ניוזים חמיםחדשותבריאות

כללית מדגישה: חשיבות החיסון נגד שעלת

בעקבות מקרה טרגי של פטירת תינוק משעלת, שאמו לא הייתה מחוסנת, כללית מדגישה את חשיבות החיסון נגד המחלה

 

ד"ר שי נתנזון, מנהל רפואי מחוז דן-פתח תקווה בכללית, מסביר: "שעלת היא מחלה חיידקית מדבקת מאוד, המסוכנת במיוחד לתינוקות. התסמינים מתחילים כמו הצטננות רגילה עם נזלת ושיעול קל, אך מתפתחים להתקפי שיעול חזקים וממושכים, לעיתים עם קושי בנשימה. בתינוקות, המחלה עלולה לגרום לסיבוכים חמורים ואף למוות. החיסון הוא הדרך היעילה ביותר למנוע הדבקה והתפשטות של שעלת. אנו ממליצים בתוקף לכל ההורים לוודא שילדיהם מחוסנים לפי לוח החיסונים, ולנשים בהיריון להתחסן כדי להגן על עצמן ועל תינוקן העתידי."

פרופ' יוסף פרדו, מומחה לגניקולוגיה ומיילדות ורכז רפואת נשים במחוז דן-פתח תקווה בכללית, מדגיש: "חיסון נגד שעלת לנשים הרות בטרימסטר האחרון (בין השבועות 27-36 להריון) הוא קריטי. הוא בטוח לאם ולעובר, ומעניק הגנה חיונית לתינוק בחודשיו הראשונים. אנו קוראים לכל אישה הרה להתחסן ולהגן על תינוקה מפני סיבוכי שעלת."

ד"ר משה פלץ, מומחה לרפואת ילדים, מנהל מרכז בריאות הילד חברון רמת גן: "בחודשים האחרונים אנחנו מתרשמים מריבוי מקרי שעלת, חשוב להקפיד על שגרת חיסונים שמטרתם למנוע את המחלה ותחלואה קשה. אבחון מהיר ומדויק וטיפול בהתאם ימנעו את שרשרת ההדבקה".

קרדיט צילום תמונה ראשית: pixabay

דר שי נתנזון מנהל רפואי מחוז דן פ״ת כללית. צילום דוברות
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות