ניוזים חמיםבריאות

שירות חדש במרכז בריאות הילד של כללית בלוד: בדיקות אלרגיה לילדים

במסגרת השירות החדש ייערכו בדיקות חשיפה לאלרגן על מנת לקבוע את סוג האלרגיה ולאחר מכן את מתן הטיפול המתאים. מטרת השירות החדש הינה להנגיש את הבדיקות ולבצע אותן קרוב לבית. * הפנייה לבדיקת אלרגיה הינה רק על פי שיקול דעת רפואי ולאחר קבלת הפנייה של רופא ילדים

בשורה לתושבי לוד והסביבה – בדיקות אלרגיה במרכז בריאות הילד בלוד לילדים ובני נוער מגיל 0 עד 18. מטרת השירות החדש הינה להנגיש את בדיקות האלרגיה ולבצען קרוב לבית, בזמינות גבוהה ותוך קיצור זמני המתנה.

במסגרת השירות החדש יוזמנו ילדים עם חשד לאלרגיה לבדיקה במרכז בריאות הילד בלוד ברח' שד' דוד המלך 2 על מנת לאשר או לשלול את קיום האלרגיה. הבדיקה נעשית באמצעות חשיפה לאלרגנים מסוימים ובאמצעות תוצאות הבדיקה ניתן יהיה לזהות את סוג האלרגן הגורם לאלרגיה ולתת לילד טיפול מתאים. הבדיקה מבוצעת ע"י צוות של אחות ורופא מומחה לאלרגיה.

הפנייה לבדיקת אלרגיה הינה רק על פי שיקול דעת רפואי ולאחר קבלת הפנייה של רופא ילדים או רופא מטפל.
חשוב לדעת כי אלרגיה נוצרת משילוב בין גורמים תורשתיים וחשיפה לאלרגנים שונים. בין האלרגנים המוכרים ניתן לציין את אבק הבית, מזונות שונים (חלב, בוטנים, דגים ועוד), תרופות, עקיצות של דבורים וצרעות, כימיקלים שונים, בשמים ועוד. בעת החשיפה הראשונית לאלרגן תיתכן תגובה מקומית מתונה. אולם במהלך חשיפה חוזרת נוצר בגוף מעין זיכרון חיסוני שיוצר תגובה אלרגית משמעותית יותר. התגובות האלרגיות יכולות להיות מקומיות (פריחה בעור, גודש באף, נפיחות) ועד תגובה סוערת ביותר (אנפילקסיס), שעלולה לסכן חיים. ישנה חשיבות לזיהוי מוקדם של גורם האלרגיה על מנת למנוע סבל מיותר ואף סכנת חיים.
קביעת התור נעשית באמצעות מוקד *2700.

ד"ר חגית דויטש מנהלת מינהלת מור"ל (מודיעין, רמלה ולוד) בכללית אמרה כי, "תגובה אלרגית יכולה להופיע במנעד רחב של תסמינים החל מתסמינים קלים יחסית ועד תגובה מסכנת חיים. על כן ישנה חשיבות רבה באיתור הגורם לאלרגיה וקבלת טיפול מתאים.

השירות החדש, שניתן במרפאת בריאות הילד בלוד כולל יעוץ של רופא אלרגיה וטסטים עוריים לחומרים אלרגנים. מדובר בשירות חשוב שמטרתו לשפר ולהנגיש את השירותים לקהילה"

עינת שחק סגיב מנהלת האחיות במרפאת בריאות הילד בלוד אמרה כי, "בשנים האחרונות ישנם מחקרים המעידים על עלייה במספר הילדים המאובחנים באלרגיות על כן ישנה חשיבות רבה באיתור מוקדם של אותם הילדים על מנת שנוכל להעניק להם טיפול מתאים שישפר את איכות חייהם. אני שמחה על פתיחת השירות החדש ומזמינה את המטופלים שלנו להגיע אלינו ולהיעזר בשירות זה ובשירותים נוספים במרכז בריאות הילד "

הכתבה בשיתוף כללית

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות