ניוזים חמיםחינוךמקומיבת ים

סודקות את תקרת הזכוכית: נבחרת תלמידות בית הספר "בית וגן" מבת-ים זכתה במקום הראשון בתחרות בניית אתרים בזכות אתר שהקימו על איריס חיים, אמו של החטוף יותם חיים ז"ל

גאווה נשית לבת- ים: באירוע הגמר של תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים" בשיתוף חברת הייטק הישראלית  wix זכתה במקום הראשון נבחרת בית הספר "בית וגן" בבת ים בתחרות האזורית. התחרות התקיימה השנה בנושא  "נשים פורצות דרך"

הנבחרת מונה ארבע תלמידות כיתה ח' מבית הספר: אוריה לביא, שירה קורקוס, רותם צ'רכי, אוריה מוריסי ובליווי הרכזת רחלי דוידוב והמנטורית נינו מגרלי.  האתר שהקימו, עוסק באיריס חיים, אחות מוסמכת בעלת תואר ראשון, אמו של יותם חיים, שנחטף ב.710 ונהרג בעזה.

נבחרת הנשים מספרות על בחירתן: "בחרנו באיריס חיים משום שהיא אישה חזקה ומשמעותית בעלת תכונות מדהימות, שנותנת כוח לכל אחד. גם כאשר שכלה את בנה היא אמרה דברי חיזוק לעם ולא ניסתה לפלג. אנו רואות בה כאישה פורצת דרך ומעוררת השראה, במיוחד בתקופה הלא פשוטה הזו ובמצב הנוכחי שאנו נמצאים בו כעת".

האירוע הועבר בהנחייתה של מרים שטילמן לבזובסקי מקרן הון סיכון טל ונצ'רס, והשתתפה בו עיתונאית ומגישת חדשות 12 אדוה דדון בהרצאתה מעוררת ההשראה: "מה היית עושה אם לא היית מפחדת?"

תכנית "סודקות" פועלת בלמעלה מארבעים בתי ספר ברחבי הארץ למען העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. בתכנית השתתפו 45 מתנדבות, כ-1,000 נערות מכיתות ח' וצוותי חינוך מ – 37 בתי ספר ברחבי הארץ. בבת-ים פועלת התוכנית בקרב שישה בתי ספר, בקרב מעל 650 מבנות העיר, כחלק משיתוף פעולה פורה בין ארגון "כל ישראל חברים" ועיריית בת-ים.

הפעילות במודל יישובי מגדילה את מספר התלמידות הלומדות לימודי מדעים וטכנולוגיה (STEM), המתמידות בלימודיהן ומשיגות תעודת בגרות איכותית, המאפשרת לימודים גבוהים, בניית קריירה והגשמה עצמית ומקצועית. במהלך מקיף של חמש שנים, החל מכיתה ח', נחשפות התלמידות לעולם האקדמי וחברות היי-טק, פוגשות מנטוריות ומודלים להשראה, משתתפות בסדנאות מגדר והעצמה ומקבלות תמיכה לחיזוק המצוינות הלימודית, בדגש על מתמטיקה. הנערות משתתפות במגוון מיזמים ארציים ועירוניים, כמו אירועי מצוינות, פרויקטים ליום האישה, חידון מתמטיקה ארצי וביקורים בחברות הייטק.

כבר בשנתן הראשונה בתוכנית, בכיתה ח', לומדות הנערות כיצד להשתמש בפלטפורמת WIX בליווי מנטוריות, ומקימות בעצמן אתר על דמות נשית פורצות דרך לבחירתן. את תהליך הקמת האתרים מלוות

נשים מצליחות מתחומי המחשבים והטכנולוגיה. האתרים הטובים ביותר בכל בית ספר משתתפים בתחרות הארצית, וזוכים לליווי במטה חברת WIX, המלווה את המיזם בשנים האחרונות. האתרים שהופקו בתכנית משקפים ספקטרום רחב של נשים פורצות דרך במגוון תחומים, וביניהן מדעניות, נשות טכנולוגיה, מנהיגות נשות צבא, פעילות חברתיות ועוד. השנה, בשל המלחמה, ניתנה למשתתפות האפשרות לבחור לבנות אתר גם על גיבורות 'חרבות ברזל'.

ראש העיר, צביקה ברוט: "נבחרת הבנות הביאו גאווה לכולנו, בזמנים מורכבים אלו ובהחלט ניפצתן כל תקרת זכוכית אפשרית. אני מאחל לכן הצלחה רבה בהמשך דרככן. תודה למנהל החינוך ולכל העוסקים במלאכה".

קרדיט צילום: אסי אפרתי עבור אייקון

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות