ראשון לציון

כנס שנתי של חברי בנק הזמן ראשון לציון

"הרעיון המונח בבסיסו של בנק הזמן מאפשר להפוך את הזמן מקש לזהב – משעה מבוזבזת ביום למשאב משמעותי של קבלה ונתינה. הזמן מהווה חלופה קהילתית לתרבות הצריכה. בבנק הזמן ידע וכישורים של כל אדם מתורגמים לסדנה חדשה, לחוג מעניין ולמפגש שמגשים חלום הן לצד המקבל והן לצד הנותן. במציאות של תרבות צריכה, יוקר המחיה ואי שוויון חברתי, התפתח ופועל בהצלחה מיזם, בו כל השירותים הניתנים מושתתים על נתינה וקבלה מזמנם של חברי הבנק. התנהלות ייחודית זו יוצרת רשת חברתית, המבוססת על כלכלה קהילתית" מספרת שירן לוסטיג, מנהלת המחלקה לעבודה קהילתית במנהל לשילוב חברתי.

במהלך הערב נוצרה אווירה חגיגית, ועם זאת נעימה ואינטימית. החברים הציגו את תחומי הנתינה והקבלה שהם מעוניינים לתת ולקבל והציגו בגאווה את הפעילות העכשווית.

הפעילות בבנק הזמן מנוהלת באמצעות 25 פעילים, שגויסו במיוחד, ושמהווים את צוות הניהול המוביל של בנק הזמן. האירוע המיוחד והמרגש הוא תוצאה של עבודתם המאומצת ורבת המחשבה והתכנון.

את הערב הנחתה תמר בן משה – חברת צוות ניהול הבנק, שפתחה את הערב בפסוק : "הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד". ואכן זה היה ערב נעים ומרתק, שחגג את הרוח הקהילתית בשכונות העיר.

יוסי בצלאל, מנהל מתנ"ס שיכוני המזרח, ציין בהערכה את השותפות המוצלחת בין המתנ"ס ובין המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה שבמנהל לשילוב חברתי. בצלאל בירך גם על הפעילות הענפה, המתקיימת במתנ"ס שבניהולו ובעזרת הצוות שלו. בזכות פעילות זו, תושבי שיכוני המזרח והסביבה צורכים ונהנים מהפעילות המגוונת שבנק הזמן מפעיל במתנ"ס.

ורד אברמוביץ עו"ס קהילתית, מובילת המיזם במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה הזמינה בהתרגשות את תושבי העיר לקחת חלק במיזם "כל חבר חדש מביא אתו תחום נתינה וקבלה חדש. אני מזמינה אתכם להגשים חלומות, לעוף עם הדימיון וליהנות משפע הפעילויות המגוונות של בנק הזמן, שכל כולו עבורכם התושבים, חברי בנק הזמן, ובזכותכם".

מוטי ע'גמי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק המנהל לשילוב חברתי כיבד את האירוע בנוכחותו. מוטי ציין בדבריו כי "בנק הזמן אף יוצר מהפך בהרגלי ההתנדבות המוכרים – הפעילים בבנק הזמן, הינם 'תורמי זמן' ו'מקבלי זמן'. העיקרון המנחה במודל בנק הזמן, הפועל בערים נוספות בארץ, הוא מודל על פיו, נוצר שוויון בין הנותן ובין המקבל – אין חזקים וחלשים. זהו המפתח לקיום יחסי גומלין חברתיים, שמחזקים את תחושת ההדדיות  והסולידריות בין חברי הקהילה".

תושבים המעוניינים להצטרף לבנק הזמן ניתן לפנות למחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בטלפון

03-9689891/909 או במייל vereda@rishonlezion.muni.il

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות