משפט

איך תושב ראשל"צ הצליח לעקוץ בעודו בכלא! עשרות חנויות ובתי עסק בראשל"צ, ר"ג, ת"א, חולון, בת-ים ולגנוב מעל 700 אלף שקל? רמז: שיחת ועידה

הגניבה הייתה מתבצעת בשתי דרכים: או שהחשוד- אסיר היה רוכש מוצרים עם כרטיס אשראי גנוב, או שהיה מתחזה לבעל החברה ומבקש מאחד העובדים להעביר לידי שליח מטעמו את הפדיון היומי.

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד האסיר בן ה-42 מראשון לציון ונגד בתו בת ה-21, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיס חיוב.

בין בתי העסק שנעקצו היו חנויות תכשיטים בראשון לציון, בתל אביב, ברמת גן, בחולון ובת-ים, רשת טבע קסטל, חנויות טבע וחנויות נעלים בתל אביב ובמקומות אחרים ברחבי הארץ.

לפי כתב האישום, כדי להתקשר מהכלא היה צריך להשתמש בכרטיס המכונה "כרטיס קירבה". הנאשם היה מוגבל בשימוש בטלפון למספר מצומצם של אנשים. כדי לעקוף את המגבלות הוא השיג כרטיסים כאלו מאסירים אחרים וכך היה מתקשר מספר פעמים לבתו והיא הייתה מעלה אותו לשיחת ועידה עם בתי עסק שונים לשם ביצוע המרמה.

במהלך השיחות, היה האסיר מציג את עצמו, לעיתים, כאיש בעל ממון רב המתעניין ברכישת מוצרים שעבורם שילם עם פרטי כרטיס אשראי גנוב.

שיטה אחרת הייתה כשהציג עצמו בפני עובד בבית העסק כבעל העסק וביקש ממנו למסור את הפדיון היומי או מעטפות מזומנים ולהעבירם לידי שליח שישלח מטעמו. העובד בבית העסק ששוכנע כי שוחח עם מעסיקו, נענה לבקשה והעביר את מעטפת המזומנים או הפדיון היומי לידי שליח שנשלח על ידי הנאשם, לקבל עבורו במרמה את המזומנים.

בדרך זו, קיבלו הנאשמים במרמה סכום של 583,574 שקל, ועוד מוצרים וכספים בסך של לפחות 137,500 שקל.

 

צילום: גטיאימג'ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות