מנהל החינוך קלט את ילדי המפונים והמתפנים במערכת החינוך של נתניה

מנהל החינוך והחברה של עיריית נתניה, בשיתוף משרד החינוך – קלט במוסדות החינוך של העיר למעלה מ – 800 תלמידים בגילים שונים מקרב המפונים והמתפנים השוהים בעיר

התלמידים נקלטו  ב -88 גני ילדים, ב – 39 בתי ספר יסודיים וב – 18 בתי ספר על יסודיים, כאשר השיבוץ נעשה על פי שלושה מודלים של למידה שגובשו במנהל החינוך: בתי ספר עם סמל מוסד שהוקמו לטובת המפונים מקיבוץ עלומים – תלמידים מהקו הראשון.  מודל שני המיועד לתלמידים מאותו יישוב שביקשו ללמוד יחד והופנו לאותו בית ספר הן בבתי הספר היסודיים, הן בבתי הספר העל יסודיים, בהתאמה לזרם המבוקש, כאשר מודל שלישי התייחס בעיקר למתפנים מישובים קטנים ששובצו למוסדות החינוך הקרובים למקום המגורים החדש שלהם.

מדובר במשימה לאומית ראשונה במעלה שנועדה לקחת חלק בחיזוק החוסן הלאומי, תוך הכנסת אוכלוסיות שונות לשגרה של  למידה. כחלק ממאמצי המלחמה הנוכחית,  חשוב היה לדאוג לעורף ולהקל על כל אותם אנשים שהפכו לפליטים בארצם.

כידוע, בסך הכל שוהים בבתי המלון בעיר למעלה מ – 5,500 מפונים ומתפנים אשר לנים ב-17 בתי מלון, כאשר חלקם לנים בבתים של תושבים שמארחים אותם או בדירות ריקות.

לנתניה הגיעו תושבים שנאלצו לצאת בחופזה מבתיהם ללא ציוד ובמצב ריגשי ונפשי קשה ומורכב. חלק חוו אובדנים באירועי המלחמה של הקרובים להם.

העירייה עטפה אותם בחום,  דאגה לכל מחסורם מקטן ועד גדול ולכל הצרכים הפיזיים, הרגשיים, החינוכיים, הבריאותיים ואף להפוגות ופעילויות תרבות, באמצעות מנהל רווחה וביטחון חברתי, השירות הפסיכולוגי של העירייה, היכל התרבות ומנהלת מרכז העיר, ואלפי מתנדבים רבים ומסורים מקרב תושבי העיר.

אתי דהן, ראש מנהל חינוך וחברה: "לאחר שקיימנו פעילות חינוכית במלונות, נכנסנו עתה לפעילות ממוסדת יותר, מדוייקת ומתאימה לגילים השונים, בתקווה לימים טובים יותר."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות