בריאותישר ולעניין

לראשונה בישראל: באיכילוב יבצעו טיפול המקטין סיכון לאירוע מוחי

שני מנתים במהלך הניתוח

כעת, ביצעה המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים ניתוחים זעיר פולשניים אלו בשלושה חולים תוך כדי שימוש במכשור חדיש בעל יכולת בקרת איכות צריבה מיוחדת בו טרם נעשה שימוש בישראל. הפעולות בוצעו לראשונה באופן תורקוסקופי – שימוש במכשור מיוחד מסוג "atria clip" המיועד לסגירת אוזנית העלייה השמאלית (אזור בעליה ובו נצברים רוב קרישי הדם העלולים לגרום לתסחיפים ולאירועים מוחיים) וכל זאת כאמור בגישה זעיר פולשנית. כל שלושת המטופלים חזרו לקצב תקין וסדיר במהלך הפעולה עצמה, וזאת לאחר שנים ארוכות של קצב לא סדיר. כמקובל בניתוחים אלו יחלפו מספר חודשים נוספים עד שניתן יהיה לאשר חזרה לקצב סדיר והיעלמות של הפרעות הקצב אך עדיין סגירת אוזנית העליה השמאלית מפחיתה באופן ניכר את הסיכון לתסחיפים ולאירועים מוחיים.

כעת, ביצעה המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים ניתוחים זעיר פולשניים אלו בשלושה חולים. צילום: איכילוב

הניתוחים בוצעו כולם בשיטה אנדוסקופית דרך 3 חורים מזעריים ומבלי לפתוח את בית החזה ובסיוע מומחה בעל שם עולמי בתחום זה – פרופ' מרק להמר מהמרכז הרפואי מאסטריכט שבהולנד כשסיוע ובקרה על הפעולה ומעקב אחר החולים מתבצע בשיתוף פעולה עם ד"ר רפאל רוסו שהוא מנהל תחום הפרעות קצב במחלקה הקרדיולוגית.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות