Uncategorized

עמותת התיירות "שפלת יהודה" מציגה: פסטיבל "ירוק ולא רחוק"- מגלים את שפלת יהודה

פסטיבל ירוק ולא רחוק: שפלת יהודה צהובה. צילום יחצפסטיבל ירוק ולא רחוק: שפלת יהודה צהובה. צילום יחצ

אתרים ופעילויות לבודדים ומשפחות :             

 נפלאות הגריל הארגנטינאי-בחצר ביתם של יעל ואבי השוכן בתוך יער בריטניה, על גריל  ארגנטינאי ענק  צולה אבי נתחי בשר שלמים ולידם צ'וריסוס עסיסיים וירקות מגוונים. במטבח-יעל מנצחת על מלאכת הכנת סלטים מיוחדים הבנויים על היצע העונה ועל דמיונה היצירתי והם מהווים תוספת מושלמת לבשר וליין העמק. יעל  גם מכינה את קינוחיה המיוחדים והכל נקשר ביחד לארוחה עשירה ומיוחדת. בשילוב הנוף ,שלוות היער הפורח והשקט האין סופי, מגישים בנפלאות הגריל הארגנטינאי ארוחה המתבססת על מזנון חופשי של סלטים. ירקות מהגריל ומהתנור, צ'וריסוס וכנפיים ברוטב הגאוצ'וס לצד בשרים על הגריל וקינוחים מרעננים.

החווה של חווה- החווה של חוה פותחת את שעריה  לקהל הרחב. החווה הינה חוות חיות ענקית המפוקחת ע"י צער בעלי חיים ורשות הטבע והגנים. החווה היא כ 20 דונם של מרחבים, מגוון רחב של בעלי חיים ושפע של פעילויות לכל המשפחה:. בחווה  רכבת לרפת, חצר ליטוף, רכיבה על חמורים ואפיית פיתות וכן פעילויות עונתיות . כל הפעילויות כלולות תמיד בתוך מחיר הכניסה .

יקב מרשה-יקב מרשה (Maresha) הינו יקב משפחתי כשר, המייצר יינות איכות ברמה גבוהה באזור יין חדש ומתפתח. יקב מרשה שם לו למטרה להוות מרכז אזורי להנחלת תרבות היין וכן להביא טעמים וריחות חדשים ושונים לנוף היין הישראלי. הכרם, היקב ומרכז המבקרים הצמוד אליו ממוקמים במושב זרחיה בחבל ארץ "גבעות יהודה-תל מרשה"  בסמוך לנחל גוברין. חבל ארץ זה נמצא במפגש של 3 אזורים גיאוגרפיים : שפלת החוף, הרי יהודה וחבל לכיש. היינות מיוצרים אך ורק מענבים הגדלים בכרם שבבעלות היקב. כך אנו יכולים להבטיח את ייחודיות הטעמים ואת הארומות האופייניות, המתקבלות מהענבים.

הרפת של איתי גיל- ניר בנים – ברפת של איתי תוכלו ליהנות ממגוון רחב של פעילויות הקשורות לפרה ולמקום מגוריה. בואו והצטרפו לסיורים המסבירים על אופן הטיפול וההאכלה של הפרה ושל העגל., כניסה למכון החליבה המודרני המערב טכנולוגיה חדישה, בנוסף תקבלו הסברים מקיפים על אופן החליבה ועל צורת העבודה של המכון, הסברים על הריונה של הפרה ואופן הלידה, כמו כן כניסה ליונקיה שבה תוכלו להאכיל את העגלים הצעירים בחלב וללטף אותם.

חוות החוויות – חווה חיות מקסימה הנמצאת בכפר הנוער כנות המופעלת ומנוהלת כולה ע"י בני הנוער מהפנימייה. החווה פתוחה בשבתות בלבד וכוללת גם פעילות אפיית פיתות, פינת ליטוף, מתנפחים ובתשלום סמלי נוסף גם רכיבה על סוסים.

עיזה פזיזה- מחלבת עיזה פזיזה מזמינה אתכם לחוויה של טבע ובריאות לכל המשפחה: סיורים מודרכים בדיר העיזים, סדנאות להכנת גבינה כפרית וארוחת גבינות עיזים מפנקת. ניתן לשבת במרכז המבקרים הממוזג או לרכוש ממבחר הגבינות והיוגורטים שלנו, ולצאת לפיקניק בסביבה. מומלץ לשלב עם ביקור בגבעת הרקפות שבטל שחר, הנמצאת בשיא פריחתה בעונה זו של השנה. גבינות העיזים שלנו נמכרות רק במחלבה ומומלצות בשילוב עם יין טוב או קונפיטורה איכותית, אותם ניתן למצוא בחנות הבוטיק שבמקום.

מסע לבטן האדמה- בחצר ביתו של הגיאולוג ד"ר אריה איתמר, נצא לסיור בשבע תחנות המציגות את מבנה כדור הארץ, עברו, ועתידו. בסיור אבנים מכל העולם מינרלים צבעוניים, מתכות מאובנים ו…נפט מאובן. הסיור ללא עלות ומתאים לכל המשפחה. יש לתאם מראש.

ג'ויס – מסעדה כפרית- מסעדה כפרית שנמצאת בלב מושב ביצרון מול נוף כפרי מהמם… המסעדה מגישה תפריט איטלקי, ים תיכוני, חלבי, בשרי ומגישה ארוחות בוקר בסוף שבוע.
למסעדה קונדיטוריה המייצרת קינוחים ועוגות לפי הזמנה.

סיורי ליקוט- מפגש ליקוט שכולל טיול קצר בו נלקט צמחים ונלמד: כיצד לזהות צמחי בר למאכל, אילו צמחים מסוכנים דומים להם ומה אפשר לבשל מהם. במפגש ישתלבו הפעלות, סיפורים ורעיונות למתכונים. בתום הטיול נתכנס במתחם שאורגן מראש בו נבשל יחד ארוחה מלוקטת ומזינה ולבסוף נאכל אותה בשמחה. הארוחה תכלול: תבשיל ירקות שורש וירוקים מלוקטים, 3 סלטים, פיתות בטאבון, טחינה ירוקה, ממרחים ביתיים ותה צמחים חם או קר. אורך המפגש הוא בד"כ כשלוש שעות. 100 ₪ למבוגר 50 לילד.

חוות ההיביסקוס- חוויה מרתקת במפגש עם שלל צבעים וצורות של פרחי ההיביסקוס הסיני. הצטרפו לסיור ותזכו לפגוש במגוון עצום של זני ההיביסקוס, ייחודו של הפרח וסגולותיו המופלאות, לטעום ממגוון המוצרים המופקים מפרחיו ופירותיו ומשאירים טעם של עוד. הסיור מלווה בסיפורי אגדות על פרחי ההיביסקוס בארץ ובעולם ובטעימות מהמוצרים שהחווה מייצרת מפרחיו ומפירותיו.

שחמטיפוס- שחמטיפוס הוא אולם בולדר בו הקירות וגם חלק מן התקרה מכוסים באחיזות טיפוס ועל רצפתם מזרוני נחיתה עבים. טיפוס הוא פעילות ספורטיבית מהנה ומגבשת. הטיפוס מפעיל שרירים רבים בגוף ובעיקר את שרירי הליבה, משפר קואורדינאציה, מהירות וכוח. היופי בטיפוס הוא שנדרשות יכולות רבות, גם פיזיות וגם מנטאליות. הטיפוס הוא ספורט המתאים גם לגברים וגם לנשים והוא אחד מענפי הספורט היחידים שבהם ההישגים של נשים אינם נופלים מהישגי הגברים.

הארטישוק של נועם- אתם מוזמנים לחצר ביתם של נעם ודליה, דור שלישי של חקלאים המתמחים בגידול ארטישוק וענבי מאכל. מהחצר נצא ביחד עם נעם לסיור מרתק בשדות הארטישוק, נשמע סיפורים על הירק המיוחד, נכיר את ההיסטוריה שלו ונטעם טרי טרי מהשדה. בנוסף נטייל בכרם הזיתים ונהנה בעונה מפריחת האפרסקים הנהדרת. בסוף הסיור נתכנס במרכז המבקרים לטעימת מרק ארטישוק או ארטישוק חלוט. במקום מכירת ארטישוק טרי הישר מבית האריזה ומגוון מוצרי משק.

כפרביתא ישראל-אתכלית, חקלאות, קהילה וחוויה אתיופית. החווה החקלאית “אתכלית” שבקריית גת. החווה החקלאית היא פרויקט קהילתי-חברתי מרתק, ומרכז יחיד במינו לשימור ולימוד המורשת התרבותית של יהודי אתיופיה. כחלק מחיזוק המרקם החברתי של הקהילה האתיופית בקרית גת, מועסקים בחווה עשרות חקלאים מוותיקי הקהילה, המגדלים מגוון גידולים, ביניהם כאלה המיוחדים לקהילה האתיופית, כמו גומן, טף והפלפל הסודני החריף שמשמש מרכיב יסודי במטבח האתיופי.

עידן אופן- מרכז הרכיבה נמצא בקבוץ רבדים הפסטורלי – רק 35 דקות מתל אביב, באר שבע וירושלים, סמוך לגדרה. המקום מציע טיול אופניים חווייתי לכל המשפחה. מגוון מסלולים בנוף מרהיב של שדות ירוקים, מטעי פירות, טבע פראי ושרידי העיר הפלישתית עקרון. ניתן לשכור במקום אופני שטח לכל הגילאים, כיסאות אחוריים ונגררים מסוגים שונים לילדים ופעוטות וכן רכבי גולף ממונעים.

גבינות צדק- בנוף פסטורלי, ירוק ופורח בחוות הבודדים חוות אלה נארח אתכם לסיור בדיר העיזים, עדר הפרות, מחלבה – הסיור בהדרכת צדק ויכלול הסברים על גידול בע"ח במרעה כדרך חיים, על חקלאות מתחשבת וחוות בודדים מה זה? משף הסיור כ40 דקות ובסופו יטעמו המשתתפים ממגוון גבינות החווה. במקום יגישו פלטות גבינות משובחות ולחמי מחמצת איכותיים עבודת יד.

פונדק ורדה- המסעדה הביתית המיתולוגית שהוקמה ע"י ורדה ואריה בצלאל לפני כ- 50 שנה, מנוהלת היום ע"י דור ההמשך. במקום מוגשים תבשילים ביתיים אותנטיים, מרקים, בשרים על האש, סלטים ומנות צמחוניות וטבעוניות, כאשר הכל נעשה מדי יום מחומרי הגלם הטריים ביותר וללא חומרי שימור. המוטו של המקום הוא: "מה שאנחנו לא יודעים לעשות אנחנו לא מגישים", ובהחלט מרגישים את זה בכל ביס.

חנות וינטאג'- חנות וגלריה של קריסטין וולף לרהיטים שבדים וינטג' ועתיקים אשר ממוקמת במושב באר טוביה. הגלריה המתמחה בריהוט סקנדינבי עתיק, מלקטת קריסטין בקפידה. היא נוסעת לשבדיה ובוחרת רהיטים ופריטים מיוחדים ומביאה אותם לארץ. החנות עמוסה בכל טוב – רהיטים, כלים, גופי תאורה, מראות, תמונות, צעצועים בכלל וסוסי נדנדה בפרט ועוד.

פסטיבל ירוק ולא רחוק: משק שמואלי. צילום יחצפסטיבל ירוק ולא רחוק: משק שמואלי. צילום יחצ

מוזאון ע"ש משה שק– משה שק הוא אמן ידוע ומוכר מזה שנים רבות. פסלי הברונזה והאבן שלו מוצבים במקומות ציבוריים בארץ ובעולם. אמן פורה ומוכשר שיצר בימי חייו אלפי פסלים וצלחות בחומרים שונים והיה מעורב בחלק מהממצאים הארכאולוגים שהתגלו בארץ. ביקור במוזאון משה שק הוא חוויה לכל חובב אומנות. המוזאון כולל גן פסלי ברונזה, פנורמה של פסלי ברונזה בקומת הגג, גלריה ובה תערוכת פסלי חמר גדולים וצלחות מצוירות, ומרתף מרווח שם מאוכסנים בכבוד שאר אלפי פסליו של האומן.

מדרשת הדרום-בית הארחה ומרכז סיור ולימוד. בית הארחה המאפשר אירוח בסביבה שקטה ונוף מרהיב מחד, וקירבה למסלולי טיול ואתרי מורשת רבים מאידך. המקום מציע לינה בחדרי אירוח מרווחים ומתאימים לתלמידים, קבוצות ומשפחות. בחבל לכיש מגוון מסלולים ואתרים לא מוכרים המומלצים לטיול בנוף פסטורלי מלא בפריחה

פארק מיטל במשתלת רגב- עולם הילדים-משחקייה ופינת יצירה. עולם החי-מגוון של בעלי כנף,כלוב גדול שנכנסים אליו יחד עם הציפורים, פינת ליטוף ופינת חי. עולם הצומח-אוסף קקטוסים מכל העולם , גנים יפניים ואוסף בונסאי .

עולם הכושר- כל השבוע בתיאום מראש (כולל סופשבוע),  איפה ? קיבוץ רבדים. במהלך המשחק תנווטו מנקודה לנקודה באמצעות מפה ופלאפון החכם, שימו לב שהפלאפון מוטען במלואו, שיש גישה לאינטרנט ושהג’י פי אס עובד. חלק מהמשימות ספורטיביות, חלקן דורשות חשיבה, ובחלקן תצטרכו לדבר עם מערכות רובוטיות חכמות ולשכנע אותן לתת לכם את המיקום של הנקודה הבאה. במהלך המשחק נבקר ברפת רבדים. משחק מושקע, המותאם לכל המשפחה ולכל גיל!

"שמן יוגב – שמן מבית טוב" מזמינים אתכם  לבקר ולסייר במשק, לטעום שמן זית מתובל בסיפורי המקום, לרכוש שמן זית ישראלי מעולה מזנים שונים בכבישה קרה, בחנות בית הבד ישירות מאיתנו, המייצרים אותו באהבה רבה. בחנות לרשותכם מוצרים נוספים הקשורים לעולם הזית, מזכרות ומתנות

אורחן יואבימים ושעות של הפעילות – 24/7. המשרד פתוח בשעות 8:30-15:30. כתובת הפעילות –  שדה יואב, ליד ה"דרים איילנד" (חמי יואב לשעבר) , בין אשקלון לקריית גת. אורחן יואב ממוקם בתוך קיבוץ שדה יואב, במקום 26 חדרי אירוח בקומה אחת, ובהם עד 4 מיטות בחדר, בנוסף – במקום חדר אוכל, אולם התכנסות, בית כנסת ובריכה בעונה. המקום טבול במדשאות , עצים וגן קקטוסים מרשים. אוויר רגועה, אינטימית וכפרית.

דרים איילנד Dreasm Island פתוח בכל יום : 09:00-22:00 בשישי עד 16:00, כתובת הפעילות – שפלת יואב , בין קרית גת לאשקלון. דרים איילנד, הריזורט המוביל בישראל מציג תרבות בילוי בינלאומית חדשה. אי של תענוגות החיים. 60 דונם של מנעמי החיים הטובים. אפשרות חלומית להתנתק מהשגרה ולהתמסר להרפתקה מפנקת ועשירה, המעוררת את כל החושים.

DesertShepherd– רועה מדבר – הצטרפו אלינו לטיול של שעתיים ברחבי עמק האלה לראות בעיניים את השדות המוריקים, את הפרחים המבצבצים ובכלל את הטבע הפראי. כל שעתיים יוצא סבב מתחנת הדלק "פז" בעמק האלה, 120 שקל לאדם. ראשון עד חמישי: לפי הזמנה.

משתלת מיטל, מושב ערוגות המשתלה עם ותק של מעל 30 שנה, במשתלה תמצאו צמחי גן, צמחי בית, עצי פרי ונוי, בגידול עצמי וללא פערי תיווך. כמו כן, מגון גדול של כדים ועציצים בעבודת יד ומוצרים נלווים.

סטודיו לאומנות בעץ אסנת בירר שלושת סופי השבוע (שישי שבת)של הפסטיבל. פתוח בין השעות 9:00-13:00., סטודיו לנגרות שיפוץ  רהיטים ואומנות. בבעלות אסנת בירר מדריכה ותיקה  לאומנות ונגרות .

משק מ.י טל חוויה חקלאיתבימי שבת של הפסטיבל יוכלו הילדים ליהנות מפעילויות יצירה מיוחדות מהטבע במתחם היצירה ולהעצמת החוויה החקלאית נגיע למתחם בנסיעה בטרקטור ועגלה כמו כן חנות המשק תהיה פתוחה ותוכלו ליהנות מחוויית קניה של תוצרת ללא שאריות חומרי הדברה.

חוות הפסיפלורה- חוות הפסיפלורה ממוקמת במושב בית אלעזרי, צמוד לצומת ביל"ו בדרך למזכרת בתיה. החווה הוקמה ע"י משפחת עזרא, משפחה העוסקת בחקלאות כבר מעל לשלושים שנה. בצמוד לחווה חניה רחבה וכניסה נגישה ונוחה. בחווה ניתן ליהנות ממגוון פעילויות: חצר רחבה עם שולחנות פיקניק, מקומות ישיבה ומשחק, פינת יצירה לילדים, פינת משחק לילדים, פינת חי עם חיות משק (לא פינת ליטוף), פינת קפה להכנה עצמית, מבוך פסיפלורה ענק המתאים לילדים ולמבוגרים, קטיף עצמי של עגבניות שרי בצבעים ופסיפלורה (בהתאם לעונה)

שמן דרור– שמן זית דרור מופק מכרם הזיתים הקטן של משפחת גלילי במושב בצרון. זהו שמן טרי ואיכותי. אנו מזמינים אתכם לטעימות ומכירה של שני סוגי השמן שלנו-פישולין הארומטי וברנע העדין. בביקור תקבלו הסבר על סגולותיו הייחודיות של שמן הזית ותרומתן לחיים בריאים, על גידול הזיתים ועל תהליך הפקת שמן הזית פעם והיום.

שני שמנים מעשנים" – נגבה במשתה בשרים מיוחד "שני שמנים מעשנים" יצרו עבורכם ערב קסום שבו נתנסה במגוון בשרים מעושנים וצלויים בשיטות שונות, מלווים ביין, סלטים, לחמים והכל חופשי כיד המלך !המנות יוגשו לשולחן בצורות הגשה ייחודיות ומלהיבות תוך הסברים על המנות השונות, סוגי הנתחים והשיטה בהם נעשו.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות