ניוזים חמיםחדשותבריאות

חייו של תינוק בן חודש ניצלו הודות לעירנות אחות בטיפת חלב של כללית בקריית מלאכי

עילאי (שם בדוי) תינוק בן החודש הגיע יחד עם אמו לבדיקה בטיפת חלב בקרית מלאכי. אפרת יוספוב אחות וותיקה ומוערכת הרגישה שמשהו לא תקין אצל התינוק והפנתה אותו במיידי למיון, שם התגלה אצלו זיהום מסכן חיים בדם. ״התחושה שהצלתי תינוק חסר ישע גורמת לי תחושת סיפוק אדירה"

אפרת יוספוב, אחות ותיקה בטיפת חלב בקריית מלאכי מעידה שכל תינוק, שמגיע אליה הוא עולם ומלואו עבורה ושהיא מתייחסת אליו כאילו הוא התינוק האישי שלה. כך קרה גם במקרה של עילאי (שם בדוי) תינוק בן חודש שהגיע אליה לבדיקה שגרתית, "עילאי הגיע אלי יחד עם אמו וכבר ממבט ראשון היתה לי תחושה שמשהו לא תקין אצלו", היא מספרת. "זה לא היה משהו חד משמעי אבל מכיוון שאני אחות ותיקה ומנוסה הלב שלי אמר לי לבדוק את המקרה לעומק. ראיתי שהוא לא עולה במשקל כמקובל וגם נראה קצת אפאטי ואז התחלתי להסתכל על המכלול המשפחתי- שאלתי את האם הצעירה איך, מתי וכמה הוא אוכל ומה ההתנהגות שלו בזמן האכלה. שאלות שהן לכאורה רגילות למצבים כאלה. ביקשתי ממנה להדגים לי בדיוק איך היא מאכילה אותו, באיזה בקבוק, באיזו פורמולה. אפילו בדקנו יחד את חום המים שהיא שמה בבקבוק כדי לעלות על בעיות אפשרות שמונעות תזונה רגילה".

"בזמן שהיא האכילה אותו הבנתי שאכן יש בעיה כי התינוק לא אכל כמו שצריך מסיבה לא ברורה", היא מוסיפה. "החלטתי שאני לא לוקחת צ'אנס ובשל כגילו הצעיר אני מפנה אותו מיידית לבדיקה מעמיקה יותר במיון".

כשעילאי בן החודש הגיע לבית החולים יחד עם הוריו המבוהלים הסתבר שחששותיה של יוספוב אכן היו מוצדקים. התינוק שהגיע עם רמה נמוכה ומסכנת חיים של סוכר הוכנס מיד לטיפול נמרץ ילדים. לאחר ביצוע בדיקות רבות התגלה זיהום בדם, שהיה עלול להביא למותו. עילאי שהה כשלושה שבועות במחלקת טיפול נמרץ עד שהחלים ומצבו התייצב. "אבא של עילאי הגיע לעדכן אותי על המצב אחרי שהוא כבר שוחרר הביתה ואמר לי שאני הצלתי את החיים של בנו", מספרת יוספוב וההתרגשות הרבה ניכרת בקולה. "ברוך השם שזכיתי להציל את הילד. זו בעצם הסיבה שבגללה אני קמה בבוקר כל יום- לעשות טוב לאנשים אחרים. מבחינתי להיות אחות בטיפת חלב זו שליחות אמתית ואני חשה סיפוק רב על שהייתי במקום הנכון בזמן הנכון ולמעשה הצלתי את חייו של עילאי. הייתי שליחה לכך מעת ה' וזו כל התודה לה אני זקוקה".

"חשוב לי גם להוסיף כי המרפאה שלנו היא מרפאה מקצועית, עם המון הכלה והבנה. מרפאה שהצוות בה מגדיל ראש ובאמת שכל אחת כאן עובדת מכל הלב" היא מסכמת. "אנחנו כאן נותנות את הלב והנשמה מכל הבחינות וכל מטופל חשוב לנו מאוד והכי חשוב לנו שיצאו בהרגשה טובה, הדרכה נכונה להמשך ובאמת לתת להורים ביטחון שהם הכי טובים לילדים שלהם".

מירלשוילי מירי מנהלת האֲחָיוּת, מנהלת אשדוד בכללית, "אפרת אחות מקצועית וותיקה המהווה דוגמה למסירות, מקצוענות ואהבת האדם מקדמת מדריכה ומעניקה תקווה להורים ולדור העתיד".

* בשיתוף הכללית

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות