משפט

בעל סוכנות ביטוח בתל אביב שפיטר את העובדת שלו, שיצאה לחופשת מחלה בשל סיבוך בהריונה, שילם על כך ביוקר

הצעירה שלחה מסרונים ומכתבים למעסיקיה בהם היא הסבירה כי "מחלתה" נובעת מכך שגילתה כי היא בהריון קשה, וגיבתה זאת במסמכים רפואיים המוכיחים את הריונה.

אלא שהמעסיק עמד על שלו ועמד על כך שהיא מפוטרת למרות שיודע על דבר הריונה.

בעל הסוכנות הוסיף לעמוד על כך שהעובדת נטשה את מקום העבודה, ובהמשך טען שכלל לא הוכיחה שהייתה בהיריון בעת סיום העבודה, בין היתר משום שלא צרפה לתביעה תעודת לידה או אישורים רפואיים קבילים. אלא שבפברואר העוקב נולד בן לתובעת, ולכן דבריו של המעסיק הופרכו מעצם העובדות.

צילום: אילוסטרציה גטיאימג'ס

בנוסף, הוכיחה העובדת כי העבירה למעסיקה בדיקות דם המוכיחות שהיא בהריון וכי הוא פיטר אותה בידיעה מלאה שהיא בהריון – דבר כמובן האסור על פי חוק.

השופט, דורי סביבק, מבית הדין לעבודה בתל אביב פסק כי מרגע שהמעסיק קיבל את ההודעה הוא יכול היה לדרוש מהתובעת אישור רפואי ולבקש היתר לפיטוריה מהממונה במשרד העבודה, אלא שהוא בחר לפטר אותה בניגוד לחוק, ללא הודעה מוקדמת, תוך תיאור עובדות כוזבות וזלזול בחוקי העבודה ובזכויותיה כאישה.

לאחר חישוב הנזקים שנגרמו לתובעת עקב פיטוריה הלא חוקיים, השופט פסק לה כ-140 אלף שקל!

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות