ניוזים חמיםבריאותגבעתיים

"שבי רגע" – שת"פ ייחודי של עיריית גבעתיים וכללית להעלאת המודעות לסרטן השד

יאנה מוליאר, מנהלת הסיעוד של מנהלת דן בשירותי בריאות כללית,: "ראינו לנכון להציב את עמדת רישום הבדיקות לצד מייצג הכיסאות הריקים, הבא לסמן שאחת מכל שבע נשים בישראל חולה היום בסרטן השד – מחלה שניתן לאבחן בשלב מוקדם ביותר באמצעות ביצוע בדיקת ממוגרפיה פשוטה ומצילת חיים

בחודש אוקטובר מציינים ברחבי העולם את חודש העלאת המודעות למניעת סרטן השד. במסגרת חודש זה, הקימה מועצת הנשים העירונית "אחת-אחת" בעיריית גבעתיים, ביום חמישי (7.10) מיצג כיסאות ברחבת קניון עזריאלי גבעתיים, במטרה להעלות מודעות באמצעות כיסאות המזמינים את עוברות האורח לשבת לרגע ולקבוע בדיקה. בסמוך למיצג הקימו נציגי מחוז דן-פ"ת בכללית עמדה ובה מידע על מחלת סרטן השד וכן מתן אפשרות למטופלות כללית בגבעתיים לזמן תור לביצוע בדיקת ממוגרפיה במועד קרוב במכון מור. במיצג הוצבו עשרות כיסאות המסודרים בשורה, כאשר על המשענת של אחד מתוך שבעה כיסאות הולבשה חולצה ורודה במיתוג מיוחד עם הכיתוב "גם אני מודעת". המסר העומד מאחורי הקומפוזיציה הייחודית של הכיסאות, הוא שעל פי האגודה למלחמה בסרטן, אחת מכל שבע נשים בישראל מאובחנת בסרטן השד במהלך חייה. על פי נתונים בישראל, סרטן השד הוא הגורם השכיח ביותר לתמותה מסרטן בקרב נשים. מידי שנה מאובחנות בישראל כ-5,000 נשים ובנוסף כ-50 גברים.

עיריית גבעתיים וכללית פועלות זו השנה השלישית ברציפות על מנת להעלות את המודעות של תושבות העיר לסרטן השד והצורך באבחון וגילוי מוקדם. לצורך כך, הציבה כללית עמדת מידע ורישום לממוגרפיה בצמוד למיצג הכיסאות ברחבת קניון גבעתיים. מאחורי שיתוף הפעולה בין הגופים עומדות מנהלת מִנהלת דן בשירותי בריאות כללית, ד"ר לימור דרורי הרישנו, ומנהלת הסיעוד של המִנהלת, יאנה מוליאר.

צילום: דוברות שירותי בריאות כללית מחוז דן פ"תצילום: דוברות שירותי בריאות כללית מחוז דן פ"ת

יאנה מוליאר, מנהלת הסיעוד של מנהלת דן בשירותי בריאות כללית,: "ראינו לנכון להציב את עמדת רישום הבדיקות לצד מייצג הכיסאות הריקים, הבא לסמן שאחת מכל שבע נשים בישראל חולה היום בסרטן השד – מחלה שניתן לאבחן בשלב מוקדם ביותר באמצעות ביצוע בדיקת ממוגרפיה פשוטה ומצילת חיים. בעמדה ניתן היה לקבוע תור קרוב לביצוע הבדיקה במכון מור ולקבל מידע נוסף על ההתמודדות עם המחלה. כל אישה בישראל, מגיל 50 עד 74, זכאית לבדיקת ממוגרפיה אחת לשניים. הנגשת התורים נועדה לקרוא לנשים לדאוג לעצמן, לבנות שלהן, לאמהות שלהן ולחברות שלהן – וזה על ידי ביצוע בדיקה פשוטה שביכולתה להציל את חייהן".

אור-לי ניב, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הנשים: "אבחון בשלב מוקדם של סרטן יכול להציל חיים ונשים רבות שמאובחנות בזמן חוזרות לשגרת חיים בריאה. האחריות שלנו כקהילה היא להיבדק, ואנחנו כעירייה נוקטים בכל שנה במספר פעולות מגוונות ויצירתיות על מנת להעלות את המודעות ולהזכיר את חשיבות הנושא לכולנו".

צילום: דוברות שירותי בריאות כללית מחוז דן פ"תצילום: דוברות שירותי בריאות כללית מחוז דן פ"ת
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות