מכל קצוות העולם נפגשים בנתניה

בחודש האחרון, מתחילת המלחמה הגיעו לנתניה 97 עולים בודדים ו – 57 משפחות ביניהם 18 ילדים ובני נוער עד גיל 18

המדינות מהן הגיעו מרבית העולים הם רוסיה, צרפת , אוקראינה, ארצות הברית, ארגנטינה, תאילנד, אוזבקיסטן, מרוקו, לטביה וברזיל.
העולים מלווים על ידי מנהלת הקליטה בעירייה  ובמסגרת פרויקט "קליטה בקהילה" המנגיש את כלל הפעילויות והשירותים לקהילות העולים השונות.

אסון השבת השחורה וימי המלחמה הקשים – לא שיבשו את תוכניותיהם של העולים החדשים שהתכוננו להשתקע בנתניה עוד לפני המלחמה. לדברי ג'ורג' דובין, ראש מנהלת הקליטה, מאז תחילת הלחימה הגיעו לנתניה 97 עולים בודדים ו – 57 משפחות ביניהם 18 ילדים ובני נוער עד גיל 18 מ – 10 יעדים מובילים ובהם: רוסיה, צרפת , אוקראינה, ארצות הברית, ארגנטינה, תאילנד, אוזבקיסטן מרוקו, לטביה וברזיל.

העולים מקבלים סל קליטה ומלווים על ידי מלווי העולים בכל השפות.

דובין ציין כי לנוכח גילויי האנטישמיות בעולם, היקף העלייה לנתניה ולישראל לא יצטמצם אלא דווקא יגדל, כפי שהיה בסבבי המלחמה בעבר.

דובין: "אנו עושים כל מאמץ לקליטה מיטבית של העולים החדשים מתוך ראיית חשיבות המשימה הציונית  שנמצאת עתה על סדר היום. העירייה כרשות קולטת עלייה עושה את מירב המאמצים לסייע לעולים להשתלב בחברה הישראלית ולעודד עולים נוספים להגיע לנתניה. יודגש כי בישיבה שנערכה עם מנכ"ל משרד הקליטה בשבוע שעבר הוא נתן פנים למספרים וציין  שהביקוש לעליה גדל מאוד מתחילת המלחמה – בצרפת פי 5, בארה"ב פי 3 ובארצות אחרות באחוזים גבוהים אף יותר."

אגף הקליטה הוא אגף ייעודי המטפל ומעניק ליווי וסיוע שוטף לעולים וזאת בליווי משרד הקליטה, המלווה את פעילות האגף בתוכניות מלווי עולים ותוכניות ממוקדות לאוכלוסיית שונות.

הליווי הוא אישי כתמיד. במקביל האגף מקיים קשר צמוד עם כל העולים שהגיעו בשנה האחרונה על מנת לראות אם הם צריכים עזרה ולסייע במידת האפשר.

כמו כן – לאחר הפסקה של שבועיים בפעילות השוטפת, האגף ממשיך בפעילות ב"בית העולה" ובאולפן – לימודי עברית, סיוע בהתמודדות עם מצבי לחץ, חוגים לילדים

פעילות לילדים ונוער, הכול בהתאם למדיניות פיקוד העורף.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות