צפו: כאוס גדול בתחבורה הציבורית בנתניה וכעס על העירייה שמתנערת מאחריות. הנהגת ההורים השביתה עד 10.00 את הלימודים כמחאה על המצב. קשישים מחכים שעות תחת השמש לאוטובוסים שלא מגיעים ותלמידים לא מצליחים לשוב הביתה לאחר הלימודים

לפני 3 שבועות החלה הרפורמה בתחבורה הציבורית בנתניה. התוצאה: ביטול קווים ייעודיים שהגיעו לשכונות ומוסדות החינוך. הסובלים הגדולים - קשישים שכבר לא יכולים לצאת מביתם, בשל חוסר נגישות התחבורה, תלמידים שמתקשים לשוב הביתה לאחר יום לימודים. בעוד משרד התחבורה הכריז כי הדבר נעשה בשיתוף העירייה, בעיריית נתניה מתנערים מאחריות

לפני כשלושה שבועות משרד התחבורה הכריז בקול תרועה רמה על רפורמה בתחבורה הציבורית, בין הערים בה בוצעה רפורמה גדולה ומשמעותית הייתה העיר נתניה- בהכרזתו, התגאה משרד התחבורה כי הרפורמה נעשתה "בשיתוף עם עיריית נתניה", כך לשון ההודעה.

העיר נתניה מורכבת מ-22 שכונות כשבמשך כל השנים, התחבורה הציבורית שמשרתת בעיקר את אוכלוסיית הקשישים, מעוטי היכולת והתלמידים בעיר, סיפקה מענה טוב לצרכיהם להגיע למוסדות החינוך או לכל אותן שכונות בעיר. רוב הקווים יצאו מהתחנה המרכזית בעיר והגיעו בקווים ייעודיים לכל שכונה ושכונה והיו נגישים לקשישים שלא יכולים ללכת למרחקים ולתלמידים שאמורים להגיע בסמוך למוסדות החינוך.

אלא שכאמור לפני שלושה שבועות יצאה לדרך הרפורמה בתחבורה הציבורית בנתניה שיוצרת כאוס גדול וסבל לתושבים רבים- בהם בעיקר הקשישים והתלמידים בנתניה.

"מה עשתה הרפורמה הזאת? היא הפכה את החיים לבלתי נסבלים עבור תושבים רבים, בהם המוחלשים שבהם- הקשישים והתלמידים. הרפורמה הזאת במקום לשפר, הפכה את החיים של התושבים לבלתי נסבלים. נמחקו כל הקווים שהובילו לשכונות", מספר אהרון אורגד, חבר מועצת העיר נתניה שיצא למאבק נגד הרפורמה בתחבורה הציבורית בעיר. "אין יותר קו 22 לוותיקים, אין קו 3 לקריית נורדאו, אין קו 6 לעין התכלת, אין קו 10 לכיכר העצמאות וכך הלאה. מחקו את כל זה. עשו קווים שיוצאים מכמה מסופים בעיר – אחד בחוף הירוק בצפון העיר, השני במלון 'בלו ביי' וביטלו את הקיום של התחנה המרכזית. כדי להגיע לשיכון ותיקים נתניה, נסיעה שהייתה אורכת 12 דקות – היום הנוסעים מחכים ואז האוטובוס יוצא מדרום נתניה, עובר דרך אזור התעשייה החדש, הישן ואז עובר דרך התחנה המרכזית, אוסף נוסעים ממשיך שוב לאזור התעשייה הישן ורק אז נכנס לוותיקים. כלומר הנסיעה שהייתה אמורה לקחת רבע שעה, לוקחת שעה וחצי בתוך העיר. זה מכה אנושה לאנשים הקשישים וגם לתלמידים".

כאמור הבוקר הנהגת ההורים בנתניה משביתה עד 10.00 את הלימודים בשל המחאה על הכאוס בתחבורה היבורית שהפך את היכולת של התלמידים להגיע לבתי הספר ולחזור מהם לבתיהם, למשימה כמעט בלתי אפשרית. כך לדוגמא תלמידי בית הספר ש"י עגנון בצפון העיר, מוצאים את עצמם מחכים שעות לאוטובוס שיאסוף אותם – זאת לאחר שבשל הרפורמה בוטלו האוטובוסים הייעודיים שהגיעו לבית הספר ויצאו ממנו.

ריקי, אמא לילד בחטיבה מספרת: "ביציאה מבית הספר, עוברים אוטובוסים והם מלאים והתלמידים לא מצליחים לעלות עליהם. הם עומדים שם ומתפללים שיגיע עוד אוטובוס. אנחנו כל יום מקבלים טלפונים שהילדים במצוקה כדי לחזור הביתה".

גם תלמידי אורט גוטמן ויד לייבוביץ' סובלים ממחסור בתחבורה שניקחה מהם. מאות ילדים מתרכזים בתחנות ומחכים לאוטובוס שיגיע, כשאין מקום.

כפי שנראה בסרטונים כאן, הקשישים ממתינים לא פעם בחום בתחנות האוטובוס מעל שעה ויותר לאוטובוס שפעמים רבות מביא אותם לתחנות שהם מרוחקות ממקום מגוריהם – מה שלא היה קודם.

שרה, קשישה בת 86 מוותיקים מספרת: "יש לי סכרת ויש לי בעיות ברכיים. קודם, האוטובוס היה מביא אותנו לשכונה ליד הבית, היום אני צריכה ללכת מעל 20 דקות מהתחנה שבה הוא מוריד אותי לבית. אני לא מסוגלת, אני כבר לא יוצאת כמעט מהבית".

רותי מור, שאמה מתגוררת בשכונת וותיקים מספרת: "אמא היקרה שלי שגרה בשכונת ותיקים בעיר המתינה זמן רב לאוטובוס .למעלה מחצי שעה .החליטה ללכת ברגל אישה בת שמונים. גם הידיעה על המסלול המסורבל שעושה האוטובוס חיזק לה את ההחלטה. לא הספיקה ללכת מרחק רב כוחותיה אזלו והיא נפלה על הכביש כרגע מאושפזת עם כתף שבורה וחבלות בפנים. אני כועסת על השינויחם שנעשו במסלולי האוטובוסים באישורה של גברת ראשת העיר".

רןנית אף היא מספרת: "לאמא שלי בת 63 אין קו עכשיו להגיע אליי לבית אז או שאני לוקחת אותה ברכב או שהיא לוקחת מונית. עשו עוול עצום בשינוי בקווים במיוחד כלפי המבוגרים ובכלל כלפי כל מי שלא נייד. אכזבה".

היום בערב תתקיים ישיבת המועצה החודשית בנתניה, כשחבר המועצה אהרון אורגד, הגיש הצעה לסדר לדון בכאוס בתחבורה הציבורית בעיר. תושבים רבים מתכוונים להגיע לישיבה הזאת ולמחות על המצב.

תגובת עיריית נתניה: "יש להפנות את השאלות בנושא לדוברות חברת אקסטרה ולמשרד התחבורה שקידם את הרפורמה בתחבורה הציבורית בנתניה. עם זאת יודגש כי העירייה מקיימת קשר רציף עם נציגי משרד התחבורה וחברת אקסטרה ומעבירה לבחינת משרד התחבורה פניות ובקשות של תושבים לעדכון תוואי הקווים ובהחלט יבוצעו עדכונים. יצויין כי השבוע כבר בוצעו מספר שינויים משמעותיים בחלק מהקווים ואנו מאמינים שעדכונים נוספים ישפרו עוד יותר את המערך התחבורתי". 

 

 

צילומים: באדיבות אהרון אורגד

קשישה מחכה מעל שעה לאוטובוס בנתניה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות