ניוזים חמיםבריאות

רק בגלל (מצב) הרוח

אנשים בגיל השלישי עלולים לסבול לעיתים משכחה, בלבול, קשיים בזכירת מילים, בעיות בקשב או לחילופין שינויים במצבי הרוח, בהתנהגות, הפרעות שינה ועוד . במקרים אלו, חשוב להגיע לרופא לאבחון מקצועי, ובהמשך לטיפול, בהקדם האפשרי. חדש במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית: מרפאה פסיכוגריאטרית שתלווה אתכם בתהליך

תהליך ההזדקנות טומן בחובו שינויים רבים, קוגניטיביים וגופניים כאחד. לעיתים, אנשים בגיל השלישי עלולים להתחיל לסבול מהפרעות קוגניטיביות כגון שכחה, קשיים בזכירת מילים, בלבול או בעיות בקשב. לצד הפרעות קוגניטיביות, לעיתים מתרחשים שינויים נוספים שנגרמים כתוצאה מהגיל, דוגמת חרדה, שינויים בהתנהגות, במצב הרוח או הפרעות בשינה. שינויים אלו מתרחשים לאט, ולעיתים בתחילה כמעט ובלתי מורגשים, אך חשוב שנהיה קשובים לגוף שלנו ולקרובים לנו.

במכרז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית, אשר בגדרה, נפתחה לאחרונה מרפאה פסיכוגריאטרית, המיועדת בדיוק למצבים אלו ומצבים רפואיים נוספים. "המרפאה שלנו למעשה נותנת מענה לצורך משמעותי שעולה בגיל השלישי", מסביר ד"ר אולג מילוסלבסקי, מומחה ברפואה פנימית וגריאטריה, ומנהל המרפאה הפסיכוגריאטרית במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד.

באילו מצבים רצוי לפנות לייעוץ במרפאה?

"אנחנו נותנים מענה למגוון רחב של מצבים רפואיים שמתרחשים כתוצאה מתהליך ההזדקנות, ביניהן הפרעות קוגניטיביות (בלבול ושכחה), שינויים במצב הרוח, חרדה או מחלות של המוח, דוגמת אלצהיימר, דימנציה, פרקינסון ועוד. בנוסף, אנחנו מציעים אבחון מוקדם לאנשים הנמצאים בסיכון לדמנציה ומעוניינים במעקב, או מטופלים שהיו מאושפזים בעקבות מצב בלבולי חריף, ושוחררו עם צורך במעקב אחר מצבם הקוגניטיבי, הרגשי וההתנהגותי". מסביר ד"ר מילוסלבסקי.

מה חשוב לדעת במקרים אלו?

"בראש ובראשונה חשוב לדעת שיש משמעות למתי פונים לרופא, ופניה מוקדמת ככל הניתן תאפשר לנו להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות טיפול, במידת האפשר. כלומר, כבר עם הסימנים הראשונים אפשר לפנות לייעוץ ואבחון, וחשוב לעשות זאת מוקדם ככל הניתן", אומר ד"ר מילוסלבסקי.

מה יכולים לעשות בני המשפחה של אדם הסובל מאחת התופעות הללו?

"קודם כל אנחנו מאוד מאמינים שבני המשפחה הם חלק חשוב בתהליך הטיפול, ולפעמים אנחנו רואים שהם הראשונים שמבחינים בשינוי. זה יכול להיות אירוע מלחיץ – כאשר מבחינים בכך שאדם בגיל מבוגר לפתע מרגיש שהוא שוכח מילים או חווה בלבול, ותמיד אנחנו אוטומטית חושבים על הגרוע מכל. לכן, חשוב לפנות לייעוץ מקצועי, שידע לתת את האבחון והמענה הנכון" אומר ד"ר מילוסלבסקי. "לצד הטיפול במטופל, אנחנו מציעים במרפאה גם שירותים לבני משפחה של חולים המעוניינים בתמיכה וליווי".

מה כולל התהליך?

"האבחון הראשוני נעשה באמצעות ראיון רפואי, בדיקה גופנית והערכה קוגניטיבית. במידת הצורך, אנחנו פונים להשלמת המידע מול מלווה או בן משפחה. לאחר מכן, אנחנו מעניקים את ההמלצות המקצועיות שלנו בנושא אבחון וטיפול, וכן חוות דעת לגבי מינוי אפוטרופוס במידת הצורך".

מדוע נדרש לעיתים מינוי אפוטרופוס רפואי?

"אנחנו רואים מטופלים רבים או קרובי משפחה שמבקשים לפנות לתהליך של מינוי אפוטרופוס רפואי על מנת לאפשר קבלת החלטות על ידי קרוב משפחה או מי מטעמו של המטופל, במידת הצורך. בתהליך חשוב זה, יש חשיבות גדולה לחוות הדעת הרפואית הניתנת על ידי פסיכוגריאטר מקצועי ומוסמך, על מנת להשלים את התהליך המשפטי הנדרש".

מבינים בשיקום

הצוות במרכז הרפואי גריאטרי שיקומי הרצפלד מקבוצת כללית הינו צוות מיומן ומקצועי, העוסק בתחום השיקום הגריאטרי, תוך חשיבה והסתכלות הוליסטית על האדם. "אנו, הצוותים הרפואיים בהרצפלד, רואים בראש ובראשונה את צרכי המטופל, ועם עשרות שנים של ניסיון באבחון וטיפול בתחום".

השירות מחוץ לסל וכרוך בתשלום, ניתן לפנות למרפאה בימים ראשון עד חמישי בין השעות 10-14 בטלפון 08-8630503.

 

הכתבה בשיתוף הכללית

ד"ר אולג מילוסלבסקי דוברות כללית
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות