Uncategorized

סערת המצה: מדוע קבוצת תושבים בגבעתיים מתנגדת לאפיית מצות בגני ילדים ובתי ספר?

וזו לשון הפוסט של "גבעתיים חופשית":

נכון, הצלחנו לצמצם השנה באופן משמעותי את הכניסה של עמותת הבית היהודי מרחבי"ה לגני הילדים בעיר. אבל מרחבי"ה לא מוותרת, ובעזרת החברים הטובים שלה בעירייה, אחרי שהראו לה את הדלת, היא מנסה להיכנס דרך החלון.

עכשיו, לקראת פסח, מרחבי"ה מציעה למוסדות החינוך בעיר פעילות של "אפיית מצות". החברים בעירייה, כאמור, מפעילים לחץ פה ושם, ויש גננות, מנהלים ומנהלות, שנכנעים ללחץ, מכניסים את העמותה ומאפשרים לה להגיע לקהל שבוי של ילדים ולבצע שטיפת מוח פוליטית אורתודוקסית.

כדאי לזכור שיש כאן גם אינטרס כלכלי מובהק. העמותה צריכה להראות למשרד החינוך שהיא מצליחה להגיע ולערוך פעילויות במוסדות חינוך ממלכתיים, אחרת היא לא תקבל את מאות אלפי השקלים שמשרד החינוך של בנט מעביר לה מדי שנה (ידעתם שהסכום שהקדיש משרד החינוך ב-2015 לחינוך בלתי-פורמלי בתחום היהדות היה גדול פי 17 מזה שהוקצה למדע ופי 119 מזה שהוקצה לדמוקרטיה?).

אז אם המנהל/ת או הגננת של הילדים שלכם החליטו להכניס את מרחבי"ה, יש מה לעשות:

1 . להסביר. להראות למנהל/ת או לגננת שמדובר בעמותה פוליטית, ששייכת לארגון הגג "זהות" שמנוהל על ידי אנשי האיחוד הלאומי. המנהל הנוכחי של ארגון זהות, ישראל בן-פזי, היה סמנכ"ל האיחוד הלאומי.

2 . ליידע. לספר למנהל/ת או לגננת על התבטאויות של הרב והמייסד של העמותה. מדובר בשלל התבטאויות משיחיות לאומניות מיזוגניות והזויות. רב העמותה, אברהם וסרמן טוען שהחילונים הם אויבים מבית, הוא יוצא נגד השכלת נשים וחושב שצבא לאומי צריך לבזוז את האויב אחרי שהוא מכניע אותו.

3 . להזכיר. לדבר עם המנהל/ת או הגננת ולהזכיר לה שאין ליהודים האורתודוקסים מונופול על היהדות, ושאנחנו, כיהודים חילונים לא צריכים שיהודים אורתודוקסים יבואו ללמד את הילדים שלנו מה היא יהדות, ממש כשם שאנחנו לא הולכים ללמד את הילדים שלהם. שישמרו לעצמם את היהדות שלהם, ואנחנו נדאג ליהדות שלנו. תודה.

4 . להתאגד. לשתף פעולה עם הורים אחרים שמתנגדים לפעילות של העמותה הפוליטית במוסד החינוכי. גם קבוצה קטנה של הורים נחושים יכולה לעשות הבדל מול המיעוט של חובבי העמותה הפוליטית ומול הרוב הדומם והפוחד.

5 . להציע אלטרנטיבה. לא יאמן, אבל גם חילונים יודעים לאפות מצות. אפשר להציע למנהל/ת או לגננת פעילות שתועבר על ידי ההורים, במקום פעילות העמותה הפוליטית. קשה למחנך להגיד לא ליוזמה קהילתית.

6 . לעמוד על זכויותיכם. אם לא קיבלתם הודעה ברורה לגבי הפעילות, שמפרטת מי מעביר אותה, אם הילדים שלכם אולצו להשתתף בפעילות, ואם לא דאגו לפעילות חלופית לילדים שהוריהם לא רוצים שישתתפו – הזכויות שלכם נפגעו.

7 . להתלונן. לפנות למינהל החינוך בעירייה. להביע אי שביעות רצון, להתלונן אם נפגעו זכויותיכם.

8 . לדווח. לפנות לפיקוח במשרד החינוך ולדרוש להבין אם הבחירה דווקא בעמותה הזו נעשתה לפי תקנות המשרד.

9 . לצמצם נזקים. להגיע בעצמכם לפעילות ולדאוג שלא ייאמרו שם דברים שאתם לא רוצים שיגידו לילדים שלכם.

10 . לתעד. להגיע לפעילות ולצלם אותה (ולזכור שאין לפרסם תמונות או סרטונים בהם מופיעים ילדים שאינם שלכם, ושאפשר לזהות אותם). ובאותה הזדמנות לדאוג שהמפעילים לא צילמו את הילדים בעצמם. כבר קרה שאנשי העמותה ואחרים העלו צילומים וסרטונים של ילדים בפעילויות, גם בלי לטשטש את פני הילדים, ובניגוד לחוק. אתם לא רוצים לראות את הילדים שלכם הופכים לדוגמני הבית של עמותה של הבית היהודי.

אתם מוזמנים לפנות אלינו לסיוע, לייעוץ ולמידע שיעזרו לכם לחסום את כניסת העמותה הפוליטית למוסד החינוכי של ילדכם. אנחנו כאן בשביל זה.

וזכרו, ב-30 לאוקטובר יוצאים לבחור כדי לשמור על גבעתיים חופשית!

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות