ראש עיריית חיפה, יונה יהב על אישור ועדת הכלכלה את נוסח החוק להקמת רשות התחבורה המטרופולינית של חיפה והקריות
אישור החוק בוועדת הכלכלה הוא אחד המהלכים המשמעותיים ביותר שקודמו באזורנו בשנים האחרונות. מדובר לא רק ברפורמה תחבורתית, אלא בשינוי תפיסתי עמוק, שמעביר אחריות, סמכות ויכולת השפעה אל הרשויות המקומיות ואל המטרופולין עצמו
"מי שמכירים את הצרכים, את העומסים, את מוקדי התעסוקה, את מוסדות החינוך ואת דפוסי התנועה של התושבים הם אלה שצריכים להיות שותפים מרכזיים בקבלת ההחלטות.
"המטרופולין של חיפה הוא הלב הכלכלי, התעסוקתי והאקדמי של הצפון. מאות אלפי תושבים נעים בו מדי יום. המציאות הזו מחייבת ניהול תחבורתי אזורי, מתואם וחכם, שמסתכל על המרחב כולו כמקשה אחת ופועל בהתאם לצרכים האמיתיים של התושבים.
"הקמת רשות התחבורה המטרופולינית תאפשר לראשונה לתכנן את עתיד התחבורה באזור מתוך ראייה ארוכת טווח: לחזק את התחבורה הציבורית, לשפר את הקישוריות בין הרשויות, לקדם פרויקטים אסטרטגיים, להפחית עומסים ולהעניק לתושבים שירות יעיל, נגיש ואיכותי יותר. זהו צעד חשוב בדרך לחיזוק מעמדו של הצפון כולו וליצירת מנוע צמיחה אזורי משמעותי לשנים הבאות.
"חיפה היא המטרופולין הטבעי של הצפון. יש לנו את הניסיון, את התשתיות, את הידע ואת שיתופי הפעולה האזוריים הנדרשים כדי להוביל את המהלך הזה בהצלחה. כעת מוטלת עלינו האחריות להפוך את ההישג החקיקתי הזה לשינוי אמיתי ומורגש בחיי היום־יום של התושבים".






































































































