אפי דרעי בראיון מיוחד: "לא יכולתי לקום ולעזוב את כפר יונה בשנים קריטיות כאלו. זה כמו שאבא נוטש את ילדיו לפני שהם בשלים, מצליחים ואיתנים"

מה אתה אומר על סיסמת הבחירות של שוש שמדברת על שינוי למען שינוי?

 

"מי שעוקב אחרי ההתנהלות שלנו רואה שאין אדם שעושה יותר שינויים ממני ומהפכן יותר ממני. אני אתן שתי דוגמאות קלסיות: בתחילת שנות התשעים מיניתי מהנדס מועצה. בשום ישוב בסדר גודל כמו שהיינו לא מינו מהנדס. וכך גם כשמיניתי מנהל אגף חינוך ד"ר מסאס. הקמתי מרכז מוזיקה לפני 25 שנה והבאתי את מרק וולוך. כל התקציב הלך למשכורת שלו ורבים במועצה התנגדו לזה. אמרתי להם שצריך להסתכל לטווח ארוך, והיום אנחנו רואים את הפירות. זה שינוי! שינוי תוך כדי תנועה, הוא שינוי מתבקש. שינוי שבא בשביל כותרת, כשהוא ריק מתוכן, זה לא שינוי. השינוי שלה אין מאחוריו שום תוכנית רק דבר אחד מבחינתה – להחליף את ראש העיר. אם הייתה מציגה את התכנית מה היא הולכת לשנות וגם איך ומאיפה היא תממן את זה, מילא. אם בן אדם מקבל סיסמאות בלי תוכנית איך ומאיפה לתקצב, זה לא שינוי ולא תוכנית – זה בלוף. גם אנחנו צריכים לערוך עוד שינויים, כמו במחלקות העירייה שהן בחוסר כח אדם. צריך לשדרג ולתגבר את המנהלים והעובדים. אני לא מפטר עובדים, אני מנסה לחזק ולקדם אותם. אם תסתכלו אחורה זה לא אותה מועצה בה התחלתי ב-1977, זה לא דומה במילימטר – לא בעובדים, לא בכמות ולא באיכות".

 

יש את הדברים שהכי מפריעים לתושבים: הדואר, מד"א ואזור התעשייה והקניון.

 

"כל מי שמספר לתושבים שהוא יביא עוד סניפי דואר מוכר לוקשים לתושבים. היה פה לאחרונה שר התקשורת איוב קרא ושרי תקשורת אחרים ומנכ"לי משרד הדואר נפגשו אתי עשרות פעמים. כולם אמרו בצורה חד משמעית: רשות הדואר במצב קריסה. כל עוד הרשות לא תעבור הפרטה, אין סיכוי שמשהו ישתנה. אם כבר ישתנה לרעה. קיצצו פה בעובדים, סגרו סניפים בנתניה ובכל רחבי הארץ. מי שקורא עיתונים כלכליים יכול להבין מה קורה ברשות הדואר. אז אנחנו מחכים אחרי שהיא תופרט ויש לנו כבר הצעות ותכניות שיקבלו.

"לגבי מד"א- כשנפגשתי עם אלי בין, מנכ"ל מד"א, שהיו בינינו עשרות פגישות הוא הסביר לי שאין הצדקה לתחנת מד"א בכפר יונה. הם הסכימו להקים מה שנקרא תחנת הזנק. כדי שתהיה תחנת הזנק אצלנו, אנחנו ממנים אותה בחלקה הגדול. אם קורה משהו, מזניקים אמבולנס. אם במקרה מוזנק האמבולנס לכביש 9 בגלל תאונה, אז באותו רגע אם מישהו יתקשר למד"א לא יקבל מענה כאן, אלא ממד"א נתניה או כפר סבא. ככה מד"א עובדים. יש תכנית גדולה להעביר את תחנת קדימה שדות לכפר יונה – זה לא קשור לשיטור בכפר יונה שמוקם עם 10 שוטרים ו-10 פקחים. תחנת מד"א תקום כשכל ההצלה יעברו ממתחם אייל למפתן בית ליד, ואז תקום תחנת מד"א.

"לגבי אזור התעשייה – התחלנו אותו בשנות השמונים וקיבל תוקף רק ב-2001 וניסינו לשווק אותו ללא הצלחה אז. בגץ הקשת המזרחית קבע שמי שנדפק זה בעלי הקרקעות במושבים. ולכן כל החוכרים הפרטיים פנו לערכאות משפטיות ורק ב-2016 החלו לצאת פסקי דין בעניין ואז המנהל החל בשיווק. אני עצרתי את השיווק הראשון ב-2016 כי חשבתי שכל השינוי שעשינו באזור התעשייה החדש חלים על הישן, ואז התברר שתכנית חדשה לא חלה על התכנית הישנה. ולכן היינו צריכים לשנות – כדי למנוע הגעת מפעלים מזהמים ומפעלי בטון. ואז אחרי שנה וחצי יצאנו למכרזים להקמת אזור התעשייה, בו זכו שלושה יזמים. 3 חודשים אחרי, יצא מכרז נוסף וזכו עוד יזמים. אוטוטו יוצאים עוד 6 מגרשים נוספים. וככה ימשיך, כי המנהל חושב שככה טוב יותר. זה שיקול של מנהל מקרקעי ישראל. יש תקציב שאושר לפיתוח בסך 37 מיליון שקל. יש תכנון לאישור כל התשתיות באזור התעשייה – כולל חור ביבו, תאורה, מים ועוד. ברגע שזה קורה, אנחנו מתחילים לעלות עם טרקטורים. אחד היזמים כבר הגיש תכניות. יהיו 1400 דונם של מסחר, תעסוקה ובילוי. 65 אחוז זה שלנו ושותפים זה עמק חפר ולב השרון.

"מגיע ראש עיר חדש כשיש לו תכניות שצריכות להתממש, תכניות כאלו שאנחנו נלחמים עליהם שנים – ואז יבוא ראש העיר החדש ויאמר סליחה אני רוצה ללמוד את הנושא, אז מה צריך לתת לו 'שכר לימוד' על גב התושבים? אז אני פה משועבד לעיר הזאת, נותן את נשמתי ונותן הכל כדי לממש את התכניות בעיר הזאת. לגבי הקניונים – מתחם יצחקי הוא עובדה קיימת. בשרונה גם בתכניות עם 17 אלף מ"ר".

 

 

ממשיכים לנטוש את כידור. צילום: פייסבוק שושי כידור 2013

תשאלו את שוש מי "תקע" את השלביות

 

 

כשאתה בחוגי הבית מה הטענות השכיחות מהאנשים?

 

"הדברים המפריעים אלו הדברים הקרובים לאנשים ביום-יום. כמו ניקיון במדרכה, או מדרכה שנשברה ולא תוקנה. אני אמרתי לאנשים באחד חוגי הבית שאם הייתי לוקח רק מיליון שקל מהחינוך, בו אנחנו משקיעים 50 מיליון שקל, והייתי מפנה לתחזוקה – יהיה פה שווייץ. אני לא יכול לעשות את זה. אני מודע שאני משלם מחיר בכך שאני משקיע המון במערכת החינוך שהגיעה לגבהים. עובדה שבכל חוגי הבית מי שמזכיר את החינוך, זה רק בהקשר טוב. אני נלחמתי לפתוח כאן תיכון שנבחר לאחד מהתיכונים המצטיינים בארץ. לפני עשר שנים אף אחד לא חלם שתהיה לנו מגמות מוזיקה ותיאטרון. כל זה זו עבודה של המון שנים, של מאמץ וסדר עדיפויות. אז נכון, ויתרנו קצת באחזקה. אבל היום קיבלנו כסף ואנחנו משקיעים. אז אומרים לי: 'אתה משקיע לקראת הבחירות'. אני לא מבין- הדשא ששתלנו וההצללות יעקרו בסיום הבחירות או ישארו לתמיד? קחי לדוגמא את גן המדע בברזני. הולך להיות שם משהו מדהים ביופיו וזה בשכונת שרונה שיש שם גני ילדים שנפתחו, אולם ספורט שמשלימים אותו, כנ"ל בית כנסת שבבנייה, בית ספר יסודי כבר קיים ואין בו מספיק ילדים ויש תיכון. אנחנו נמצאים 3 פסיעות לפני דברים ענקיים. אמרתי למישהו בחוג בית שם- תושבים בקריית השרון בנתניה הסיעו את הילדים שלהם במשך 10 שנים מחוץ לשכונה לגני ילדים ובתי ספר. פה בשכונה הכל כבר מחכה לדיירים, אז זה קורה מעצמו, בלי תכנון?".

 

אז איך אתה מסביר שיש דעה שאנשי השכונות החדשות בכפר יונה מצביעים יותר לכידור ולטייב מאשר לך?

 

"יש פה עניין פסיכולוגי שקשה לני לנתח אותו. כשאנשים באו לשכונה הצבאית הכניסו להם לראש שאני מפלצת. יש לי שאלה, אדם שנמצא כאן חודשיים ומייד דורש שינוי, על מה הוא מדבר? הוא רק חודשיים וכבר יודע מה יש לשנות? הרי אם באתם לכאן לגור, לא ידעתם מה המצב, לא בדקתם לאן אתם מגיעים לגור?

"גם מתחם יצחקי ושרונה נקבעו שלבי ביצוע. נקבע שעד שלא יפתחו הדרכים, יהיה אפשר לבנות ולפתח רק חצי שכונה – רק שלב א'. אם הייתה החלטה גורפת שעד שכביש 57 לא יפתח עוצרים את הבנייה גם בלב השרון וגם בעמק חפר מילא. שם נבנות מאות ישיבות, כאן לא הסכימו לשחרר לנו 3000 יחידות והקפיאו כדי לא ליצור עומס על הכביש. בכלל, האבסורד הנוסף שמאחר ומותר לי לפתח רק חצי תכנית, אני מקבל כסף על פיתוח חצי תשתיות. אי אפשר לפתח חצי מערכת ביוב וחצי מערכת מים. אז פניתי לוועדה המחוזית והם הבינו את האבסורד בעניין, לקח להם זמן והסכימו לשנות את השלביות. כדי לשנות את זה מחכים להתנגדויות אם יש. ואז באה גברת שוש כידור והגישה התנגדות לוועדה המחוזית. וטענה שיהיה עומס על הכביש, למרות שידעו שעם אכלוס שרונה יסיימו את סלילת 562.

"הייתה אז מועצה לעומתית שהצביעה עם שוש. אבל יש צדק בעולם וועדת ההתנגדויות זרקה אותם מכל המדרגות וכך אישרו את השלביות. ואז הם הלכו אספו כסף מהתושבים והלכו לבית המשפט וגם בית המשפט דחה אותם. יש תכנית מטורפת רק לפיתוח בסך 37 מיליון שקל עם פרקים, מגרשי משחקים, שבילי הליכה ושבילי אופניים. וזו רק ההתחלה".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות