אישה בהיריון הגיעה ל"איכילוב" והתלוננה על ירידה בתנועת עובר. בביה"ח שלחו אותה הביתה בלי בדיקות. התוצאה: העוברית מתה, האישה לא הרתה שוב. ביה"ח יפצה בגדול

לקראת הימים האחרונים להריונה, בשבוע ה-39, היא הגיעה למיון בית החולים "איכילוב" והתלוננה על ירידה בתנועות העוברית. היא עברה בדיקה של אחות ואז בדיקה של רופא מתמחה. המתמחה, באישור של רופאה אחראית במחלקה, החליט לשחרר את האישה, עם הנחיות למעקב. לאחר קצת יותר מיממה, האישה חזרה למיון ובבדיקות התגלה שלעוברית אין דופק, ולמעשה עברה הפלה.

אלא שהמכה שנפלה על האישה לא נגמרה אז. אחרי המקרה הטראגי, היא לא הצליחה להרות שוב בכוחות עצמה, ולבסוף הביאה ילדים בפונדקאות.

ב-2014 היא תבעה את "איכילוב", ובתביעה טענה כי היא שוחררה מהביקור הראשון במיון ללא בדיקת אולטרסאונד. אלא שבמכתב השיחרור שניתן לה מבית החולים נכתב שהבדיקה בוצעה, למרות שהיא הוכיחה גם במשפט כי לא בוצעה כל בדיקה כזאת ולמעשה הטופס לא תאם לאמת.

התובעים טענו כי מותה של העוברית היה יכול להימנע אילו היו עושים את הבדיקה או מאשפזים את התובעת. עורך הדין של "איכילוב" התעקש כי הבדיקה בוצעה, אלא שהמכשיר בו היא בוצעה לא היה מחובר למערכת הממוחשבת ולכן לא תיעד זאת. את הטענה הזאת בית המשפט דחה וקיבל את טענת האישה, שלא בוצעה בדיקת אולטרא סאונד.

בית החולים טען עוד, כי לאחר שנערכו לתובעת בדיקות מדדים שיצאו תקינות, לא הייתה סיבה להמשיך את אשפוזה, וכי העוברית מתה כתוצאה מלחץ על חבל הטבור, שאירע לאחר ששוחררה מהמיון.

סגן נשיא בית משפט השלום בחיפה, השופט רמזי חדיד, חייב את "איכילוב" לשלם לאישה ולידידה – הורי העוברית, פיצוי בסך 1.4 מיליון שקל.

בפסק דינו כתב השופט: "לו שקל הצוות הרפואי את הנתונים, היה עליו להימנע משחרור התובעת מהמיון… ניתן היה לאתר את מצוקתה של העוברית, לחלצה מבעוד מועד ובכך למנוע את פטירתה".

 

צילום אילוסטרציה: גטיאימג'ס

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות