ניוזים חמיםחדשותמשפט

כתב אישום חמור נגד הרב משה יזדי שפעל בירושלים בגין אינוס וביצוע עבירות מין בשבע נשים בקהילה שלו, בטענה כי זה "בהנחיית רוח הקודש"

כתב אישום נגד הרב משה יזדי (בן 59), תושב גבעת זאב, בגין ביצוע עבירות מין ועבירות מרמה והונאה בשבע מתלוננות, וזאת בעודו מכהן כרב קהילה עם קהל מאמינים. במסגרת זו פגע הנאשם מינית בשבע מתלוננות וזאת תוך שהוא מציג בפניהם בכזב מצג שווא וגורם להם להאמין כאילו יחסי המין, מעשי הסדום והמעשים המגונים נעשים לצורך "תיקונים רוחניים" במסגרת "דעת תורה"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד הרב משה יזדי (בן 59), תושב גבעת זאב, בגין ביצוע עבירות מין ועבירות מרמה והונאה בשבע מתלוננות, וזאת בעודו מכהן כרב קהילה עם קהל מאמינים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד אביעד דוויק וצור חוטה, החל משנות ה-90 מכהן הנאשם כרב קהילת "עמודי השלום" וכראש עמותת "עמודי השלום". במסגרת העמותה היו תחת חסותו של הנאשם, בין היתר, בית תמחוי, חלוקת מצרכים לנזקקים וכן שיעורי תורה יומיים שאותם העביר הנאשם לקהל מאמיניו, גברים ונשים וביניהם "חוזרים בתשובה".

במסגרת שיעורי התורה הטיף הנאשם לקהל מאמיניו בכזב על "ביטול השכל" ועל "אמונת חכמים" – על כך שעליהם לבטל את דעותיהם ורגשותיהם בפני דעת תורה וזאת תוך שהנאשם מלמד אותם כי הוא מייצג את דעת התורה שעל פיה יש לפעול.

בעקבות זאת גרם הנאשם לשבע מתלוננות להאמין בו ובכוחותיו הרוחניים באופן מוחלט, להשתעבד לרצונותיו ולבצע את הנחיותיו השונות. במסגרת זו פגע הנאשם מינית במתלוננות וזאת תוך שהוא מציג בפניהם בכזב מצג שווא וגורם להם להאמין כאילו יחסי המין, מעשי הסדום והמעשים המגונים נעשים לצורך "תיקונים רוחניים" במסגרת "דעת תורה" או בהנחיית "רוח הקודש", וזאת במרמה ועל אף שהדברים אינם כן ועל מנת לגרום למתלוננות להסכים לפגיעות המיניות שביצע הנאשם.

כמו כן, ועל מנת להעצים את מצג השווא, הנאשם היה אומר לכל מתלוננת בנפרד כי היא מיוחדת, כי רק לה יש נשמה מיוחדת אשר יכולה לבצע תיקונים מסוימים, כי אסור לה לספר לאף אחד אחר על המעשים ועוד. בנוסף לכך, הנאשם גרם לחלק מהמתלוננות לעשות עבורו שירותים אישיים וכן להעביר לו מאות אלפי שקלים באופנים שונים במרמה ותוך שניצל את מעמדו בעיניהן.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של אינוס במרמה, מעשה סדום במרמה, מעשים מגונים במרמה, גרם מעשה אינוס במרמה, גרם מעשים מגונים במרמה, קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, הכשלת דיווח, פעולה ברכוש אסור, מרמה בנסיבות מחמירות והונאת נושים.

 

צילום: יוטיוב הרב יזדי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות