צוות חילוץ והצלה נוסף בחיפה

חברי הצוות, בהם נשים וגברים ממגזרים ושכונות שונות של העיר, הוכשרו ע"י פיקוד העורף, למתן סיוע ראשוני לאחר אירועי הרס, בין אם בשגרה כתוצאה מהתמוטטות מבנים ובין אם כתוצאה מאירועי מלחמה או אסונות טבע. הכשרת הצוות נמשכה 3 ימים, כאשר היום הראשון הוקדש למידע עיוני, בו קיבלו חברי הצוות רקע כללי על מצבי חירום, תרחישי איום, כללי התנהגות בחירום, הרס מבנים, היכרות עם גורמי הצלה וחירום ופעולות חילוץ בסיסיות.

ביומיים הנותרים עברו המתנדבים אימון מעשי בבסיס ההדרכה של פיקוד העורף. במסגרת זו למדו לתפעל ציוד חילוץ מקצועי והשתתפו בין היתר בתרגיל מסכם, במסגרתו דימו חילוץ מספר רב של נפגעים מתחת להריסות. בתום הקורס נמסר לכל אחד מהמתנדים ציוד אישי שישמש את חברי הצוות בעת הצורך, בנוסף לציוד חילוץ מקצועי שיישמר במחסני החירום של העירייה ויועמד לרשות הצוות בהתאם לצורך.

חברי היחידה עברו לפני כחודש אימון ראשון עם גדוד החילוץ של פיקוד העורף שאמור לפעול בעיר בשעת חירום. הצוות יעבור אימון נוסף במהלך החודש הקרוב להעלאת הכושר המבצעי של חבריו.

בימים אלה פועלת העירייה לגיוס מתנדבים שיהוו את צוות החילוץ השני של העירייה. המתנדבים יוכשרו לתפקידם בקורס הקרוב שייערך ע"י פיקוד העורף במהלך חודש מאי. כמו חבריהם בצוות הראשון יעברו המתנדבים אימונים ותרגולות של טכניקות איתור וחילוץ לכודים מאתרי הרס וידרשו לאימונים והכשרות ריענון תקופתיות במטרה לשמור על כשירותם המבצעית.                                                                                   

קישור לטופס הרישום לצוות החדשhttp://bit.ly/2SvmNDd

 

צילום ארכיון: ענת סלומון דוברות עיריית חיפה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות