ניוזים חמיםבריאות

הכל מתחיל במשפחה! הסדנת החשובה- 'משפחה בריאה' נערכת במרכז בריאות הילד של כללית בלוד

מגיפת ההשמנה הינה מגיפה עולמית המושפעת מהרגלי תזונה לקויים, מיעוט פעילות גופנית ואורח חיים לא מאוזן. הבעיה הופכת מטרידה במיוחד כאשר מדובר בהשמנת ילדים העשויה להשפיע על הבריאות בהמשך החיים. סדנה להורים וילדים במרכז בריאות הילד של כללית בלוד שמה דגש על ההשלכות הבריאותית של השמנת יתר והקניית הרגלים בריאים לכל המשפחה

הילדים שלנו יושבים שעות רבות מול המסכים, אוכלים ג'אנק פוד ולא מקפידים לקיים פעילות גופנית סדירה – אלו הן תלונות שנשמעות מפי הורים רבים. ואכן, בעקבות אורח חיים לא בריא ולא מאוזן ילדים רבים סובלים מבעית השמנה שפוגעת בבריאותם הפיזית והנפשית כאחד. במרכז בריאות הילד של כללית בלוד מתקיימת סדנת 'משפחה בריאה'- סדנה המיועדת להדרכת משפחות לתזונה נכונה ובריאה לשמירה על משקל והקניית הרגלי אכילה נכונים . הקו המנחה של הסדנה הוא ששילוב כל המשפחה, הורים וילדים כאחד בתהליך הקניית הרגלי תזונה ואורחות חיים יאפשר שינוי לאורך זמן.

סדנת 'משפחה בריאה' כוללת 10 מפגשים במהלכם מתקיימות פגישות משותפות ופרטניות עם צוות רב מקצועי של מנחת הורים, דיאטנית, פיזיותרפיסט. בין השאר לומדת המשפחה באמצעות משחקים והפעלות מגוונות על בחירה נכונה של מאכלים לארוחות, על משמעות של תווי סימון מזון (סוכר גבוה, שמן גובה מלח גבוה וכו') ועל מוצרי מזון בכלל. במקביל מתקיימות הפעלות ספורטיביות בעיקר לילדים בהנחיית פיזיותרפיסט. מעבר לפעילות החווייתית והלימודית הכוונה היא גם לבנות דמוי עצמי חיובי, ולעודד פעילות משותפת מהנה.

בסוף הסדרה מזומנים ההורים והילדים להשתתף בפעילות "סופר סופר". המשפחות עושות יחד "סיור" בסופרמרקט עם שטרות דמי כשהמטרה היא לערוך קנייה נבונה לארוחה משותפת. במחזור האחרון השתתפו בסדנה 20 הורים וילדים שלמדו ונהנו יחד מחוויה מעשירה ומשמעותית.

זהבה שטה אלעזר מקדמת בריאות המחוזית בכללית "ילד בעל עודף משקל הופך להיות מבוגר בעל עודף משקל שעתיד לסבול ממחלות כרוניות שעלולות לפגוע באיכות חייו. אנחנו מאמינים כי אחת מאבני היסוד בדרך ליצירת אורח חיים בריא ומאוזן היא שילוב של כל המשפחה בתהליך. ואכן, התוצאות שראינו במהלך הסדנאות האחרונות בהחלט משמחות ובעלות השפעה על כל המשפחה".

מנהלת הסיעוד במרכז בריאות הילד לוד עינת סגיב "סדנת משפחה בריאה מהווה נקודת מפגש הורה ילד עם ערך אדיר של תפיסת בריאות חדשה בה ההורה וגם הילד לומדים להתבונן ולפעול אחרת"

* לפרטים נוספים ניתן לפנות לצוות מרכז בריאות הילד או במוקד סדנאות המחוזי טל: 03-9687501

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות