Uncategorized

שנת תרבות הונגריה בישראל

שנת ה-70 להקמת מדינת ישראל מקפלת בתוכה גם 30 שנות יחסים דיפלומטיים בין ישראל לבין הונגריה. חגיגות השלושים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, מקפלות בתוכן הזדמנות מצוינת להציג בפני הקהל הישראלי את קשת העשייה האמנותית המגוונת וחיי התרבות העשירים של הונגריה.

התרבות ההונגרית אינה זרה לישראלים. המטבח ההונגרי הוא חלק בלתי נפרד מהעושר הקולינארי שמרכיב את התפריט המגוון של החברה הישראלית על שלל עדותיה וטעמיה.

הקולנוע ההונגרי מיוצג במיטב הפסטיבלים בארץ וכך גם נציגות של התיאטרון ההונגרי על שלל סוגיו.  בעשור האחרון הפך תיאטרון האופרטה של בודפשט אורח כבוד בבית האופרה הישראלית הזוכה לקהלים רבים והתפעלות מהווירטואוזיות התיאטרלית והמוזיקלית של סולניו ומופעים של להקת המחול העממית של הונגריה וקרקס רסירקאל זכו להצלחה אדירה ולביקורות משבחות.

מעשה הרכבת התכנית לשנת תרבות הונגריה בישראל, נרקם בקפידה ומתוך כוונה לפרוש בפני הקהל הישראלי מבחר רב גוני של יצירה ויוצרים הונגריים בעלי שם עולמי בתחומי האמנות השונים. לאורך השנה הקרובה ייערכו בישראל מופעים ואירועים בהשתתפות מאות זמרים, רקדנים, שחקנים, אמני קרקס, אמנים מתחומי העיצוב השונים ואמנים רב תחומיים, שפים ואנשי רוח.

 

 

צילום: ורה אדר, גאבור שטיגליץ ואסתר גורדון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות