יום השואה בכפ"ס: מספר טקסי זיכרון, עשרות מוקדים של "זיכרון בסלון" וגם עדויות של ניצולים במרכזים קהילתיים

מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה בכפר סבא, עם עצרת זיכרון מרכזית, זיכרון בסלון ב-35 מוקדים פתוחים לקהל ברחבי העיר, רב שיח בין דורי וסיפורם של שורדי שואה במרכזים הקהילתיים

 

העיר כפר סבא נערכת לקראת ציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיתקיים בשבוע הבא.
כבר השבוע, ביום רביעי 1/5 יתקיים בשעה 19:00 ערב "לספר לדורות" במרכז קהילתי שרת-בית הסטודנט, בו יובא סיפורה של סימה לבטנר – דור שני לשואה.
ביום חמישי 2/5, יתקיים באולם ההרצאות של ספריית המבוגרים מפגש בשעה 17:00, בהנחיית צוות יד ושם. במפגש, המיועד לכיתות ד'-ו', תתקיים סדנה בעקבות הספר "בת כזאת רצינו – סיפורה של מרטה גורן", ספרה של נעמי מורגנשטרן, המביא את סיפורה של מרטה, ילדה צעירה ששרדה את השואה.
עוד באותו יום, יתקיים ערב שיח פתוח בנושא השואה בשעה 17:00, במרכז הנוער העירוני.

בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום ראשון 5/5/2024, תתקיים ברחבת היכל התרבות עצרת הזיכרון המרכזית, במעמד ראש העיר רפי סער. העצרת תכלול מסכת בביצוע תלמידי תיכון גלילי והיא תלווה בתמלול ובתרגום לשפת הסימנים.
כמו כן, יתקיימו מפגשי זיכרון בסלון, פתוחים לציבור, ב-35 מוקדים שונים ברחבי העיר, לרבות במרכז הקהילתי גלר במזרח העיר, במרכז קיפוד במרכז העיר, בסניף הנוער העובד והלומד במערב העיר, ביחידה לקידום נוער ולמחרת במרכז הנוער קפלן.
פרטים על העצרת המרכזית ועל כל מפגשי זיכרון בסלון – ניתן לראות באתר העירייה, כאשר עדיין ניתן להירשם לאירוח מפגשים באתר "זיכרון בסלון".

עוד בערב יום הזיכרון, תקיים עמותת סביון למען האזרח הוותיק, יחד עם אגף שירותים חברתיים-קהילתיים, שיח רב דורי בהשתתפות שורדות ושורדי שואה, בני דור שני ושלישי, תלמידים וחניכי תנועות נוער, בהנחיית יעל רותם. המפגש יתקיים במרכז יום תל חי בשעה 17:00.
בנוסף, במרכז הנוער העירוני תתקיים מליאת מועצת הנוער העירוני בנושא זיכרון השואה, בשעה 17:00, כאשר במסגרת הערב יוצג סיפורו של שורד שואה.

למחרת, יום שני 6/5, יום הזיכרון לשואה ולגבורה – יתקיים טקס הזיכרון העירוני ברחבת האנדרטה לשואה ולגבורה, סמוך לבית העלמין נורדאו. הטקס יתקיים בשעה 10:00, במעמד ראש העיר רפי סער, ויכלול הדלקת משואת זיכרון על ידי סמי בז'רנו, קטעי קריאה של תלמידות אולפנת הראל ודברים של עדי אשכנזי – דור שני לשואה וחבר עמותת אלומה.
כמו כן, תתקיים ביום זה באודיטוריום ספיר, הקרנת הסרט "קוואזונס גיים" – סיפור הצלתם של 1,200 יהודים בשואה על ידי נשיא הפיליפינים. האירועי, המתקיים בהובלת מינהלת אזרחים ותיקים, מועדון ליונס כפר סבא ושגרירות יפן, יתקיים בשעה 18:00 במעמד ראש העיר רפי סער, שגריר הפיליפינים בישראל פדרו לבלו ומשפחת שורד השואה מקס וייסלר.

ביום שלישי 7/5 יתקיים במרכז קהילתי הראשונים ערב "לדורות הבאים" – להנצחת זיכרון השואה, בו יובא סיפורה של ריטה דוברוב – בת דור שני לשואה. למחרת, יום רביעי 8/5, יתקיים במרכז קהילתי עציון ערב להנצחת סיפורי יהודים שהצילו יהודים בשואה, במסגרתו יובאו סיפורי גבורה מרתקים בשילוב קטעי וידאו של ראיונות עם יהודים שהצילו יהודים, אלה שניצלו מהתופת ובני משפחותיהם.

ביום רביעי 8/5, יתקיים טקס יום הניצחון על גרמניה הנאצית ליד האנדרטה בכיכר כ"ץ מילר. הטקס יתקיים בשעה 17:30 מעמד ראש העיר רפי סער ומשפחות שורדים ולוחמים בתקופת השואה. בשעה 19:30 תוצג באודיטוריום ספיר ההצגה "שבילים אבודים"המביאה את סיפורה של רחל – שורדת שואה ששרדה מאושוויץ.

פרטים נוספים והסדרי נגישות לכלל אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה – באתר העירייה.

 

צילום: עיריית כפר סבא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות