מעריכים שמהלך זה צפוי לזרז משמעותית את לוח הזמנים. ההערכה היא שעלות הקמת הקו נאמדת בכ-10 מיליארד ₪. לצורך הקמת הקו, עיריית ראשון לציון תקים תאגיד עירוני בשליטת העירייה ובו יהיו חברות הרשויות אשר הקו עובר בשטחן: רמלה, לוד ובאר יעקב. גיוס התקציב ישען על מימון בינלאומי בלא שהעירייה בפעולותיה האחרות עלולה להינזק מהקמת הקו.
חברת נת"ע (נתיבי ישראל) מעריכה כי הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום ולמעלה מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר. בעיריית ראשון לציון יודעים שהקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר דרמטית את איכות חיי התושבים.
במקביל לפיתוח הרכבת הקלה, בעירייה מבקשים לזרז את חיבור תוואי הרכבת הכבדה בין תחנת ראשונים למשה דיין. החיבור בין שתי התחנות ייתן מענה הולם לנוסעי רכבת ראשונים שנאלצים כיום, בשל החלטת משרד התחבורה ורכבת ישראל, להחליף רכבת בתחנת ביניים בדרך לתל אביב. נזכיר כי העירייה מובילה מאבק בנושא בשיתוף התושבים , במסגרתו זו הגישה אף בג"צ בנושא. בינתיים, החל מאמצע חודש הבא, יחל לפעול שאטל מרכבת ראשונים למסוף הרכבת בבאר יעקב וזאת על פי תזמון הרכבת. הנסיעה מתחנת הרכבת בבאר יעקב ישירה לתל אביב ואורכת כ-23 דק'.

הדמיית הקו החום ברוטשילד: משרד מנעד

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות