ניוזים חמיםחדשותבריאות

שני שוטרים שהחלימו מפציעתם הקשה, הגיעו השבוע למנחת מסוק מד"א ופגשו את הפראמדיקים שהצילו את חייהם בשבת השחורה: "זה מרגש מאוד, לשנייה לא הפסקתי לחשוב עליכם"

במהלך הקרבות שהתנהלו בשבת השחורה, נפצעו באורח קשה שוטרי תחנת שגב שלום, קצין המבצעים פקד אור יוסף וקצין המודיעין והבילוש פקד יוני דסקלו. השבוע, הגיעו פקד אור יוסף ופקד יוני דסקלו למנחת המסוקים של מד"א בדרום, שם פגשו לראשונה את הפראמדיקים שהצילו את חייהם

"כשסיימתי משמרת לילה התחילו האזעקות הראשונות. בעקבות המספר החריג של האזעקות הבנתי שמתרחש משהו חריג" משחזר פקד יוני דסקלו: "התחלתי לקבל דיווחים על מה שקורה בשדרות ובאופקים ויצאתי לכיוון. מס' דקות לאחר מכן פגשתי אור, והייתה לנו ההיתקלות הראשונה עם מחבלים – קרב יריות. בדרך לאופקים הייתה היתקלות נוספת. אחרי שהופסק הירי, חילצנו עוד ועוד פצועים מהאזור, אך כשנכנסנו ליישוב רעים כדי להמשיך בפעולות החילוץ, שמענו פיצוץ מאוד חזק והבנו שמדובר ב- RPG. ידענו שאם נישאר בתוך הרכב אנחנו נמות וקיבלנו החלטה לצאת החוצה, לתפוס מחסה ולנהל משם את הקרב מול המחבלים, במהלכו נפגענו מירי ומרסיסים. אני נפגעתי מכדור בבטן, ואור נפגע בגפיים".

פקד יוסף אור: "חילצנו את עצמינו לכיוון אופקים, שם עצרנו ונופפנו בידיים לניידת טיפול נמרץ של מד"א שחלפה ונעצרה לידנו, ניסים הפראמדיק רץ אלינו ומיד טיפל בנו והעלה אותנו לניידת".

פראמדיק מד"א ניסים סאסי סיפר על הרגע בו פגשו את אור ויוני: "תוך כדי שהתחלנו לטפל בכם, הכנסנו אתכם לניידת טיפול נמרץ ובמקביל דיווחתי למוקד מד"א על מצבכם. ידעתי שהמצב הרפואי שלכם לא מאפשר לפנות אתכם באמבולנס לסורוקה וביקשתי לחבור עם מסוק מד"א בצומת בית קמה. אלו היו רגעים דרמטיים, לאורך כל הדרך נלחמנו על חייכם. במהלך הפינוי יוני אמר לי שהוא הולך למות, החזקתי לו את היד ועניתי לו 'פה אתה לא הולך למות, לא במשמרת שלי'. לראות אתכם פה היום כשאתם הולכים על הרגלים רק ממחישה לי כמה המלחמה עליכם בתוך הניידת הייתה חשובה. חששתי לחיים שלכם ואני מתרגש לפגוש אתכם שוב".

"נחתנו עם המסוק באזור בית קמה ומיד לאחר הנחיתה חברנו לניידת טיפול נמרץ. הכנסנו אתכם במהירות למסוק כשאנחנו מבינים שכל שניה קובעת וצריכים להטיס אתכם כמה שיותר מהר לבית החולים" סיפר פראמדיק מוטס במד"א ומנהל בית הספר לפראמדיקים, ד"ר שפיר בוטנר: "אלו היו רגעים קריטיים של מלחמה על חייכם".

פראמדיק מוטס במד"א ומנהל אגף הרפואה, רמי מילר סיכם: "אנחנו נלחמים ונאבקים על כל מטופל. כל המחשבה על מי ישרוד או חלילה לא ישרוד – אנחנו משאירים מחוץ לשיקולים שלנו. מדובר פה במלחמה אמיתית על החיים של כל מטופל, והיום, יותר מחודשיים וחצי אחרי השבת השחורה, בה נלחמנו על חייהם של יוני ואור, מרגש אותי מאוד להיות כאן איתם, קציני משטרה אמיצים, שנפצעו באורח קשה ועומדים על הרגלים ומחייכים. זה מרגש מאוד, לשנייה לא הפסקתי לחשוב עליכם".

מדא
דוברות מדא
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות