ניוזים חמיםחינוך

אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה: בחינות סמסטר א' 2021 באמצעות תוכנת ניטור- פגיעה בסטודנטים

האגודה טוענת כי השימוש בתוכנה וההודעה על כך ממש בסמיכות לתקופת הבחינות ללא כל הסבר מצד המוסד יצרו פאניקה ובהלה בקרב הסטודנטים והוסיפה עוד כי התוכנה פוגעת פרטיות ואף גורמת לכך שחלק מהסטודנטים לא יוכלו להיבחן כלל מסיבות שונות ומגוונות. יו"ר האגודה באו"פ: "נדרוש מהמוסד מציאת חלופות אחרות לסטודנטים שאינם יכולים להיבחן על מנת שלא ייפגעו ושהתואר שלהם לא יתעכב"

בשבועות הקרובים יחלו מבחני סימסטר א' לסטודנטים ברחבי הארץ. אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה יוצאת כעת בחריפות כנגד רצון הנהלת האוניברסיטה להשתמש בתוכנה לניטור הסטודנטים שלטענתם תפגע קשה בפרטיות הסטודנטים ואף גרוע מכך- תפגע ביכולתם לתפקד במבחן ואולי אפילו באפשרות של סטודנטים מסוימים לבצע כלל את המבחן, כל אחד מסיבתו הוא, מי עקב עבודתו, או מיקומו או בעיותיו האישיות או הרפואיות. יו"ר אגודת הסטודנטים בפתוחה, ליאור פליק להנהלת המוסד: "מצאו חלופות אחרות לסטודנטים שאינם יכולים להיבחן על מנת שלא ייפגעו". 

אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה: בעוד כשלושה שבועות יחלו בחינות סוף סמסטר א' 2021, סמסטר שלישי לסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה, לאלו שלמדו סמסטר קיץ, כאשר הם נמצאים במצב של חוסר וודאות לאורך כל התקופה. לקראת תקופת הבחינות הקרובה מדברים רבות על טוהר הבחינות והשמירה על האקדמיה ועל איכות התואר ולכן גם באוניברסיטה הפתוחה הבחינות יהיו תחת השגחה. עד כה הכל מצוין רק שבאוניברסיטה הפתוחה מעבר לבחינות בזום החליטו להשתמש בבחינות הקרובות גם בתוכנה שתסייע בניטור הסטודנטים ובכך נוצר החשש לפגיעה בפרטיות ובנוסף, נוצר מצב בו חלק מהסטודנטים אינם יכולים כלל להיבחן. מדובר בתוכנת עזר שתפקידה לדמות דף אינטרנט ולחסום את המשתמש ולנעול את המחשב שלו לשימוש בקבצים ו/או בגלישה ולמנוע העתקות בבחינות. ההתנסות התחילה בפיילוט ל- 200 נבחנים לפני כשבועיים ולטענת האו"פ עברה בהצלחה. השימוש בתוכנה וההודעה על כך ממש בסמיכות לתקופת הבחינות ללא כל הסבר מצד המוסד יצר פאניקה ובהלה בקרב הסטודנטים והעלה מספר בעיות להם עד רגע זה אין פתרונות. אופי הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה הוא שונה בתכליתו ממוסדות שונים, סטודנטים רבים אשר לומדים באקדמיה לצד עבודה במשרה מלאה, בעלי משפחות, ילדי תיכון לצד סטודנטים מהגיל השלישי ולכל אוכלוסייה ישנם האתגרים שלה ובמיוחד בתקופה זו ובסגר שאנו נמצאים בו. ישנם סטודנטים שהמחשב בו הם משתמשים הוא מחשב מטעם מקום עבודתם ואינם יכולים להתקין על המחשב תוכנות שונות ולכן אין באפשרותם להיבחן כעת והתואר שלהם ייאלץ להידחות. סטודנטים שזקוקים לתנאים מיוחדים בחלקם לא יכולים לקבל אותם לדוגמא: ביצוע בחינה עם אוזניות. תפעול תוכנות ובחינה במחשב גם כך לא פשוטה לאוכלוסיות מסוימות ובנוסף לסטודנטים אשר מקלידים לאט במחשב. סטודנטים רבים בעלי משפחות נאלצים לעשות בחינה בבית בסגר כאשר הילדים בבית איתם, דבר אשר מלכתחילה פוגע להם בריכוז ועוד יותר בזמן בחינה. לא מעט שאלות ותהיות עלו מטעם אגודת הסטודנטים, כאשר לרובם אין תשובות מהנהלת המוסד, בנוסף המוסד קיבל כבר את ההחלטה תוך כדי שהוא מעדכן את האגודה במצב הקיים ללא כל יכולת של האגודה מראש להעלות ולנסות לטפל בסוגיות הרבות שיש בנושא הבחינה עם תוכנת העזר. לסטודנטים יש חובות באקדמיה אבל יש להם גם זכויות, המוסד צריך לעמוד על המשמר ולזכור את זכויותיו של הסטודנט בקצה. אגודת הסטודנטים בשיתוף אגודות סטודנטים נוספות שבהם מתקיימת הבחינה ובשיתוף התאחדות הסטודנטים הארצית תמשיך להיאבק בשימוש התוכנה ומעבר לבחינות בהשגחה גם בקורסים אלו באמצעות זום.
המוסד צריך למצוא חלופות אחרות לסטודנטים שנפגעים מהמצב ועדיין לשמור על טוהר הבחינות והרמה האקדמית.

תגובת האוניברסיטה הפתוחה לדברים:

כידוע, משבר נגיף הקורונה הביא למוסדות האקדמיים בארץ ובעולם אתגרים חדשים, ביניהם קיום בחינות מקוונת מרחוק שיאפשרו מצד אחד שמירה על טוהר הבחינות ורמה אקדמית גבוהה ומצד שני הגנה על פרטיות הסטודנטים. השגחה מקוונת היא הפתרון המקובל במוסדות אקדמיים רבים אחרים בארץ ובעולם, והיא תיעשה גם באו"פ בהתאם לכללים שהותוו ע"י הרשות להגנת הפרטיות. אנחנו משקיעים מאמצים רבים להבטיח שפרטיות הסטודנטים לא תפגע ושרמת לימודיהם תישאר גבוהה.

עתירה לבית המשפט. ליאור פליק. יו"ר אגודת הסטודנטים באו"פ. צילום ניוזיםעתירה לבית המשפט. ליאור פליק. יו"ר אגודת הסטודנטים באו"פ. צילום ניוזים

תגובת ליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה:

אגודת הסטודנטים ממשיכה לעמוד ולשמור על זכויות הסטודנטים שלנו, אנחנו פועלים מתחילת תקופת הקורונה מסייעים, ומייצגים את הסטודנטים שלנו אל מול הנהלת המוסד. האגודה תמשיך לפעול בנושא בחינות הסמסטר באמצעות שימוש בתוכנה ותדרוש מהמוסד מציאת חלופות אחרות לסטודנטים שאינם יכולים להיבחן על מנת שלא ייפגעו ושהתואר שלהם לא יתעכב. יש לציין כי במקביל לדאגה לחלופה לסטודנטים שלא יכולים להיבחן, אנחנו פועלים לביטול השימוש בתוכנה בכלל.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות