ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בעקבות השריפה במתקן בז"ן הבוקר
עמוד העשן השחור שנצפה הבוקר מעל מפרץ חיפה, הוא תזכורת נוספת למציאות הבלתי מתקבלת על הדעת שתושבי חיפה והמטרופולין נאלצים לחיות לצידה במשך עשרות שנים
"גם אם האירוע היום הסתיים בתוך זמן קצר וללא נפגעים, הציבור אינו יכול להסתפק בהודעות הרגעה כלליות. אני דורש מבז"ן ומהגורמים הממשלתיים הרלוונטיים לפרסם באופן מיידי ומלא את כל פרטי האירוע: מה גרם לתקלה, אילו חומרים היו מעורבים בשריפה, מה היו הפליטות שנפלטו לאוויר ומה הייתה השפעתן על בריאות הציבור ועל הסביבה.
"תושבי חיפה אינם אזרחים סוג ב'. הם זכאים לביטחון, לשקיפות מלאה ולאוויר נקי. לא ייתכן שבכל כמה חודשים נמצא את עצמנו שוב מול אירוע חריג, תקלה או שריפה, ונידרש להמתין להסברים בדיעבד.
"האירוע הזה ממחיש פעם נוספת מדוע יש להאיץ את יישום החלטת הממשלה לפינוי התעשייה הפטרוכימית ממפרץ חיפה. זהו אינטרס לאומי, סביבתי ובריאותי מהמעלה הראשונה".





































































































