ניוזים חמיםבריאותאשדוד

טליה כהן, בת 10 מאשדוד, חלתה בלוקמיה והיתה זקוקה בדחיפות לתרומת מח עצם, לאחר שהטיפולים הכימותרפיים שקיבלה לא צלחו

הוריה ו-4 אחיה נמצאו כלא מתאימים עבורה-והחל החיפוש עבור תורם מתאים. הבשורה הגיעה כאשר במאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון נמצאה עבורה תורמת שמתאימה ב-100% להצלת חייה

כוכבת הרשת מוראל ציקורל לא חשבה פעמיים כשקיבלה את הטלפון – והחליטה להירתם להצלת חיים. היא לא ידעה למי היא תורמת, וטליה לא ידעה מי הצעירה "שהתגייסה" להציל את חייה. טליה הבריאה- וכעת הן נפגשו לראשונה באירוע מיוחד של עמותת "עזר מציון" מול 3000 צעירות מתנדבות העמותה. ציקורל שיתפה את עוקביה לאורך תהליך התרומה ועד המפגש המיוחד שלא הותיר עין אחת יבשה-"זכות ענקית בשבילי להציל חיים".

לפני כשנה וחצי קיבלה כוכבת הרשת מוראל ציקורל טלפון מעמותת עזר מציון ונאמר לה שנמצאה מתאימה לתרומת מח עצם שתוכל להציל את חייה של ילדה בת 10 שחלתה בלוקמיה וזקוקה בדחיפות להשתלת מח עצם. ציקורל, שהצטרפה למאגר בעת הגיוס בבקו"ם, לא חשבה פעמיים והחליטה להירתם לתהליך להצלת הילדה שלא הכירה. לאחר עוד מספר בדיקות עלה כי היא מתאימה בהתאמה מלאה להצלת הילדה – וציקורל, כשעוד היתה במהלך שירותה הצבאי, הגיעה לבית אורנית של עזר מציון ותרמה מח עצם בדצמבר 2022.

ציקורל, כוכבת רשת, מחזיקה חשבון טיקטוק עם כרבע מליון עוקבים וחשבון אינסטגרם עם כ-100,000 עוקבים. לאורך הליך התרומה היא שיתפה את עוקביה, כשבעקבות זאת, רבים ביקשו להצטרף למאגר מח העצם של העמותה.

במהלך השנה הראשונה לא ניתן לקיים היה לקיים מפגש בין התורמת לנתרמת, כאשר ציקורל ידעה שתרמה לילדה בת 10, והיא חיכתה בקוצר רוח להיפגש עם הילדה לה תרמה. כשהמפגש התקרב כתבה ציקורל- "אחותי בדם, זו פעם ראשונה שאני ככ מתרגשת לפגוש מישהי שאני בכלל לא מכירה, זו פעם שראשונה שאני מרגישה כ"כ מחוברת ואוהבת לילדה שאף פעם לא ראיתי. מעניין אם את דומה לי, אם יש לך תכונות זהות לי. בת כמה את? איך קוראים לך? איזה חלומות יש לך בחיים? מה את רוצה לעשות כשתגדלי? מי את האחות? אחות אמיתית, לא מאב ולא מאם. מאושרת ומתרגשת לראות אותך."

כעת, לאחר שהדבר התאפשר הן נפגשו לראשונה באירוע מיוחד בבנייני האומה בירושלים מול 3000 מתנדבות של העמותה במפגש שריגש את כולן. ציקורל פגשה לראשונה את טליה כהן, כיום בת 11 וחצי, תושבת אשדוד.

טליה חלתה בלוקמיה לפני כשנתיים. לאחר טיפולים כימותרפיים קשים שלא הצליחו- הרופאים אמרו להוריה כי רק השתלת מח עצם תציל את חייה. לאחר בדיקות התאמה של ההורים וארבעת אחיה של טליה- עלה כי אף אחד מהם לא נמצא מתאים לתרום עבורה. בעמותת עזר מציון החלו לחפש במאגר מח העצם הלאומי של העמותה שם נמצא כי מוראל ציקורל מתאימה להצלת חייה של הילדה 100%. כאמור, ציקורל תרמה- וטליה הבריאה וחזרה למסלול החיים.

מוראל: "זאת התרגשות שממש קשה לתאר. זו זכות ענקית בשבילי להציל חיים. לראות את טליה-ולהיות מאושרת. תודה לטליה ולעזר מציון שהעניקו לי את הזכות הזו."

דנה, אמא של טליה: "בתוך כל הקושי- פתאום כשהבנו שנמצאה לה תורמת מתאימה זאת היתה בשורה הכי משמחת בעולם. אין לנו מילים כדי להודות לה על ההירתמות המדהימה."

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת "עזר מציון" ד"ר ברכה זיסר: "כל מי שהיה במפגש המרגש הזה מבין את המשמעות האדירה של הצלת חיים. תסתכלו על מוראל ותראו כמה זה פשוט להציל חיים כשמדובר בסיפוק אדיר שאף תורם לא היה מוותר עליה. בתהליך פשוט אנחנו יכולים להציל עולם ומלואו."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות