חולון

הופקדה תוכנית המתאר החדשה לעיר חולון ח/2030

עקרונות התכנית לעידוד ההתחדשות מתבססים על 7 עקרונות: יצירת מרחב עירוני רצוף ומובהק על ידי חיזוק הרחובות הראשיים ועל ידי חיבור המרכז המסחרי הוותיק ברחוב סוקולוב, המרכז החדש בגולדה מאיר והמרכז העתידי בדרום העיר; גיבוש פרוגרמה למבני ציבור המתבססת על התדריך התקף והקצאת הקרקע ומאפשרת מימוש של עד 400% בנייה בקרקע לבנייני ציבור; העצמת מעמדם הכלכלי של העיר ושל אזור התעסוקה, שהינו בעל חשיבות מטרופולינית, ע"י תוספת שטחים למשרדים והתחדשות המרחב הבנוי תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין המלאכות המסורתיות לבין המשרדים; שימור ערכי הטבע ומורשת בנויה; יצירה ושמירה על מגוון גנים ומרחבים פתוחים תוך ניצול מושכל של הקרקע הפנויה וחיזוק הקשר לפארק אריאל שרון, מקווה ישראל וחוף הים; שיפור מערך התחבורה הציבורית, צמצום השימוש ברכב פרטי ושיפור איכותו של המרחב הציבורי תוך הנגשתו להולכי רגל ורוכבי אופניים; הגדרת מדיניות עירונית מקיימת בנושאים כמו: בניה ירוקה, מחזור, פינוי פסולת וצמצום נפחי הטמנה.

יצוין, כי גיבושה של התכנית התבססה על סקרי מצב קיים, שיתוף הציבור ומסמך עיקרי המדיניות המהווים מסמכי רקע לתכנית. כמו כן,  העירייה שיתפה את הציבור בהתוויית תכנית המתאר,  ותחת הכותרת "יחד יוצרים עתיד", נערך כנס גדול לנושא, בו לקחו חלק פעיל, מאות מתושבי העיר. התושבים, שהגיעו כדי להשפיע על עתיד העיר ועל עתידם שלהם ושל ילדיהם, השתתפו בקבוצות דיון, אשר עסקו בשלל סוגיות ונושאים, העומדים בבסיס תכנית המתאר.

על תכנית זו שקד צוות מומחים בתחומים שונים בראשותו של משה כהן מחברת "קשת" ואדריכל אמיר קולקר מ"קולקר-קולקר-אפשטיין אדריכלים". הצוות המקצועי עבד מול כל הדיסציפלינות המקצועיות בעיריית חולון בראשותה של מהנדסת העיר, אדר' מימי פלג.

תקופת ההפקדה נמשכת חודשיים ממועד הפרסום של ההודעה בדבר הפקדת התכנית. בתקופה זו רשאי להתנגד לתכנית כל אדם שהתכנית עשויה להשפיע עליו.

ניתן לעיין בתוכנית במשרדי העירייה, בשעות הקבלה של הממ"ש (מרכז המידע והשרות של מנהל ההנדסה) בקומה 3 ברחוב ויצמן 58 חולון. קיימת גם אפשרות לעיין בתכנית המופקדת באתר העירייה, אתר משרד הפנים ובאתר של רשות מקרקעי ישראל.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

אולי גם זה יעניין אותך
Close
Back to top button
נגישות