Uncategorized

חשיפה: כבר באוגוסט ידע ראש עיריית ר"ג על הממצאים החמורים בדו"ח המבקר המצביע על חיידקים במזון שהוגש לילדי הצהרונים, אך לא נעשה דבר להחלפת הספק

דו"ח מבקר עיריית רמת גן חמור חושף קוליפורמים ועובש במזון שמוגש לילדי הצהרונים של העירייה. נדגמו 4 גנים, בשניים מהם נמצאו הממצאים המדאיגים. מסתבר, שראש העיר ידע מהממצאים עוד באוגוסט לפני תחילת שנת הלימודים. אז איך קורה שספק המזון שמגיש מזון לא ראוי לילדים ממשיך לעבוד ולא הוחלף?

באוגוסט 2022, בקיץ האחרון לפני פתיחת שנת הלימודים, הונח על שולחנו של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, דו"ח מבקר העירייה המתייחס בין היתר לממצאים חמורים שעלו מבדיקת מעבדה שבוצעה במזון שמוגש לילדי צהרוני העירייה במסגרת "בית עמנואל" האחראי לצהרונים ומפעל ההזנה בהם.

על פי הדו"ח שהוגש ובו ממצאים חמורים, הבדיקות והדגימות נלקחו מארבעה גני ילדים שונים בעיר. בשניים מהגנים נמצאו בבדיקת ירקות טריים שהוגשו לילדים ערכים גבוהים של קוליפורמים ושל שמרים – המצביעים על עובש וחוסר טריות.

בגן אחד נמצאו 880,000 קוליפורמים לגרם ו-1,720 שמרים לגרם. מדובר בערכים גבוהים מאוד.

בגן השני נמצאו גם שם ערכים שחורגים מהמותר עם: 234,000 לגרם ושמרים- 9,200 לגרם.

מלבד את נמצא כי במנות הבר שמוגשות לילדי הצהרונים יש כמות קטנה ביותר של חלבון כשהלכה למעשה הילדים כביכול אוכלים קציצות אך למעשה אין בקציצות בשר של ממש.

אם לא די, התגלה כי המזון משונע לצהרונים לאחר שהוא מתעכב כשש שעות בין זמן הבישול לבין הזמן שהוא מגיע לצהרון, כשמדובר בחריגה של שעתיים מהזמן המותר בו המזון משונע ממקום יצורו לצהרון – דבר שעשוי להביא לקלקול המזון ויצירת חיידקים מסוכנים.

מעיריית רמת גן לא התקבלה כל תגובה או התייחסות לעובדה שכבר באוגוסט ראש העיר ידע מהממצאים החמורים, אך לא נעשה דבר לנקוט בפעולות נגד הספק ולהחליפו.

חגי אשר- מ"מ ראש העיר, מחזיק תיק החינוך ויו"ר מפעלי בית עמנואל, אמר בתגובה:
"בריאותם ושלומם של ילדי רמת גן הם מעל הכל ולפני הכל, ואני אעשה כל מה שצריך כדי שמערך ההזנה בעיר יעמוד בסטנדרטים התברואתיים הגבוהים ביותר.

דו"ח הביקורת בו נתגלו הליקויים, שפורסם בתחילת החודש הנוכחי, מתייחס לביקורות שהתבצעו בשנים 2019, 2020 ו 2021, רובם לפני שנכנסתי לתפקידי כאחראי על מפעלי בית עמנואל ומפעל ההזנה העירוני.

מרגע שנכנסתי לתפקיד והגיעו לידיעתי ממצאי הדו"ח הנחיתי את מנכ"ל מפעלי בית עמנואל לבצע בדיקה מקיפה של כל מערך ההזנה בעיר. בניגוד לאחרים, אנו נפעל בשקיפות מלאה וללא פשרות כדי לוודא שילדי העיר ניזונים במזון איכותי, בריא ונקי.״

עו״ד אביהוא בן משה חבר מועצת העיר ויור הועדה לביקורת העירייה, התייחס ואמר: "ממצאי דוח מבקר העירייה לשנת 2021 אשר הבאתי לאישור מועצת העיר, הנם ממצאים חמורים המחייבים את התערבותה המיידית של הנהלת העיר. לצערי בדיון שהתקיים במועצת העיר, במקום להתמודד עם הביקורת הקשה, בחרה הנהלת העיר לדחות את סיכומי ועדת הביקורת אשר הביאה את ממצאי דוח הביקורת לאישור מועצת העיר. התנהלות זו, היא חמורה ביותר בכך שהנהלת העיר מפקירה את בריאות ילדי הצהרונים והמועדוניות למזון מקולקל ולא מודיעה לאלתר על סיום ההתקשרות עם ספקית המזון. אני קורא להורי הילדים לא לשבת בשקט ולמחות על התנהלות העירייה בעניין המזון שילדיהם נאלצים לאכול".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות