ניוזים חמיםחינוךבת ים

גיבורות החיל של בת-ים: בטקס מרגש חולקו תעודות הוקרה לגיבורות נבחרות

האירוע התקיים בהיכל התרבות בבת-ים במעמד ראש העיר צביקה ברוט ובכירי העירייה

עיריית בת-ים בשיתוף מועצת הנשים העירונית, יצאו בחודשים האחרונים בקריאה לציבור להמליץ על נשים גיבורות תושבות העיר, מעוררות השראה, שלקחו חלק פעיל ומשמעותי במאמץ המלחמתי. בתום קבלת השמות התכנסה וועדה לבחירת הגיבורות הכוללת: נציגות מהרשות, מהקהילה ומארגוני נשים בעיר בת-ים אשר בחרו את הנשים.

האירוע התקיים בהיכל התרבות בבת-ים במעמד ראש העיר צביקה ברוט, מ"מ רה"ע ומחזיק תיק החינוך בעיר ומנכ״לית העירייה יודפת אפק ארזי. השנה הוחלט לייחד את טקס אשת חיל המסורתי בעיר, בעבור גיבורות החיל של בת-ים.

ראש העיר ברוט בירך: ״כל אחת מכן פעלה בתחומה על מנת להוסיף אור וטוב לעולם, אתן מקור לגאווה לכולנו.״

ואלו הגיבורות הנבחרות:

  1. אופיר לאור – לוחמת שירות מילואים:

אופיר בת 23 נולדה, התחנכה ומתגוררת בבת-ים, שירתה בתור לוחמת מפקדת ורספ"ית בגדוד ברדלס בסדיר. בתחילת המלחמה התנדבה להתגייס למילואים ושירתה מתוך 100 ימי מילואים, מעל 50 ימים בתוך עזה, הגדוד הלוחם הנשי הראשון שלחם אי פעם בתוך רצועת עזה. שבוע לאחר פרוץ המלחמה, ביוזמתה היא פונה למפקדים שלה ומבקשת להצטרף ללוחמים בשטח ורק לאחר לחץ הוקם צוות מעורב שנכנס בתחילה לקיבוץ גבולות ובהמשך לתוך עזה צוות מעורב של סדיר ומילואים ש90% ממנו נשים. בעזה שהו כ-50 יום עם מיעוט יציאות ובתום 100 ימי מילואים השתחררה.

  1. רותם שמשי – קצינת משאבי אנוש בשירות מילואים:

רותם שמשי בת 25 ילידת בת-ים, עובדת בתפקיד מנהלת מדור נוער בעיר בת-ים, משרתת 3 שנים במילואים כקצינת משאבי אנוש חטיבתית באוגדת עזה ולקחה חלק במבצעים השונים בדרום. בשירות הסדיר ,התגייסה להיות משקית ת"ש בחוות השומר ולימים יצאה לקצונה שם שימשה כקצינת כוח אדם בזרוע היבשה וסיימה את שירות החובה והקבע בדרגת סרן -כקצינה מצטיינת. בבוקר השביעי באוקטובר, רותם גויסה בין הראשונות והגיעה לעוטף עזה כדי לתפעל את האירועים בכל הקשור למשאבי אנוש. במשך 72 שעות רצופות יחד עם הצוות הנצור, הן מיפו את מצבת החיילים באזורים השונים, אספו מידע על נעדרים, הרוגים והעבירו בהתאם להמשך טיפול ביחידות הרלוונטיות. במשך שלושה חודשים אינטנסיביים רותם תרמה את חלקה במאמץ המלחמתי.

  1. סיגל מזרחי גולן- מתנדבת בחזית:

סיגל בת 52 ילידת בת-ים, מורה לחינוך גופני ואמא ל-3. גדלה בבית שבו פעילות ציבורית הייתה חלק מערכי היסוד, אביה שלום גולן ז"ל היה רב פקד במשטרת ישראל וחבר מועצה בעיריית בת-ים ויחד עם אם המשפחה ז"ל, חשפו את הילדים להתנדבות ותרומה לקהילה. סיגל יזמה והקימה חמ”ל של מתנדבים רבים שפועל כבר קרוב לחצי שנה שבמסגרתו מתנדבות ומתנדבים מגיעים לשטחי כינוס ולבסיסים בדרום ודואגים להכין לחיילים אוכל, תוך התאמה למזון לחיילים צמחוניים, צליאקים והעדפות מיוחדות. בהמשך צוות החמ"ל התנדב לסייע לחקלאי העוטף בקטיף במקום העובדים שפונו ועזבו את האזור.

  1. לירז דיין – משקית נפגעים במילואים:

לירז  בת 24 ילידת העיר בת-ים, בוגרת תנועת הנוער קצ"ב ופעילה במרכז הצעירים, התגייסה לצה"ל ושימשה בתפקיד רכזת נפגעים. במסגרת שירותה זכתה להערכה רבה, והמשיכה מדי שנה להתגייס למילואים. בבוקר השביעי לאוקטובר (כשבועיים לאחר שהשתחררה ממילואים), גויסה שוב  לתפקיד מש"קית נפגעים. בתפקידה ליוותה את משפחות החללים מרגע הבשורה, ארגון ההלוויה , השבת חפצים ,דאגה לכל צרכי המשפחה בשבעה וגם לאחר מכן. הימים הראשונים של המלחמה הביאה עימה אתגרים רגשיים ולוגיסטיים לא פשוטים כגון ארגון של 15 הלוויות ביום, ליווי של כמות גדולה של משפחות חללי צה"ל.

  1. יהודית טייב – מתנדבת בחזית:

יהודית ילידת צרפת בת 54, אמא לחמישה נשואה לבעל נכה קשה. החל מהשביעי באוקטובר יהודית דאגה לצרכיהם של החיילים הלוחמים, החל מציוד לחימה, לבוש חם, שתייה ואוכל שיוצא יום יום בכמויות של 400 מנות מדי יום כולל ארוחות שישי. יהודית שמשתייכת לקהילה הצרפתית גייסה את הקהילה המתגוררת בבת- ים ובארץ להתנדבות למען הלוחמים. במסגרת פעילותה פתחה עמותה לגיוס תרומות מיהודי צרפת וישראל עבור החיילים הלוחמים , ארגנה ערב התרמה בהשתתפות דובר צה"ל הצרפתי, שזכה להצלחה וגיוס תרומות שאפשרו המשך פעילות לעוד חודשים רבים. בזכותה נוספו משפחות נוספות מהקהילה, ממקום העבודה של יהודית -בית חב"ד בבת-ים והכל כדי להכין ארוחות כשרות לחיילים בשטח.

  1. אורטל כהן – קצינת מבצעים במילואים

אורטל ילידת בת-ים בת 38, אם חד הורית לילדה בת שבע שמשרתת כקצינת מבצעים במילואים של חטיבת גולני. בשנת 2021 נבחרה ע"י כוח האדם בצה"ל להוקרה מיוחדת על תרומה משמעותית במילואים . את השירות הסדיר החלה במסלול גרעין נחל ושנת שרות ביישוב חולית בגבול עזה ומשם המשיכה לקרקל, לקורס מ"כיות ובהמשך יצאה לקורס קצינות. בתום ארבע וחצי שנים השתחררה מצה"ל בתפקיד סגנית מפקדת פלוגה ועברה להתגורר בפריז בתפקיד עוזרת הנספח הצבאי בשגרירות צרפת. כששבה לארץ החלה את לימודיה במקביל לעבודתה בחפ"ק של משרד הביטחון, וכיום היא ממונה ביטחון באגף  הביטחון סחר חוץ במכס. החל מהשביעי לאוקטובר התייצבה לשירות מילואים ממושך במפקדת חטיבת גולני בדרום- החטיבה שספגה את מספר הנפגעים הרב ביותר במלחמת חרבות ברזל עד כה. במסגרת תפקידה נתנה מעטפת מבצעית ללוחמים של מיידע ,ציוד והכוונה של הגדודים בשטח בשיתוף יחידות נוספות כגון חיל האוויר, הנדסה ועוד כדי לסייע ללוחמים להתקדם, לתקוף ולהגיע לייעד.

קרדיט צילום תמונות: שרה קרן
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות