חדשות

ממשיכים במסורת לאיתור המוחות המבריקים של הדור הבא בישראל

בין הפרויקטים שייקחו חלק בתחרות: ממ"ד חכם המכין עצמו לכניסת דיירים ומשפר התגוננות ומניעת הדף, פיתוח בלון מטאורולוגי לניטור ונטרול גשם חומצי, מערכת להפקת מים ראויים לשימוש באנרגיה טבעית, פיתוח חיישן ביולוגי לזיהוי חומרים גנוטוקסים הגורמים לנזק במבנה ה- D.N.A, פיתוח אלגוריתמים המייצרים אקורדים לשירים באופן אוטומטי, ועוד.

התחרות הינה חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד ושיתוף פעולה בין מדענים צעירים באירופה וישראל, ושל התחרות העולמית היוקרתית אינטל אייסףIntel-ISEF בארה"ב. התחרות נתמכת על ידי משרד החינוך – מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע וקרן גורן-מונטי-פרארי באמצעות הקרן לירושלים והיא מתקיימת בשיתוף עם האקדמיה הלאומית למדעים והאיחוד האירופי.

שלב הגמר של התחרות יתקיים במוזאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, במחנה בן 3 ימים 10-12.3.2019.  30 שופטים ממיטב החוקרים ממוסדות אקדמיים בארץ, מהנדסים ואנשי תעשייה מתקדמת יבחנו ויעריכו את הפרויקטים. התחרות תגיע לשיאה בטקס הכרזת הזוכים והענקת הפרסים שיתקיים ב- 12 במרץ בשעות הצהריים.

לזוכים בתחרות יוענקו מלגות לימודים והם ייצגו את ישראל בתחרות אינטל אייסף בארה"ב, בתחרות מדענים ומפתחים צעירים של האיחוד האירופי  וישתתפו במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה.

בראש צוות השופטים של התחרות – הפיזיקאי, פרופ' חנוך גוטפרוינד, מהאוניברסיטה העברית, ולצדו שופטים מבכירי האקדמיה והתעשייה בארץ. את המדענים והמפתחים הצעירים מלווים לכל אורך המיונים, ההכנות ובמהלך ימי התחרות מנחים ודוקטורנטים, בהנחייתו של  פרופ' גדי גלזר מהאוניברסיטה העברית, עובדי פיתוח של חברת אינטל וצוות מוזיאון המדע.

במסגרת התחרות יוענקו פרסים למקום ראשון, שני ושלישי וכן ציונים לשבח על עבודות בולטות וייחודיות זאת לצד השתתפות במחנה מדעי באירוח ממשלת גרמניה וזכייה במלגות ללימודים גבוהים במוסדות אקדמיים שונים בארץ. בנוסף, יזכו הזוכים להשתתף בפורום השווייצרי לכשרונות, במסגרתו מאז 2009 נפגשים מדי שנה בשוויץ כ-70 תלמידים מכל רחבי אירופה בברן שבשוויץ, על מנת לדון עם מומחים ומקבלי החלטות בבעיות הגלובליות העומדות לפתחנו.

מידע נוסף אודות התחרות באתר מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, ירושלים: https://www.mada.org.il/young/about

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות