משפט

מי מפחד מהצהרת הון?

מה זה הצהרת הון, מה החשיבות שלה, איך מחשבים אותה ומהו הפרש מהותי? רו"ח יהודה משב עונה על כל השאלות

הצהרת הון הינה כלי נוסף בידי רשות המיסים לוודא את נכונות הדוחות למס שהגיש הנישום והאם ייתכן כי הוא מעלים מס. הצהרת הון הינה "חיתוך מצב פיננסי" ליום מסוים – כלומר מהו המצב הפיננסי של הנישום, זהו דיווח על הנכסים והחובות של הנישום ליום מסוים.

להלן שלבי עריכת הצהרת ההון:

  • שלב א – נסכם את הרכוש יש לנישום לתאריך ההצהרה – רכוש יכול להיות נדל"ן פרטי, נדל"ן מסחרי, תיק השקעות, ניירות ערך, חסכונות והשקעות, כלי רכב, קופות גמל, פנסיה, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות, רכוש פרטי וכדומה.
  • שלב ב' – מהרכוש מפחיתים את החובות של הנישום (חובות יכולים להיות הלוואות שנלקחו, משכנתאות, משיכות יתר בבנק וכדומה).
  • שלב ג' – מפחיתים מהרכוש את החובות של הנישום ומקבלים את השווי הכלכלי למועד הצהרת ההון. אם הסכום חיובי – יש לך יותר רכוש ונכסים מחובות ומצבך שפיר. אם הסכום שלילי אז יש לך יותר חובות מרכוש אז מצבך קשה יותר – תמשיך לעבוד קשה ואולי מצבך ישתפר.

להלן דרך החישוב:

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות