תפנית דרמטית בבחירות כפר יונה: אלברט טייב מציב במקום 4 את דנה שומיה יוהלשט, צעירה מהקהילה האתיופית ,שמצהירה: "באים לתת קול לקהילה שאין לה מספיק ביטוי"

אני כאן לתת לקהילה קול

 

ההחלטה להיכנס לפוליטיקה המקומית לא באה בקלות לדנה, שמספרת שהבחירה להיכנס לרשימה של אלברט טייב הייתה לאחר שיחות ארוכות עמו ועם חברי הרשימה האחרים, לאחר שהבינה שיש נכונות גדולה לתת לקהילה האתיופית קול ומשקל: "אנחנו למעלה מ-800 איש בעיר הזאת, שזה יותר מ-3 אחוז. ונראה שאין לנו בכלל משקל בעשייה של העיר", היא מציינת. "הקהילה האתיופית בכפר יונה בעלת מאפיינים ייחודיים וצרכים שונים, יש לזהות את הצרכים ולספק מענה הולם. זוהי הדרך בה הפערים הקיימים הנובעים מתרבות ומנטאליות שונה יצטמצמו. הבעיה העיקרית נובעת מהעובדה שאין ייצוג הולם, וייצוג פוליטי לקהילה, כתוצאה מכך הצרכים האמיתיים לא מקבלים התייחסות בסדר היום הציבורי. הקהילה האתיופית בכפר יונה, חזקה ומגובשת, מלאת ערכים ואמונה. יש להמשיך לחזק ולהעצים את הקהילה, התרבות והמורשת. אני באה מתוך הקהילה ולמען הקהילה, בוחרת לנקוט בדרך פרקטית: להביא את הכישורים המקצועיים שרכשתי ולספק ייצוג פוליטי, תוך הנגשת צרכי הקהילה מהשטח.

"לא ניתן להתעלם מהעובדה כי גדל פה דור צעיר וחדש שיודע להגדיר ולדרוש את הזכויות הבסיסיות שמגיעות לו ובהרבה מקרים לא מקבל. אנו שואפים לחזק את רמת החינוך, את שירותי הדת בקהילה- האוכלוסייה מאופיינת ברובה כשומרת מסורת, זהו ערך עליון. דורשים שתכנית הפינוי בינוי בשכונת הרב קוק ומנחם בגין תצא לפועל, שואפים לקדם חיי תרבות ופנאי- אין מודעות לצריכת שירותים חברתיים כמו שאר הקהילות, הנגשה להשכלה גבוהה ותעסוקה הולמת".

בעוד עד לא מזמן הקהילה האתיופית הונהגה על ידי הקייסים והדור הוותיק, דנה מספרת כי הדור הצעיר קיבל את ברכת זקני העדה לקחת לידיהם את המושכות: "הגענו לעידן חדש בו הדור הצעיר והחדש לוקח את המושכות לידיים ומבין שהגיע העת לשינוי. מעריכים את פועלם של מנהיגי הקהילה וממשיכים לצעוד עם מבט קדימה לעבר עתיד חדש. אנו רוצים שינוי, דורשים שינוי ונוביל לשינוי לצדו של אלברט טייב והסיעה 'בשביל הכפר'".

. צילום: יח"צ

למה הבחירה ללכת דווקא עם אלברט טייב?

 

"אני מאמינה ומאחורי עומדים רבים מחבריי הצעירים בקהילה האתיופית, באלברט ובערכים שהוא משדר. ראשית, הוא נותן מקום לשיתוף פעולה, ופרקטית מצביע על דרכים בהן נוכל לקדם את האינטרס הקהילתי של האוכלוסייה האתיופית בכפר. מנהיג, המוכן לתת הזדמנות כנה, להסתכל בגובה העיניים על כל איש ואישה ולתת ביטוי גם לאוכלוסיות מוחלשות – בהחלט ראוי לשבח ותמיכה.

"שנית, אלברט מביא איתו צוות מקצועי שבא לעבוד ולחולל מהפכה ביישוב באמצעות כלים פרקטיים, ויכולות. אנו קהילה חזקה, מגובשת שדורשת שינוי והכרה בזכויות המגיעות לנו, מערכת הבחירות הקרובה מזמנת לנו מבחן קהילתי לחולל מהפכה אמיתית, ולצעוד לעבר עידן חדש, אנחנו לא נפספס את ההזדמנות".

קנובוש תגאיי, אף היא נמנית על צעירי הקהילה האתיופית בכפר יונה אומרת: "אנחנו שמחים שדנה נכנסה לרשימה של טייב, כי אנחנו צעירי הקהילה רוצים לקבל קול. אנחנו רוצים להיות בתוך העשייה והמקום בו מתקבלות ההחלטות כדי לקדם את הקהילה וגם את העיר, ולכן אנחנו תומכים ומחזקים את דנה ואת הרשימה שהיא הצטרפה אליה".

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות