Uncategorized

סקר דרמטי בבת-ים: צביקה ברוט מזנק ועוקף לראשונה את בכר בסקרים

המועמדים הנוספים קיבלו אחוזים נמוכים יותר: יו"ר מרצ קטי פיאסצקי זכתה ל-3.7 אחוזי תמיכה, יו"ר יש עתיד ירון לוי מקבל 2.4, והמועמד העצמאי צביקה רובין עומד על אחוז אחד. עם זאת, 25 אחוזים מהציבור טרם החליטו במי לתמוך.

יש לציין כי הסקר לא לקח בחשבון את מועמד מפלגת העבודה, אלי יריב, שמתכוון להכריז בקרוב על התמודדותו אך טרם נכנס רשמית למרוץ. עם זאת, בסקר נשאלו התושבים כיצד יצביעו במידה ואלי יריב יתמוך בברוט – ובמקרה שכזה ברוט ינצח כבר בסיבוב הראשון עם 43 אחוזי תמיכה, לעומת 34 בלבד לבכר.

עוד נקבע בסקר כי71 אחוזים מהציבור חושבים כי הגיע הזמן להחליף את הנהלת העיר הוותיקה בדור חדש של מנהיגים.

נתוני הסקר מצביעים על מומנטום חיובי של ברוט, ועל מגמת התחזקות שבאה לידי ביטוי גם בסקרים קודמים. כך, למשל, בסקר שפורסם בשבוע שעבר הוא הגיע למקום הראשון בפער משמעותי, אך סקר זה נעשה באמצעות האינטרנט ולא היה סקר מדעי.

בנוסף, בסקר מוקדם יותר שערך הפרופ' קמיל פוקס מאוניברסיטת תל-אביב יחד עם מכון מדגם, עולה כי בהתמודדות בין ברוט, בכר ובוסקילה, בכר זוכה ל-26 אחוזים, ברוט ל-22 אחוזים, ואילו בוסקילה עם 8 אחוזים.

במידה ויש התמודדות "ראש בראש" של ברוט מול בכר, זוכה ראש העיר המכהן בכר ל-30 אחוזים, ואילו ברוט ל-25 אחוזים. מאז, כאמור, התחזק ברוט וכבר גבר על בכר בסקר האחרון.

במקביל, בדק פרופ' פוקס גם אפשרות של התמודדות בין בכר לאלי יריב: במקרה כזה עולה בכר ל-47 אחוז, ואילו יריב מקבל 25 אחוז.

את הסקר הטלפוני של פרופ' פוקס ערך מכון מדגם, והוא נערך בקרב 601 תושבי בת-ים מעל לגיל 17 בו ניתן להצביע בבחירות. אחוז הטעות הסטטיסטית עמד על כ-4 אחוזים, לעומת שני הסקרים האחרים שלא היו מדעיים ובוצעו באינטרנט.

ההתחזקות של ברוט נובעת בין היתר לאור העובדה שרוב הציבור, על פי הסקרים, אינם מרוצים מהמצב הקיים של בת-ים בארבע השנים האחרונות, ומעוניין להחליף את הנהלת העיר בהנהגה צעירה וחדשה שתוכל להתמודד עם הבעיות השונות של העיר. בימים האחרונים אף פורסמו ברשתות החברתיות שמות של תומכי בכר לשעבר, אשר הצטרפו למטה הבחירות של ברוט.

במסגרת תכניתו, אותה הוא חשף השבוע, התחייב ברוט להוריד את מחיר הארנונה בעיר באמצעות ביטול שיטת המדידה החדשה של הדירות בעיר, אשר הגדילה לתושבים באופן מלאכותי את גודל הדירות למרות שהעירייה לא הייתה מחויבת לעשות זאת. כתוצאה מכך התושבים נאלצו לשלם ארנונה גבוהה יותר.

בנוסף, הציג ברוט תכנית מקיפה לטיפול בתשתיות, בניקיון ובהדברה בעיר, וכן מתווה שקיבל כבר את ברכת הממשלה ליצירת מקורות הכנסה של מאות מיליוני שקלים לקופת העירייה באמצעו הפיכת איזור התעשייה הישן של בת-ים לקריית היי-טק ואיזור מסחר ובילוי.

ברוט, על פי דף הפייסבוק שלו, הוא דור שלישי בבת-ים, שימש כעיתונאי בכיר והיה ראש הדסק המשפטי בגל"צ והכתב הפרלמנטרי בכנסת של ידיעות אחרונות. בהמשך הוא שימש כיועץ אסטרטגי למנהיגים וממשלות בארץ ובעולם, ובין היתר נבחר לשמש כמנהל הקמפיין הישראלי טראמפ בבחירות לנשיאות.

באחרונה הציע לו ראש הממשלה נתניהו לשמש כיועצו, אך ברוט העדיף לבחור באופציה אחרת שהציעו לו בליכוד, להתמודד על ראשות העיר בה הוא גר כל חייו.

בליכוד הביעו סיפוק מהתוצאות אך סרבו להתרגש: "הסקרים בבחירות המוניציפאליות הם חסרי חשיבות, ורק השטח קובע", אמרו שם. "אנחנו צריכים להמשיך את המומנטום ולהילחם על כל קול, כדי לוודא שתושבי העיר ישלמו פחות ויקבלו יותר לאחר הבחירות".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות