פתח תקווה

לראשונה התכנסה ועדה לדון בנושא מצוקת הסייעות

בעיית מילוי מקום הסייעות בזמן היעדרויות ומחלות מחריפה מאוד בגלל שמשרד החינוך לא מצליח לדאוג לממלאות מקום לגננות והעירייה מסייעת גם בתחום זה. הן בסיוע למצוא גננת מחליפה והן בהעמדת סייעות מחליפות במקום גננות כדי למנוע סגירת גנים. (2 אנשי צוות זהו התנאי לפתיחת גן).

משרד החינוך התחייב למרכז לשלטון מקומי ולאיגוד מנהלי החינוך ברשויות להעמיד חברה זכיינית שתדאג למילוי מקום לגננות, אבל ההבטחה טרם מומשה.

במהלך הפגישה הציגה אונגר את המצוקה היום־יומית בגיוס סייעות ובמציאת מילוי מקום לסייעת שנעדרת, ובתגובה הועלו אפשרויות שונות לטיפול במצוקת הכוח אדם. למשל תיבחן האפשרות להעסיק את הסייעות במשך 12 חודשים (ולא 11, כפי שקורה היום), להסב תקנים של ממלאי מקום לתקנים מלאים וקבועים, לצ'פר עובדים טובים, עובדים שאינם מחסירים וכדומה.

רון כץ מסר: "אגף גני ילדים ואגף מנהלה עושים כול שביכולתם לעמוד במשימת איוש הסייעות, אבל אי אפשר לעבוד במתכונת חירום באופן קבוע. יש למצוא פתרונות יצירתיים ואם צריך נגייס את משרדי הממשלה. מדובר בבעיה לאומית ולא נקודתית".

רמי הופנברג הוסיף: "בשלב זה אין מקור אפשרי לגיוס כוח אדם שלא פנינו אליו ולא מיצינו את הקשר עמו. יש להגדיל את התקנים למילוי מקום, להטיב את תנאי המשרה ולשמור על הסייעות הטובות הקיימות במערכת. ייעשה ניסיון להפעיל מערך מילוי מקום נוסף בסיוע מקפ"ת".

ראש העירייה רמי גרינברג ביקש לקבל הערכות תקציביות להצעות שהועלו, ואמר כי יעשה כל שניתן כדי לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי. "נגייס את כל הכוחות הקיימים כדי לפתור את המצוקה שנוצרה ולתת לילדים ולהוריהם את השירות האיכותי לו הם זכאים".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות