משפט

הספרנית סירבה להחליף ספרית לתושבת ראשל"צ חילונית ב"נאות השקמה", כי היא באה "ביום של דתיים". זה כבר עלה ביוקר לעירייה

במהלך תקופת הפיילוט, בוצעו בספרייה בימי רביעי אחר הצהריים התאמות לציבור התורני, כמו כיבוי המחשבים שיש מהם נגישות לאינטרנט, ריכוז ספרים המתאימים לקהל התורני בכוננית שהועמדה בכניסה לספרייה, סגירת הקומה השנייה הכוללת אוסף של סרטים, מוזיקה וספרים קוליים ועוד.

ביום רביעי אחד עברה ליד הספרייה תושבת השכונה, אם לילדים חילונית. מאחר והיא ידעה שבימי רביעי הספרייה סגורה, הופתעה למצוא אותה פתוחה. היא החליטה שזו הזדמנות טובה להחזיר ספרים שילדיה השאילו ואחרו להשיב. היא נכנסה לספרייה והגישה את הספרים לספרנית. אלא שהספרנית סרבה לקחת את הספרים מידיה בטענה כי בשעות אלו היא משרתת רק ציבור חרדי. אותה תושבת נדהמה והתעקשה כי הספרנית תיקח ממנה את הספרים.

אותה תושבת "נאות השקמה" שבה לספרייה ביום רביעי אחר ושוב כניסתה נאסרה. באותו רגע היא החליטה להגיש תביעת נזיקין בסך 75 אלף שקל נגד העירייה על אפלייה.

התוצאה: השופט, אבי סתיו, מבית משפט השלום בראשון לציון קיבל את התביעה ופסק לתובעת פיצויים מהעירייה בסך 10 אלף שקל וכל זאת בשל סרוב הספרנית להחזיר את הספרים באותו יום רביעי. השופט כתב: "שירותי ספרייה אינם שירות דתי. אין במהותם או באופיים דבר שמחייב לערוך לגביהם הבחנה בין דתיים לחילונים".

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות